AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg har et barn og vet jeg burde vært fornøyd. Jeg er fornøyd også, men jeg har alltid sett for meg flere barn. Men så ble jeg akutt syk, og er på vei mot å bli ufør (ME etter virusinfeksjon). Jeg kjenner på en stor sorg over hvordan livet har blitt. Hvordan andre sitt liv går videre og venninner rundt meg kommer med gravidnyheter. Er det noen andre her med ME eller lignende, eventuelt ufør, som likevel har blitt gravid? Barnet er min største glede og motivasjon til å leve. Jeg lever for barnet og føler at jeg klarer meg som mor i livet, selv om jeg ikke klarer arbeidslivet. Anonymkode: 0443e...5d2 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg kjenner en dame som fikk barn nr to og tre etter at hun ble delvis ufør pga ME. Sakte men sikkert har hun blitt litt friskere igjen også og prøver å jobbe deltid. Mannen hennes har tatt mye når hun har vært sliten og har måttet trekke seg tilbake. Hvordan er rammene rundt ditt liv? Hva er mulig å få til med planlegging? Anonymkode: e4521...a04
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Har en mann med reisejobb. Føler jeg klarer meg fint i hverdagen med barnet i barnehagen. Vier den energien jeg har til barnet, så jeg føler jo selv at det skulle gått på et vis. Men tenk hva alle andre hadde tenkt. Familie, venner, kollegaer.. Og så er det jo en fare for å ikke få et friskt barn, og det vet jeg ikke om hadde gått. Fornuften min stopper meg jo, men ønsket er inderlig. Har jo samboer og familie som hadde stilt opp, men føler man bør kunne klare å passe på de barna man produserer selv 😂 Anonymkode: 0443e...5d2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 Har fått ett barn etter ME, og gravid med nr 2 nå. Hadde ett fra før også. Det krever mer etter ME så klart, men det har gått fint for vår del, vi finner stadig nye måter å få hverdagen til å gå rundt uten å gå på bekostning av barna, samlivet og vpre muligheter til å følge opp barns slik vi ønsker - men alles ME er forskjellig og påvirker en ulikt. Anonymkode: 6b878...d57
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 Om mannen har en reisejobb, må du droppe det. To er dobbelt så mye i mange år fremover. Vi er mange som sørger over at vi ikke fikk flere barn. ❤️ Anonymkode: 2c1a0...025 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 Vet om en som fikk ME etter å ha fått barn. I dag bor hun i en kjellerleilighet der hun ligger i sengen hele dagen. Absolutt alt gjør henne utslitt. Barna er i fosterhjem. Ikke få flere barn når du er syk, ts. Det kan gjøre vondt verre. Tenk om neste barn får alvorlige diagnoser? Det er beintøft for et friskt menneske å følge opp. Barn uten diagnoser kan være skikkelig tøft å følge opp. Et fremtidig barn er ikke viktigere enn helsen din eller det barnet du allerede har. Anonymkode: ffb2c...643 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 Hvis du ikke klarer å jobbe pga ME ville jeg nok ikke fått et barn til❤️ du har jo en fra før og du vet sikkert godt at å være mamma ikke er en 8-16 jobb, men en jobb som du står i hele døgnet og må gjøre det i mange år fremover. ETT barn er en ting, men to barn er slitsomt nok for oss som er to friske foreldre. Jeg er redd et barn til blir å ta vann over hodet for deg Anonymkode: d88e3...a87 1 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 25. oktober 2023 #10 Skrevet 25. oktober 2023 Hvis du er så syk av Me at du ikke klarer å jobbe og i tillegg har en mann som er mye ute å reiser. Burde du absolutt ikke få flere barn. Forstår det er sårt. Men barnehagebarn er en ting. Men når dem begynner på skolen, er det mye mer jobb. Lekser, fritidsaktiviter. Diverse dugnader og ungene skal hit og dit, mye mer oppfølging. Hva hvis du blir dårligere? Man kan ikke forvente at familie og samfunnet rundt skal stille opp fordi du hadde så lyst på barn.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #11 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har en mann med reisejobb. Føler jeg klarer meg fint i hverdagen med barnet i barnehagen. Vier den energien jeg har til barnet, så jeg føler jo selv at det skulle gått på et vis. Men tenk hva alle andre hadde tenkt. Familie, venner, kollegaer.. Og så er det jo en fare for å ikke få et friskt barn, og det vet jeg ikke om hadde gått. Fornuften min stopper meg jo, men ønsket er inderlig. Har jo samboer og familie som hadde stilt opp, men føler man bør kunne klare å passe på de barna man produserer selv 😂 Anonymkode: 0443e...5d2 Si du ble uplanlagt gravid. Anonymkode: c519b...cfc
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #12 Skrevet 25. oktober 2023 Det høres absolutt ikke som at du bør få flere barn. Ta vare på det du har og vær takknemlig for det. Anonymkode: 40ce8...118 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 25. oktober 2023 #13 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Si du ble uplanlagt gravid. Anonymkode: c519b...cfc Ja for det er jo smart...
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #14 Skrevet 25. oktober 2023 1. Det er godt mulig at du blir enda sykere, da går ikke dette. Og før alle kommer med "Alle kan bli syke", vi snakker om sannsynlighet her. 2. Hvis du allerede har barn og er syk og føler en livssorg på grunn av hypotetiske barn som det ikke blir noe av så tenker jeg at du bør ta tak i følelsene dine. En livssorg er noe som stjeler mye energi og fokus, og denne livssorgen burde det være mulig å gjøre noe med. Barnet ditt har allerede en syk forelder og skal ikke trenge å dele den gjenværende energien med Skybert-barn. Anonymkode: 3caca...61e 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #15 Skrevet 25. oktober 2023 Du kommer over det. Du finner andre gleder i livet. Sorgen over at du ikke fikk flere barn slipper taket litt etter litt. Vær tålmodig, aksepter situasjonen og gi deg selv litt tid til å sørge. Det beste for barnet ditt er at du bruker den energien du har på han/henne, ikke grav deg ned i sorgen eller sammenlikn deg med andre, friske venninner. Du må leve med, og akseptere, egen situasjon. Jo før du klarer å akseptere deg selv/livet ditt, jo bedre er det, både for deg selv og barnet ditt. Anonymkode: be66c...1a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå