Gå til innhold

Læreren fikk barnet mitt til å begynne å gråte på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under en konfrontasjon om lekser så ble læreren så krass og hard at barnet mitt begynte å gråte på skolen. Nå vil ikke barnet mitt på skolen i morgen. Og alt er bare leit her hjemme. Han er e ikke ett barn som gråter lett. 5 klasse. 
Er dette innafor? Burde jeg tatt kontakt med læreren? 

Anonymkode: 435f9...1bf

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rimelig å ta kontakt med læreren, men at unger av og til griner er sånt som skjer. Er lærer selv, og jeg tar altid kontakt med foreldre om noe sånt skjer. Ikke det at jeg kjefter for at de ikke har gjort leksa, men det har jo hendt at elever griner hvis de blir tatt i å gjøre noe som får konsekvenser, juksing, mobbing, etc.

Anonymkode: 10aa0...b17

• Liker 32
  • Nyttig 11
Skrevet

Hva skjedde og hva sa læreren?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja du tar kontakt med lærer og hører hen sin side av saken

Anonymkode: 70bfd...ef1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva sa læreren?  Og vi  skal lytte til ungene våre, absolutt, men vi må også huske at de forteller historien som gagner de best. Så kanskje du bør få den andre siden også ..  

Anonymkode: d36a7...6c2

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet

Lær barnet ditt å tåle motgang og kritikk. Kanskje fortjent, kanskje ikke. Om litt kritikk skal stoppe skolegang så oppdrar du et aspeløv. Still krav at noen ganger er kravene harde. 

Anonymkode: 0f523...b68

• Liker 27
  • Nyttig 12
Skrevet

Barnet får vel ikke velge om det «vil» gå på skolen? Nå måtte jeg faktisk le.

Anonymkode: 0eb2d...b21

• Liker 32
  • Nyttig 11
Skrevet

Ville snakket med læreren.

Anonymkode: 29f7d...82b

Skrevet

Sliter barnet med ett eller annet for tiden og er ekstra sårbar? Er forholdene hjemme bra eller som de skal? Har det skjedd endringer i barnets liv? Hva med venner, er alt som det skal der? 

Anonymkode: a7e74...232

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det virkelig noe å lage drama av? 

Anonymkode: 0eb2d...b21

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva sa læreren?  Og vi  skal lytte til ungene våre, absolutt, men vi må også huske at de forteller historien som gagner de best. Så kanskje du bør få den andre siden også ..  

Anonymkode: d36a7...6c2

Enig 👆👆👆

De aller fleste av oss har vel en gang pyntet litt på sannheten for å ikke fremstå dårlig😅 Selvfølgelig skal man tro på barnet sitt, men jeg ville hørt lærerens versjon også. 

Anonymkode: d3746...07e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er mange grusomme og maktsyke lærere der ute, vis sønnen din at du støtter han, snakk med læreren å hør hva han har å si. Dersom gutten begynte å gråte fremfor kompiser skjønner jeg at han ikke vil på skolen i morgen. 

Anonymkode: 69e40...610

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker du bør høre lærerens versjon av historien før du drar noen slutninger. Og hva mer har sønnen din sagt? Du sier det var en konfrontasjon om lekser, så da ser jeg for meg at leksene kanskje ikke var gjort eller at sønnen din protesterte på at de fikk lekser? Det er selvfølgelig mulig læreren ble litt for hard, men barn må også tåle tilsnakk fra autoritetspersoner hvis de ikke oppfører seg.

Anonymkode: 461f4...722

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange barn med grusom oppdragelse og.

Barn må faktisk tåle å bli snakket til av lærer, hvis man ikke tåler det blir voksenlivet skjørt og vanskelig.

Anonymkode: ce4e1...89f

De færreste snakker så stygt til andre voksne som enkelte voksne gjør til barn… Det er ofte barn som får gjennomgå fordi voksne mener seg berettiget til å snakke ned barn fordi de er mindre i størrelse. Just saying

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor oppsto det i utgangspunktet en "konfrontasjon" om lekser mellom en lærer og en 5-klassing? Lurer sånn på hva det gikk ut på, hvorfor var det en konfrontasjon i utgangspunktet?

Anonymkode: 539f5...330

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva handlet konfrontasjonen om? Hadde ikke barnet gjort leksene? Følger du opp hjemme, og sjekker over at det er gjort ordentlig? Det har hendt mine barn noen ganger at de har fått pes grunnet leksene, men da har jeg tenkt at jeg må skjerpe meg litt selv også. At jeg ikke har vært flink nok til å følge opp. Bra at lærer følger med og gir beskjed, særlig hvis det skjer ofte at det er glemt eller slurvet med. 

Anonymkode: 8bfc0...98d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Ungen må tåle å bli snakket til. Hjelp heller læreren til å kunne gjøre jobben sin. 

Anonymkode: ddbe8...570

• Liker 9
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...