Gå til innhold

1 dag i London. What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min datter på 13 skal en dag til London og shoppe. 
reiser tidlig morgen og hjem på kvelden. 

hvilke rimelige butikker eller steder er det verdt å bruke tiden på? 

Anonymkode: 5c7ba...b2b

Skrevet

En dag er veldig kort, vi var 4 dager i høstferien, og jeg føler vi rakk lite shopping, 

Jeg ville planlagt nøye i forkant hva dere vil bruke tiden på, for timene går fort i å forflytte seg og å gå og stå i kø.

God tur. 

Anonymkode: c54ab...b5c

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hva dere er ute etter. Primark har iallefall tidligere vært veldig rimelig, men så som så kvalitet. 

Men om kun shopping er målet anbefaler jeg å dra til et kjøpesenter, feks westfield i shepards Bush. Da slipper dere å bruke mye tid på å gå opp og ned gatelangs, og det er lett å finne frem via tbane. 

Anonymkode: 7ac34...d2b

• Liker 2
Skrevet

Camden,synes jeg  i alle fall 🙂 Det er  design og retro.  Så kanskje ikke det du ser etter?

Skrevet

Min datter på 13 elsker Sephora. Når vi er i London, MÅ hun dit. Hvis din er likedan, er det Westfield som har den butikken. Da ville jeg dratt dit først, bare for å få det unnagjort, og så være i sentrum resten av dagen. Ville absolutt dratt til Primark, men spart dette til slutten av dagen, så dere slipper å drasse rundt på store handleposer fra formiddagen av. :)

Oxford street bør ha masse spennende på rekke og rad. Men hvis hun har en alternativ stil, er Camden plassen.

Så ville jeg tatt en pause midt på dagen med Afternoon tea. Ja, det er dyrt, men når dere bare har en dag så ville jeg nytt den til fulle :)

Anonymkode: e2fa5...918

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og min datter på 13 skal en dag til London og shoppe. 
reiser tidlig morgen og hjem på kvelden. 

hvilke rimelige butikker eller steder er det verdt å bruke tiden på? 

Anonymkode: 5c7ba...b2b

Så gøy 😊 Det har jeg også gjort, en dag i London kun for shopping.

Jeg tok taxi/toget direkte til Westfield Sheperds Bush. Det er et gedigent kjøpesenter med alle butikkene du bl.a finner på Oxford Street, Regent Street og Bond Street. I tillegg er det en hel etasje med forskjellige restauranter med noe for både store og små. Anbefales på det sterkeste. 

Anonymkode: 82dc0...cc2

Skrevet

Selv ville jeg dratt på Disney store, Harrods, Covent Garden og Camden Town. 

Anonymkode: 62eb2...e59

Skrevet

Jeg ville droppet både harrods, covent garden og alt det der om shopping er det som er første pri og dratt som andre sier rett til for eksempel Westfield Sheperds Bush og så hvis dere har tid til overs evt vurdert en tur til noen av de andre mer turiststedene, 

Anonymkode: 6794b...0c7

Skrevet

London er stort. Har dere vært der før? Planlegg i detalj hvor dere skal, det vil si - dersom dere reiser med undergrunnen så planlegg linje, stopp og avstander. Enkelte tider på dagen er det veldig travelt i undergrunnen.

Primark er en fin butikk. Ellers ville jeg valgt et bestemt område å shoppe i, dere rekker ikke så mye mer på en dag. Dropp harrods. Et kjøpesenter ville kanskje vært noe? Jeg ville skrevet ned hva dere spesifikt kunne tenkt å handle, goggle det, og se hvilket område av London dere vil sentrere dere i. 

Håper dere får en superfin tur :)

Anonymkode: 42d45...42b

Skrevet

Da hadde jeg tatt for meg Oxford Street. Fra ende til annen. Veldig godt utvalg av alle salgs butikker. God variasjon av billig og dyrt. 

Anonymkode: 0cbf9...a57

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

London er stort. Har dere vært der før? Planlegg i detalj hvor dere skal, det vil si - dersom dere reiser med undergrunnen så planlegg linje, stopp og avstander. Enkelte tider på dagen er det veldig travelt i undergrunnen.

Primark er en fin butikk. Ellers ville jeg valgt et bestemt område å shoppe i, dere rekker ikke så mye mer på en dag. Dropp harrods. Et kjøpesenter ville kanskje vært noe? Jeg ville skrevet ned hva dere spesifikt kunne tenkt å handle, goggle det, og se hvilket område av London dere vil sentrere dere i. 

Håper dere får en superfin tur :)

Anonymkode: 42d45...42b

Signerer dette. London er stort, det går med mye tid til forflytning. Det tar ofte en time å komme seg fra sted A til sted B, selv om det ikke ser så langt ut på kartet. Med andre ord: Hold dere til én del av London. Planlegg hvor dere vil spise. 

Anonymkode: 74f2e...001

Skrevet

Man må også sjekke ut om det er planlagt streiker på togene og tuben den aktuelle dagen, det skjer ofte og vil påvirke hvor mye man rekker rundt. 

Anonymkode: 62eb2...e59

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Da hadde jeg tatt for meg Oxford Street. Fra ende til annen. Veldig godt utvalg av alle salgs butikker. God variasjon av billig og dyrt. 

Anonymkode: 0cbf9...a57

Oxford Street kan sammenligens med Karl Johan. Kjedebutikker og altfor mye folk. Du går i kø uansett retning.

Skal du ha et ok måltid må du i sidegatene. Det samme må du om du vil finne litt spennende butikker.

Kan på ingen måter anbefales når det bare er snakk om 1 dag i London.

Anonymkode: 82dc0...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...