Gå til innhold

Ville du datet en som sover ofte leiligheten til eksen-barna ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har gått fra hverandre for et par mnd  og barna er små sånn at han sover på rommet til dateren når hun utrykker ønske om det. Vi har snakket sammen hver kveld og for meg føles det ukomfortabelt. Det virker som de har litt rotete oppleg og jeg ønsker å avslutte. 

Han er veldig grei og omsorgsful, men av erfaring pleier nysingle fedre å være sånn. De trenger noe gøyt og spennende på utsiden. 

Anonymkode: bddc1...23e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har gått fra hverandre for et par mnd  og barna er små sånn at han sover på rommet til dateren når hun utrykker ønske om det. Vi har snakket sammen hver kveld og for meg føles det ukomfortabelt. Det virker som de har litt rotete oppleg og jeg ønsker å avslutte. 

Han er veldig grei og omsorgsful, men av erfaring pleier nysingle fedre å være sånn. De trenger noe gøyt og spennende på utsiden. 

Nei, dessverre. Jeg hadde dumpet en mann som sov hos eksen sin titt og ofte. Du blir brukt som rebound, siden det er kun to måneder etter bruddet. Det sagt, så har jeg startet med en ny mann bare tre uker etter bruddet, men der var forholdet dødt lenge, og alle følelser var døde for lengst. Altså, hadde det ikke kommet på tale å sove i samme hus som eksen.

Anonymkode: f9d8b...437

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, dessverre. Jeg hadde dumpet en mann som sov hos eksen sin titt og ofte. Du blir brukt som rebound, siden det er kun to måneder etter bruddet. Det sagt, så har jeg startet med en ny mann bare tre uker etter bruddet, men der var forholdet dødt lenge, og alle følelser var døde for lengst. Altså, hadde det ikke kommet på tale å sove i samme hus som eksen.

Han påstår det er 6 mnd siden bruddet og jeg tenker hvis de har ikke funnet en løsning frem til nå så er det noe som skurrer. Samvær i samme hus er ok der de bytte på, men å sove i hverandre sitt hus..nei. Han ble veldig lei seg når jeg forklarte at jeg ønsker ikke å fortsette. 

ts 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Han påstår det er 6 mnd siden bruddet og jeg tenker hvis de har ikke funnet en løsning frem til nå så er det noe som skurrer. Samvær i samme hus er ok der de bytte på, men å sove i hverandre sitt hus..nei. Han ble veldig lei seg når jeg forklarte at jeg ønsker ikke å fortsette. 

ts 

Nei, han ble lei seg fordi han må ut på "jaktmarkene" igjen og finne noen å ha sex med. Hans tap at han ønsker å få i pose og sekk.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei dette ville jeg enten avsluttet eller sagt han kunne komme tilbake når ting hadde stabilisert seg litt for han og barna. Ingen av mine x har overnattet etter bruddet. Men selvfølgelig har vi vært sammen om noe rundt barna. Men mine barn har en bonusmor som jeg tar hensyn til og er inkludert. Men her har dere vært i lag kort tid. Om ting går seg til vær litt obs på om ikke x prøver og holde på han, da mener jeg hun prøver og få han til og overnatte i lengden. Med engang det er noe som bruker hun barna. Jeg har sett dem som ikke takler at den andre går vidre, dem vil ikke ha han men dem vil heller ikke at han skal ha noen nye. Har et par tidligere venninner som var sånn. Brukte barna som et pressmiddel. Nå har jo disse to flyttet fra hverandre og han er med deg. Så ser ikke hva godt i lengden det skal gjøre om pappa skal sove over på rommet til ungen i lang tid heller, det er jo bare og utsette et problem eller gi barnet et falske forhåpninger om at han vil bo der. Ha øynene åpne for alle faresignalene om du velger og forsette er midt tips, ikke tenk ting går seg til, om dere flytter sammen eller får barn osv. x familien blir man aldri kvitt, men man skal heller ikke være i et forhold med en mann som hopper om x ber han om det. Et godt samarbeid og gjøre ting med barna er bare fint. 

Anonymkode: 23d07...af9

• Nyttig 1
Skrevet

Har datet en slik mann bodde sammen til barna ble litt større. Det var slutt mellom de. Kun for samarbeidet. Normale oppegående må da finne andre løsninger på samarbeid! Det er bare en unnskyldning til å få i pose og sekk. ALDRI MER!

Anonymkode: 4eeb8...945

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, han ble lei seg fordi han må ut på "jaktmarkene" igjen og finne noen å ha sex med. Hans tap at han ønsker å få i pose og sekk.

Trenger ikke være det, kan være barnemor som tviholder på han og han ikke klarer og sette ned foten. Det beste her etter 6 mnd er og ikke sove på rommet til barnet. Foreldrene har gått hvert til sitt, det er på tide at foreldrene står i at mamma og pappa bor lengre ikke sammen. Og lærer dem og bli trygg i ny tilværelse. Dette er jo bare og utsette et problem. Så enten så får dem jo flytte sammen igjen, eller så må dem slutte og forvirre barnet om at pappa han er her hver natt han, selv om vi ikke bor i lag lengre. Jeg hadde vært veldig skeptisk til og forsette et sånt forhold.

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Mannen sover over hos eksen i senga til datteren? Etter 6 måneder (angivelig) siden bruddet? 

Han vil ha i pose og sekk. Han må som et minimum finne ut av bosituasjonen før han involverer noen nye i suppa. Dump

Anonymkode: c160a...af9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trenger ikke være det, kan være barnemor som tviholder på han og han ikke klarer og sette ned foten. Det beste her etter 6 mnd er og ikke sove på rommet til barnet. Foreldrene har gått hvert til sitt, det er på tide at foreldrene står i at mamma og pappa bor lengre ikke sammen. Og lærer dem og bli trygg i ny tilværelse. Dette er jo bare og utsette et problem. Så enten så får dem jo flytte sammen igjen, eller så må dem slutte og forvirre barnet om at pappa han er her hver natt han, selv om vi ikke bor i lag lengre. Jeg hadde vært veldig skeptisk til og forsette et sånt forhold.

Selvfølgelig. Ved å sove i samme hus som eksen foran barna, gir man i tillegg "mixed signals" til barna. Holder foreldrene på å bli sammen igjen, eller ikke? Hva skjer? tenker de.

• Nyttig 3
Skrevet

Barna er 2 og 4 år og de savner ham sier han. Det skjønner jeg godt , men hvis han ikke takler det da bør de holde sammed til barna er større og ikke innkludere andre i det rotet . Tviler veldig at en kvinne hadde lot eksen sin sove i hennes hus bare for barnas skyld. Mye som skurrer her og jeg har avsluttet hele greia i dag. 

ts 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barna er 2 og 4 år og de savner ham sier han. Det skjønner jeg godt , men hvis han ikke takler det da bør de holde sammed til barna er større og ikke innkludere andre i det rotet . Tviler veldig at en kvinne hadde lot eksen sin sove i hennes hus bare for barnas skyld. Mye som skurrer her og jeg har avsluttet hele greia i dag. 

ts 

Selvfølgelig ville hun ikke det. Jeg vedder også på at han sover i hennes seng, ikke barnas. Du tok riktig avgjørelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts 

Det er mor som sier de savner pappa, til pappaen. Pappaen får dårlig samvittighet. Mor får viljen sin, og holder andre kvinner borte. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tipper at ingen som har svart i tråden har barn.

Det er helt jævlig å skulle gå fra barna sine hos eksen og jeg sov der flere ganger det første året etter bruddet. Var KUN for barna, eksen var en eks av en grunn, men han er en fin pappa. Vi satte barna først og gjorde overgangen mykere. 

Det er helt feil å sette hardt mot hardt i en periode som er så sår for barna, fordi man er sjalu. De fleste ligger faktisk ikke med eksen sin i min verden!

Han burde nok finne en dame med egne barn, så de kan forstå hverandre.

Endret av Lovis Fenja
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lovis Fenja skrev (4 minutter siden):

Det er helt jævlig å skulle gå fra barna sine hos eksen og jeg sov der flere ganger det første året etter bruddet. Var KUN for barna, eksen var en eks av en grunn, men han er en fin pappa. Vi satte barna først og gjorde overgangen mykere. 

Det er helt feil å sette hardt mot hardt i en periode som er så sår for barna, fordi man er sjalu. De fleste ligger faktisk ikke med eksen sin i min verden!

Det går fint å ta pause fra datingen til tingene er på plass. Jeg har barn selv og godt forholdt til eksen. Han kommer innom og vi samarbeider rundt barna. Han her føler ubehag å snakke på video call om kvelden eller vanlig telefon samtale. Det er veldig rart å være en del av triangelet. 

ts 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er mor som sier de savner pappa, til pappaen. Pappaen får dårlig samvittighet. Mor får viljen sin, og holder andre kvinner borte. 

Selvfølgelig. Mine barn savner også pappa innimellom i "mine" uker. Det er helt forståelig, og en følelse som er greit å kjenne på. De gjør det fordi de er glad i pappa. De savner også meg i faren sine uker noen ganger. Men ingen av oss kunne ha tenkt å invitere den andre på overnatting fordi "barna savner".

• Nyttig 2
Annonse
Skrevet
Lovis Fenja skrev (17 minutter siden):

Jeg har fire barn, 50/50-ordning med eksen, mannen har to barn, samvær i ferier og langhelger (mor flyttet borti pokkerivold). Ingen av oss har hatt ekser på overnatting. 

Selvfølgelig er det urimelig å sette hardt mot hardt. Men sover du med eksen, så er du ikke klar for et nytt forhold, sorry. Ingen, med eller uten barn, kommer til å godta det. Jeg tviler også på at dere som sover med eksen, gjør det fordi dere savner BARNA. Man omgås ikke barna når man sover, for da sover man. Man kan gjerne være der under leggetiden og vente til barnet sovner, så drar man. Dere savner familielivet og det som var, kanskje også eksen.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det går fint å ta pause fra datingen til tingene er på plass. Jeg har barn selv og godt forholdt til eksen. Han kommer innom og vi samarbeider rundt barna. Han her føler ubehag å snakke på video call om kvelden eller vanlig telefon samtale. Det er veldig rart å være en del av triangelet. 

ts 

Ok, da har han rett og slett begynt å date altfor tidlig. Skjønner godt at du avsluttet. Jeg synes bare så mange tror at folk ligger med eksen over en lav sko, og det tror jeg ikke på. NOEN gjør sikkert det, men de fleste gjør det IKKE.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler også på at dere som sover med eksen, gjør det fordi dere savner BARNA. Man omgås ikke barna når man sover, for da sover man. Man kan gjerne være der under leggetiden og vente til barnet sovner, så drar man. Dere savner familielivet og det som var, kanskje også eksen.

Det hadde KUN med barna å gjøre og ikke NOE med eksen for min del. Jeg gikk ikke en gang ut av barnerommet når de hadde sovnet, bare leste litt og sovnet selv. Det var jeg som gikk fra han og jeg hadde absolutt ikke noe behov for å henge med han etter alle de ukene vi måtte bo sammen før jeg kunne flytte.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lovis Fenja skrev (25 minutter siden):

Jeg husker det som fysisk vondt å være borte fra barna da vi var nyskilt, så jeg forstår godt at man har en lang, slik overgangsperiode.

Så jeg er enig i at TS ikke er rett dame. Det er muligens altfor tidlig med nytt forhold uansett.

• Nyttig 2
Skrevet
Lovis Fenja skrev (8 minutter siden):

Det hadde KUN med barna å gjøre og ikke NOE med eksen for min del. Jeg gikk ikke en gang ut av barnerommet når de hadde sovnet, bare leste litt og sovnet selv. Det var jeg som gikk fra han og jeg hadde absolutt ikke noe behov for å henge med han etter alle de ukene vi måtte bo sammen før jeg kunne flytte.

Nei, men du følte behov for å sove over der, mens du kunne dra hjem. Du savnet familielivet og "dere", ikke eksen som person/sexpartner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...