AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 På arbeidsplassen min pleier vi å gå ut og spise og ta noen glass vin en tre-fire ganger i året. Alle blir ikke med, noen er aldri med, men alle er invitert. Det er ikke noe «rølp», vi bare prater og hygger oss, noen drikker litt vin eller øl, men som regel er det også en del som drikker alkoholfritt, og ingen pleier å bli mer enn kanskje litt brisen. Dette er helt «privat», dvs vi planlegger og betaler selv, men vi er jo kollegaer og oppfører oss dermed ikke like avslappet som vi kanskje gjør når vi er ute med venninner, for eksempel. For ca et år siden begynte «Anne» å jobbe hos oss, og hun ble veldig giret når hun fant ut at vi pleide å ha sånne sosiale sammenkomster utenom jobb. Første gangen hun var med, var hun allerede brisen da hun dukket opp, og hun fortsatte å drikke heftig. Hun ble ganske full ganske fort, og på den kleinest mulige måten - var helt ukritisk og fortalte ting ingen hadde lyst til å vite, sølte rødvin på en annen kollegas lyse ullkåpe, prøvde å danse inne på restauranten og ble til slutt kastet ut. Hun klenget seg også innpå en veldig ung, mannlig kollega som var femten år yngre enn henne og tok ingen hint om at han ikke var interessert, før noen andre til slutt måtte gå mellom og «redde» ham fra situasjonen. Hele kvelden ble bare klein og pinlig, men vi tenkte kanskje hun hadde feiltolket litt hva slags type «gå ut med kollegaer» dette var - alle kan jo gå på en smell av og til, og på noen arbeidsplasser er jo dette innenfor, men det er det ikke hos oss. En kollega snakket med henne om det, og vi regnet med at hun hadde forstått det. Men neste gang vi gikk ut skjedde det samme igjen, og det virket ikke som hun hadde lært noen ting, evt at hun har et alvorlig alkoholproblem og faktisk ikke klarer å slutte å drikke hvis hun først har begynt. Hun ødela jo disse kveldene for alle, så da vi skulle planlegge neste gang, la vi det til en kveld vi visste ikke passet for henne - men da fikk hun omrokkert på noen prosjekter og turer så hun kunne være med likevel, og så drakk hun seg like snøblind som de andre gangene. Da var det også flere som egentlig hadde meldt seg på, som plutselig ikke kunne lenger, når de så at hun skulle være med. Det virker ikke som hun har noen selvinnsikt på hvor sosialt uakseptabelt dette er i denne settingen - når folk har snakket med henne om det har hun vært litt sånn «oops, jeg ble visst litt for full», som om hun hadde vært tjue år og på studentfest med vennene sine. Nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre - vi har prøvd å snakke med henne, men det hjelper ikke - hun sier at hun skal skjerpe seg, men så klarer hun tydeligvis ikke det. Vi savner å kunne gå ut sånn vi gjorde før, og noen har ymtet frempå om at vi kanskje ikke trenger å fortelle det til henne, men det å planlegge sånne ting og utelate kun en person, føles mistenkelig som mobbing. Men, nå er det foreløpig kun hun som har meldt seg på julebordet, fordi ingen andre orker en til sånn kveld. Er det noen som har håndtert noe lignende, som har noen tips? Anonymkode: 89c1b...3a1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg har ikke noe råd eller erfaring men kanskje hun er ensom? Anonymkode: afe03...aba 1
Tulling Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 Si det til henne da. I klartekst "Hei, det er ingen andre rundt deg som drikker seg full på den måten, så kan du roe deg litt ned ?" Hun husker det vel som gøy eller noe, uten å ta hint i etterkant. Og for alt du vet har hun EN eller annen veninne i gjengen, som støtter henne og ga henne en liten "Det går bra, vær det selv" eller noe i den dur. 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): men vi er jo kollegaer og oppfører oss dermed ikke like avslappet som vi kanskje gjør når vi er ute med venninner, for eksempel. Anonymkode: 89c1b...3a1 Hva slags dårlig arbeidsmiljø har dere som ikke klarer å slappe av i hverandres selskap? Hva er da vitsen med disse kveldene? På våre jobb-sammenkomster så er vi like avslappet som om vi er med venner. Til og med da CEO'en vår fra Paris-kontoret var med. Og jeg var på en jobbreise med CFO'en fra Oslo-kontoret og han ble også full og ville danse hele kvelden. Anonymkode: 48fa6...0da 15 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 Ai, den er litt tricky! Jeg ser absolutt at dette er ubehagelig for dere andre, men samtidig er ikke disse sosiale arrangementene i jobbsammenheng slik at dere kan/skal involvere tillitsvalgte eller verneombud som hadde vært naturlig her. Likevel påvirker jo dette arbeidsmiljøet, så det er behov for å ta grep. Hva slags bransje er dette innenfor, og hvor mange ansatte er dere? Det har jo også litt å si på hvordan man går videre, tenker jeg. Anonymkode: e8108...ad2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 Hvis (mange) andre unngår å dra på arrangementet fordi hun blir full og utagerer så er det rimelig å gjøre «noe» selv om det blir kleint. Her har man tatt det opp med henne uten at hun viste vilje til endring. Avhengig av hvor «jobbete» dette arrangementet er (innkaller dere via firmaets e-post f.ks) så kan man da enten: 1. Be hennes leder eller HR og å ta opp temaet 2. Fjerne henne fra neste innkalling Evt kan man prøve å finne på noe med kolleger uten alkohol. Anonymkode: afe03...aba 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke noe råd eller erfaring men kanskje hun er ensom? Anonymkode: afe03...aba Det kan godt være at hun er, men jeg ser ikke helt hva det har med akkurat dette problemet å gjøre. Tulling skrev (55 minutter siden): Si det til henne da. I klartekst "Hei, det er ingen andre rundt deg som drikker seg full på den måten, så kan du roe deg litt ned ?" Hun husker det vel som gøy eller noe, uten å ta hint i etterkant. Og for alt du vet har hun EN eller annen veninne i gjengen, som støtter henne og ga henne en liten "Det går bra, vær det selv" eller noe i den dur. Hun har fått ganske tydelig beskjed, som ligner på det du skrev. Problemet er at hun enten ikke helt ser problemet med oppførselen sin selv (det virker generelt som hun har en holdning om at fullere = gøyere, omtrent som russen), og/eller at hun ikke får til å slutte å drikke når hun først har begynt. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva slags bransje er dette innenfor, og hvor mange ansatte er dere? Det har jo også litt å si på hvordan man går videre, tenker jeg. Anonymkode: e8108...ad2 Offentlig sektor, mellom 25 og 50 ansatte et sted, vi pleier å være 10-15 (men ikke nødvendigvis de samme 10-15 hver gang) på disse sammenkomstene. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis (mange) andre unngår å dra på arrangementet fordi hun blir full og utagerer så er det rimelig å gjøre «noe» selv om det blir kleint. Her har man tatt det opp med henne uten at hun viste vilje til endring. Avhengig av hvor «jobbete» dette arrangementet er (innkaller dere via firmaets e-post f.ks) så kan man da enten: 1. Be hennes leder eller HR og å ta opp temaet 2. Fjerne henne fra neste innkalling Evt kan man prøve å finne på noe med kolleger uten alkohol. Anonymkode: afe03...aba Dette er ikke noe som påvirker henne jobbmessig, så det føles feil å ta det opp med lederen hennes. Tror heller ikke lederen hennes hadde vært særlig interessert i å ta det opp med henne, siden det handler om hennes privatliv utenom arbeidstiden. Invitasjonene pleier å bli hengt opp i på oppslagstavle på pauserommet, så skriver folk seg på. Alkoholfrie aktiviteter har vært luftet, men det er enkelte andre kollegaer som er veldig tydelige på at det blir urettferdig for dem at ingen skal få nyte alkohol, bare fordi hun ikke klarer å begrense seg, eller avstå. Anonymkode: 89c1b...3a1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Offentlig sektor, mellom 25 og 50 ansatte et sted, vi pleier å være 10-15 (men ikke nødvendigvis de samme 10-15 hver gang) på disse sammenkomstene. Anonymkode: 89c1b...3a1 Da er det kanskje såpass små forhold at det ikke er noen tillitsvalgt eller verneombud lokalt? Jeg kjenner at jeg blir litt engasjert i denne, for det er et dilemma som utfordrer arbeidsmiljøet samtidig som det ikke er en del av det ikke er en del av det offisielle arbeidsmiljøet. Men likevel påvirker det jo. Så hvem skal man koble på? Kan du ta en prat noen som har "roller" for å drøfte situasjonen? Jeg hadde elsket om du hadde sendt den inn til Verdibørsen på NRK! Det er liksom "Lørdagsrådet for voksne". Anonymkode: e8108...ad2 3
Bigote Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva slags dårlig arbeidsmiljø har dere som ikke klarer å slappe av i hverandres selskap? Hva er da vitsen med disse kveldene? På våre jobb-sammenkomster så er vi like avslappet som om vi er med venner. Til og med da CEO'en vår fra Paris-kontoret var med. Og jeg var på en jobbreise med CFO'en fra Oslo-kontoret og han ble også full og ville danse hele kvelden. Anonymkode: 48fa6...0da For meg høres det ut som en krasj mellom en stiv gruppe som tar ting altfor seriøst og en person som tar ting litt for useriøst. Hvis man ønsker å være den voksne i denne situasjonen så kutter man ut sutringen og baksnakkingen. Løsningen er å stille et ultimatum: "Skjer dette igjen, kan du ikke være med neste gang". Dette er ikke mobbing. Høres jo ut som alle som er invovlert i dette er en gjeng med tenåringer. 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #10 Skrevet 24. oktober 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Invitasjonene pleier å bli hengt opp i på oppslagstavle på pauserommet, så skriver folk seg på. Anonymkode: 89c1b...3a1 Hvis dere kan «konspirere» om å legge det på dager hvor hun ikke kan delta, kan dere også bare holde det helt privat. Det vil si ikke henge opp invitasjoner på jobben. 2 hours ago, AnonymBruker said: (...) da vi skulle planlegge neste gang, la vi det til en kveld vi visste ikke passet for henne - men da fikk hun omrokkert på noen prosjekter og turer så hun kunne være med likevel, Anonymkode: 89c1b...3a1 Anonymkode: aa7b7...c74 1
Fremmed fugl Skrevet 24. oktober 2023 #11 Skrevet 24. oktober 2023 Skjønner jeg det riktig er det en type "lønningspils"? Men der dere spiser og folk drikker vin istedenfor øl. Men alle er invitert. Da er det i gråsonen mellom arbeidslivet og privatlivet. Arbeidsgiver har ikke ansvar men saklig interesse i slike arrangementer, da dem kan påvirke arbeidsmiljøet. Er noe annet enn noen venner fra jobben som treffes i en mindre gruppe. Det som ikke er innenfor er hvis dere som inviterer, lager enn invitasjon med alle unntatt Anne. Så legg den ballen død. Skjønner at noen av dere har startet med baksnakking av Anne, kutt ut det. Ja, som du beskriver det har hun vel opplagt et drikke mønster der hjernen sier "mer alkohol" når hun har startet. Trodde alle var kjent med folk som er slik, og klarte å håndtere det. Har hun noen venner på jobben? Er vel dem som kan hjelpe henne og ikke dere som baksnakker henne. 2 1
Raven.Writingdesk Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan godt være at hun er, men jeg ser ikke helt hva det har med akkurat dette problemet å gjøre. Anonymkode: 89c1b...3a1 Jeg synes det var et godt spørsmål, kanskje sliter hun sosialt/på andre arena i livet og dermed blir denne drikkingen en slags ventil for henne. Du sier dere er ca 10-15 stk som deltar hver gang, men dette er ikke de samme 10-15 stk. du virker selv som en pådriver; hvem bestemmer datoene og tar initiativ til dette? Er du en av dem? Hvordan vet du at hun har fått «tydelig beskjed»? Ga du beskjeden selv? Eller har du bare hørt at «noen» har sagt «noe»? Ut ifra innlegget ditt synes jeg det er vanskelig å skille mellom at denne kollegaen kanskje blir et fokusområdet og noe å snakke om nå som hun først har «driti seg ut», eksempelvis tenker jeg at den unge mannlige kollegaen fint hadde klart å grensesatt henne via å flytte seg fra henne og kanskje si at «takk for praten Anne, nå går jeg og mingler litt med noen andre». Hvis hun hadde fortsatt å fulgt etter ham kunne han sagt «nå vil jeg at du skal stoppe». Jeg leser litt mellom linjene at hun snakkes mye om men lite til. Jeg mener hun bør konfronteres direkte der og da om hun blir for full, og oppmuntres til å dra hjem. Så bør man fortsette samtalen neste gang man møtes: «det er lite hyggelig å måtte sende deg hjem, Anne, fordi du blir så full. Du må enten lære å begrense deg, drikke alkoholfritt eller la være å komme når det blir sånn». Hvis hun flirer det bort og synes dette er festlig tenker jeg at hun ikke har forstått alvoret. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #13 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg var Anne - klarte ikke å stoppe å drikke. Ble aldri voksen.. Tok heldigvis konsekvensen av dette og avstår i dag helt fra alkohol. Jeg vet ikke om det ville nådd inn, men det må sies helt i klartekst: "Vi andre vurderer å droppe hele opplegget fordi vi ikke orker at dette blir grøftefyll. Vi kan ikke tvinge deg til å ikke drikke, men vi ønsker ikke at du kommer om du drikker". Anonymkode: efd37...ea8 3 7
Gjest Refreng Skrevet 24. oktober 2023 #14 Skrevet 24. oktober 2023 Å utestenge og møtes bak hennes rygg er det kjipeste dere kan gjøre. Da burde dere heller bytte til alkoholfrie møter. Noe som dere burde vurdere uavhengig av Anne. Kanskje det er enkelte på jobb som har problem med alkohol og takker nei fordi de vet at de ikke vil klare la være drikke, eller de ønsker ikke være rundt mennesker som drikker. Det er jo dumt at noen blir ekskludert pga alkohol Utenom det, så er alternativet noe som dette: 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke om det ville nådd inn, men det må sies helt i klartekst: "Vi andre vurderer å droppe hele opplegget fordi vi ikke orker at dette blir grøftefyll. Vi kan ikke tvinge deg til å ikke drikke, men vi ønsker ikke at du kommer om du drikker". Anonymkode: efd37...ea8 Skal sies at dersom det er snakk om en alkoholiker, så vil hun ikke klare stanse seg selv. Dersom hun bor med noen, så kan det til og med være hun bruker disse møtene til å bli full et sted samboren ikke kan se det eller stanse det
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #15 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): På arbeidsplassen min pleier vi å gå ut og spise og ta noen glass vin en tre-fire ganger i året. Alle blir ikke med, noen er aldri med, men alle er invitert. Det er ikke noe «rølp», vi bare prater og hygger oss, noen drikker litt vin eller øl, men som regel er det også en del som drikker alkoholfritt, og ingen pleier å bli mer enn kanskje litt brisen. Dette er helt «privat», dvs vi planlegger og betaler selv, men vi er jo kollegaer og oppfører oss dermed ikke like avslappet som vi kanskje gjør når vi er ute med venninner, for eksempel. For ca et år siden begynte «Anne» å jobbe hos oss, og hun ble veldig giret når hun fant ut at vi pleide å ha sånne sosiale sammenkomster utenom jobb. Første gangen hun var med, var hun allerede brisen da hun dukket opp, og hun fortsatte å drikke heftig. Hun ble ganske full ganske fort, og på den kleinest mulige måten - var helt ukritisk og fortalte ting ingen hadde lyst til å vite, sølte rødvin på en annen kollegas lyse ullkåpe, prøvde å danse inne på restauranten og ble til slutt kastet ut. Hun klenget seg også innpå en veldig ung, mannlig kollega som var femten år yngre enn henne og tok ingen hint om at han ikke var interessert, før noen andre til slutt måtte gå mellom og «redde» ham fra situasjonen. Hele kvelden ble bare klein og pinlig, men vi tenkte kanskje hun hadde feiltolket litt hva slags type «gå ut med kollegaer» dette var - alle kan jo gå på en smell av og til, og på noen arbeidsplasser er jo dette innenfor, men det er det ikke hos oss. En kollega snakket med henne om det, og vi regnet med at hun hadde forstått det. Men neste gang vi gikk ut skjedde det samme igjen, og det virket ikke som hun hadde lært noen ting, evt at hun har et alvorlig alkoholproblem og faktisk ikke klarer å slutte å drikke hvis hun først har begynt. Hun ødela jo disse kveldene for alle, så da vi skulle planlegge neste gang, la vi det til en kveld vi visste ikke passet for henne - men da fikk hun omrokkert på noen prosjekter og turer så hun kunne være med likevel, og så drakk hun seg like snøblind som de andre gangene. Da var det også flere som egentlig hadde meldt seg på, som plutselig ikke kunne lenger, når de så at hun skulle være med. Det virker ikke som hun har noen selvinnsikt på hvor sosialt uakseptabelt dette er i denne settingen - når folk har snakket med henne om det har hun vært litt sånn «oops, jeg ble visst litt for full», som om hun hadde vært tjue år og på studentfest med vennene sine. Nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre - vi har prøvd å snakke med henne, men det hjelper ikke - hun sier at hun skal skjerpe seg, men så klarer hun tydeligvis ikke det. Vi savner å kunne gå ut sånn vi gjorde før, og noen har ymtet frempå om at vi kanskje ikke trenger å fortelle det til henne, men det å planlegge sånne ting og utelate kun en person, føles mistenkelig som mobbing. Men, nå er det foreløpig kun hun som har meldt seg på julebordet, fordi ingen andre orker en til sånn kveld. Er det noen som har håndtert noe lignende, som har noen tips? Anonymkode: 89c1b...3a1 Først bør dere ta det opp med sjefen. Det er ikke slik at en leder ikke bryr seg om det som snor seg i kulissene på arbeidsplassen, selv om det bunner i situasjoner på fritiden. Sjefen er din beste venn i slike situasjoner! Når du har forklart situasjonen for sjefen, så snakker du med de andre og forklarer situasjonen. At dere alle skal delta på julebord som normalt, og at det vil bli sjefens ansvar å ta det opp med Anne etter julebordet, dersom det ender som tidligere. Når Anne får merknad om denne fra sjefen er det ikke lengre noen tvil om at det er alvårlig. Dersom det da ikke bedrer seg, vet dere sikkert at hun har et problem og dere kan da på nytt ta en samtale med Anne og forklare hvorfor hun ikke lengre er invitert til slike tilstelninger, men at dere er der for henne når hun har søkt hjelp. Dersom dere alle er fryktelig konfliktskye og ikke vil involvere sjefen (som ville være utrolig barnslig) så arrangerer dere alkoholfrie sammenkomster. Problem løst. Anonymkode: 5cf85...817 1
Gjest Angry Man Skrevet 24. oktober 2023 #16 Skrevet 24. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Hva slags dårlig arbeidsmiljø har dere som ikke klarer å slappe av i hverandres selskap? Hva er da vitsen med disse kveldene? På våre jobb-sammenkomster så er vi like avslappet som om vi er med venner. Til og med da CEO'en vår fra Paris-kontoret var med. Og jeg var på en jobbreise med CFO'en fra Oslo-kontoret og han ble også full og ville danse hele kvelden. Anonymkode: 48fa6...0da Dårlig arbeidsmiljø? "men vi er jo kollegaer og oppfører oss dermed ikke like avslappet som vi kanskje gjør når vi er ute med venninner" Hvordan du klarer å få dette til å bety at de har dårlig arbeidsmiljø skjønner jeg virkelig ikke. Oppfører du deg helt likt mot alle du kjenner? Like komfortabel med å si flaue ting og være beruset foran dine beste venner som kollegaene dine og sjefen din? Isåfall, fint for deg. men du er et unntak og ikke hovedregelen.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #17 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Først bør dere ta det opp med sjefen. Det er ikke slik at en leder ikke bryr seg om det som snor seg i kulissene på arbeidsplassen, selv om det bunner i situasjoner på fritiden. Sjefen er din beste venn i slike situasjoner! Når du har forklart situasjonen for sjefen, så snakker du med de andre og forklarer situasjonen. At dere alle skal delta på julebord som normalt, og at det vil bli sjefens ansvar å ta det opp med Anne etter julebordet, dersom det ender som tidligere. Når Anne får merknad om denne fra sjefen er det ikke lengre noen tvil om at det er alvårlig. Dersom det da ikke bedrer seg, vet dere sikkert at hun har et problem og dere kan da på nytt ta en samtale med Anne og forklare hvorfor hun ikke lengre er invitert til slike tilstelninger, men at dere er der for henne når hun har søkt hjelp. Dersom dere alle er fryktelig konfliktskye og ikke vil involvere sjefen (som ville være utrolig barnslig) så arrangerer dere alkoholfrie sammenkomster. Problem løst. Anonymkode: 5cf85...817 Nei slutt a, sjefen har ingenting med dette å gjør så lenge det ikke går uttover arbeidet. Anonymkode: 86df7...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #18 Skrevet 24. oktober 2023 Derfor jeg slutta å delta på ting med alkohol. Deltar gjerne på en lunsj i arbeidstiden Anonymkode: 6f778...235
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #19 Skrevet 24. oktober 2023 "Ang. de sosiale kveldene som vi har her. De har vært en ganske lang tradisjon som vi setter veldig pris på. Vi drar ikke ut for å feste men for å være sosiale over et glass eller to. Det har aldri vært meningen at det skal være hæla i taket, og det ønsker vi heller ikke. Skjønner at du liker å drikke er enn oss, men det er ikke rett tid og sted å drikke seg drita full. Så bli gjerne med, men ro ned drikkingen, det er ikke greit å bli så full som du blir. Klarer du ikke å styre deg når du først drikker må du holde deg til alkoholfritt. Oppførselen din de gangene du har vært med er så på kanten at flere og flere ikke vil være med lenger. Du ser kanskje at ingen andre har meldt seg på julebordet enda? Håper du kan ta dette alvorlig da vi ønsker at alle skal kunne være med. Men fortsetter du som du har gjort til nå kan du dessverre ikke være med flere ganger". Anonymkode: ab950...01f 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #20 Skrevet 24. oktober 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: "Ang. de sosiale kveldene som vi har her. De har vært en ganske lang tradisjon som vi setter veldig pris på. Vi drar ikke ut for å feste men for å være sosiale over et glass eller to. Det har aldri vært meningen at det skal være hæla i taket, og det ønsker vi heller ikke. Skjønner at du liker å drikke er enn oss, men det er ikke rett tid og sted å drikke seg drita full. Så bli gjerne med, men ro ned drikkingen, det er ikke greit å bli så full som du blir. Klarer du ikke å styre deg når du først drikker må du holde deg til alkoholfritt. Oppførselen din de gangene du har vært med er så på kanten at flere og flere ikke vil være med lenger. Du ser kanskje at ingen andre har meldt seg på julebordet enda? Håper du kan ta dette alvorlig da vi ønsker at alle skal kunne være med. Men fortsetter du som du har gjort til nå kan du dessverre ikke være med flere ganger". Anonymkode: ab950...01f Jeg tror dere må være såpass ærlige ja Og sjefen har vel noe med julebord å gjøre? Jeg minner om Akan.no https://www.aftenposten.no/karriere/i/2GVRGa/programlederen-fremsto-som-kanalens-store-suksess-i-realiteten-maatte-sjefen-betale-regningene-hans Bak betalingsmur, men bra artikkel. Anonymkode: 63703...201 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå