SPOCA Skrevet 23. oktober 2023 #41 Del Skrevet 23. oktober 2023 Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå): Dokumenter det da, min påstand er at ingen norske barn på barneskole har mistet plassen pga 14 dagers fravær, tipper den står seg greit Ditto. Det må du selv gjerne dokumentere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 23. oktober 2023 #42 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du burde lese deg opp før du åpner kjeften Anonymkode: 895d2...3b4 Det bør du gjøre tenker jeg, skolen kan godkjenne eller ikke godkjenne intill 10skoledager fravær og med helg så er det altså da 14 dager, mister ikke plassen altså ved en 14 dagers standard syden tur, god tur ts;) godkjent eller ei Endret 23. oktober 2023 av Enmanelskeråhate 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #43 Del Skrevet 23. oktober 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Går glipp av mye på 2 uker? Vi holdt oss svært oppdatert å våre barn gikk ikke glipp av en dritt. Altså det er snakk om 2 klasse.. Vår kontaktlærer sa også at det er så mye læring i å reise og oppleve, slik at hun ønsket ikke å sende med lekser engang. Som hun sa.. Reise med fly, forholde seg til tid, annen valuta, språk, mat, osv.. Masse læring å dra på tur. Anonymkode: a672e...a32 Men den lærdommen ville dine barn fått om dere dro på ferie når barna i utgangspunktet har ferie. Kanskje lærte barna seg om annen valuta, språk mm, men de lærte seg også dårlige holdninger når dere setter ferieturer som viktigere enn skole. Anonymkode: 7eed7...60d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23. oktober 2023 #44 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nå er det ikke bare ferie som gir behov for fri da. Vi måtte reise bort i begravelse i utlandet, og noen år senere for en operasjon som ikke kunne utføres i Norge. Dåp, konfirmasjon og bryllup ser jeg på som gode grunner til å få reise bort en uke selv om det er i skoleåret. Anonymkode: 51d7e...34c Ts sier det er for å dra på utenlandsferie fordi det er billigere billetter utenom skoleferien - ikke noe av det du nevner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23. oktober 2023 #45 Del Skrevet 23. oktober 2023 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 23. oktober 2023 #46 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men den lærdommen ville dine barn fått om dere dro på ferie når barna i utgangspunktet har ferie. Kanskje lærte barna seg om annen valuta, språk mm, men de lærte seg også dårlige holdninger når dere setter ferieturer som viktigere enn skole. Anonymkode: 7eed7...60d Tipper en 7 åring og bhg barn har mer glede av opplevelsen enn å vurdere holdningene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MOD Skrevet 23. oktober 2023 #47 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Tenker at det meste sannsynligvis gå helt fint🥰 Vi har nettopp søkt tre dager fri i forbindelse med en ukes ferie i sammenheng med inneklemt mai-fridager, og fikk godkjent et par dager etter. Lykke til☺️ Endret 23. oktober 2023 av MOD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 23. oktober 2023 #48 Del Skrevet 23. oktober 2023 SPOCA skrev (25 minutter siden): Ditto. Det må du selv gjerne dokumentere. Det finnes ikke dokumentasjon fordi det aldri har skjedd, enkelt og greit men hey du kan jo late som så mye du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #49 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men den lærdommen ville dine barn fått om dere dro på ferie når barna i utgangspunktet har ferie. Kanskje lærte barna seg om annen valuta, språk mm, men de lærte seg også dårlige holdninger når dere setter ferieturer som viktigere enn skole. Anonymkode: 7eed7...60d Hvem har sagt at de ikke var på ferie i sommerferien? Opplevde og lærte masse da også de😉De har også gode holdninger i dag vedr både skole og arbeid og har knapt hatt fravær, så jeg er godt fornøyd 😁 Anonymkode: a672e...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. oktober 2023 #50 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva skjer om man reiser på ferie selv om skolen har avslått permisjonssøknaden? Har bestilt ferie noe utenfor skoleferien da vi ikke har råd til, eller ønsker, å betale 40-50.000 for å reise i skoleferien. Barna våre er så små enda at vi ikke tar noen ut i prøve/eksamenstid. Vi ønsker gjerne å ta en felles tur til utlandet, og tenker å reise uansett da de umulig kan få gjort så mye? Kanskje en skriftlig advarsel som «verste konsekvens»? noen som har gjort lignende.. hva gjorde skolen? Anonymkode: e4e2b...151 Forskjellig fra skole til skole, vår sender melding til bv på fravær etter avslått søknad (altså om en stikker likevel) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. oktober 2023 #51 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Enmanelskeråhate skrev (1 time siden): Dokumenter det da, min påstand er at ingen norske barn på barneskole har mistet plassen pga 14 dagers fravær, tipper den står seg greit Kjenner til eksempler fra Bergensskolen, det er jo regnet som provinsen for Oslofolk Endret 23. oktober 2023 av Fru Uperfekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #52 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei det blir jo kjempefint å lære barn at regler bryr vi oss ikke om når vi får nei🙄 Anonymkode: 895d2...3b4 Ja, for dette er sikkert noe de diskuterer i detalj med 2 klassingen sin. Av og til er regler til for å brytes. Spør hvilke som helst stortingsrepresentant Anonymkode: cca9f...349 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #53 Del Skrevet 23. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (45 minutter siden): Forskjellig fra skole til skole, vår sender melding til bv på fravær etter avslått søknad (altså om en stikker likevel) Det er en fullkomment ulovlig praksis. Anonymkode: 51d13...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #54 Del Skrevet 24. oktober 2023 Der jeg jobber lager vi ikke noe sak OL det. Gir beskjed om ugyldig fravær og god tur hvis de drar likevel. Melder ikke til bv kun av den grunn. Det skal mye til. Anonymkode: 7f2ff...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 24. oktober 2023 #55 Del Skrevet 24. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Nå er det ikke bare ferie som gir behov for fri da. Vi måtte reise bort i begravelse i utlandet, og noen år senere for en operasjon som ikke kunne utføres i Norge. Dåp, konfirmasjon og bryllup ser jeg på som gode grunner til å få reise bort en uke selv om det er i skoleåret. Anonymkode: 51d7e...34c Det er jo annerledes enn å ikke ha råd til å dra på ferie i høysesong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #56 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men den lærdommen ville dine barn fått om dere dro på ferie når barna i utgangspunktet har ferie. Kanskje lærte barna seg om annen valuta, språk mm, men de lærte seg også dårlige holdninger når dere setter ferieturer som viktigere enn skole. Anonymkode: 7eed7...60d 👏 Anonymkode: 895d2...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #57 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, for dette er sikkert noe de diskuterer i detalj med 2 klassingen sin. Av og til er regler til for å brytes. Spør hvilke som helst stortingsrepresentant Anonymkode: cca9f...349 Eh nei Anonymkode: 895d2...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 24. oktober 2023 #58 Del Skrevet 24. oktober 2023 Syns det er så hårreisende at folk bare gjør dette. Ja utlandet i fellesferie er dyrt, så kanskje blir det ikke slik ferie alle år da. Jeg var i utlandet første gang i en alder av 18, gikk bra det også. Jeg fikk noe skolefravær pga store operasjoner i Oslo, som var langt å dra til. Husker jeg hadde med bøker på sykehus for å jobbe og ta igjen når jeg klarte. Tider endrer seg gitt…😔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #59 Del Skrevet 24. oktober 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Har noen fått avslag? Det tror jeg ikke er vanlig Anonymkode: ac11c...c2e Mange. Anonymkode: d3fea...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 24. oktober 2023 #60 Del Skrevet 24. oktober 2023 Vi tok 5 dager( 2 før helg) og 2 dager etter helg da vi hadde bestilt reise til syden og fikk avslag. Dette var da de begynte på skolen etter ferien..6 klasse. Men han fikk vare fravær. 2 klasse ser jeg ikke blir problem med, de har ikke prøver etc . Men sefølgelig om dere tar fra 14 dager i et så kan det jo være litt verre..en kanskje dere tok 1 uke i høstferien og noen dager etter ferien tok slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå