Gå til innhold

Beste app for å følge med på eggløsning/syklus?

Melus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sofakona skrev (17 timer siden):

Har du regelmessig syklus?

Hva har det med hovedinnlegget å gjøre? Hun spør etter en app til å tracke eggløsning/syklus.. om den er regelmessig eller ei har ingenting å si når man vil tracke den, er sånn man finner ut av syklusen sin. 

Anonymkode: 0a77f...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva har det med hovedinnlegget å gjøre? Hun spør etter en app til å tracke eggløsning/syklus.. om den er regelmessig eller ei har ingenting å si når man vil tracke den, er sånn man finner ut av syklusen sin. 

Jo, for de fleste apper går ut fra et gjennomsnitt. Faller du utenfor dette, vil appene muligens vise feil dato for eggløsning. 

Endret av Tusjpenn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (18 timer siden):

Har du regelmessig syklus?

Ja. Sånn ca. Mellom 26 og 30 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusjpenn skrev (1 time siden):

Jo, for de fleste apper går ut fra et gjennomsnitt. Faller du utenfor dette, vil appene muligens vise feil dato for eggløsning. 

Ja, men man følger jo ikke en app slavisk og tror den kan følge hormoner og alt som skjer i kroppen. Uansett hvor stabil syklus man har så er fremdeles en app bare en indikasjon. Ikke fasit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte WomanLog og den har stemt med min eggløsning. Jeg kjenner når jeg får eggløsning, så ser det har stemt. Gravid i uke 9 nå 😊

Anonymkode: c2209...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men man følger jo ikke en app slavisk og tror den kan følge hormoner og alt som skjer i kroppen. Uansett hvor stabil syklus man har så er fremdeles en app bare en indikasjon. Ikke fasit. 

Korrekt. Biologi trumfer teknologi her. En app har ikke nubbesjans mot ei som kan tolke sin egen kropps tegn på fertilitet, men det var altså ikke det ts spurte om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

For det er mange med eks pcos eller ustabile syklus som trykker inn når de får mens...sp sier en app når de skal få eggløsning...og sp går personen etter dette i mange måneder...og ikke blir gravid. Eller når de skriver her inne at app sier at mensen skulle kommet 6 dager siden men ennå ikke kommet...men egentlig har så de ikke hat eggløsning.

Jeg har pcos og svei meg på denne når jeg fikk høre om app..jeg la inn mensen og trodde jeg fikk eggløsning når den sa jeg skulle få det. Men en app går bare etter beregning på ca28 dagers syklus. Så om man har uregelmessig syklus og følger app når den sier eggløsning kan man miste de fertile vinduet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (23 minutter siden):

For det er mange med eks pcos eller ustabile syklus som trykker inn når de får mens...sp sier en app når de skal få eggløsning...og sp går personen etter dette i mange måneder...og ikke blir gravid. Eller når de skriver her inne at app sier at mensen skulle kommet 6 dager siden men ennå ikke kommet...men egentlig har så de ikke hat eggløsning.

Jeg har pcos og svei meg på denne når jeg fikk høre om app..jeg la inn mensen og trodde jeg fikk eggløsning når den sa jeg skulle få det. Men en app går bare etter beregning på ca28 dagers syklus. Så om man har uregelmessig syklus og følger app når den sier eggløsning kan man miste de fertile vinduet 

PreMom kan brukes til å finne ut av slike ting som PCOS og andre hormonforstyrrelser. De har artikler som viser til hvordan man leser diagrammene i appen til å se om det er noe som ikke er helt som det skal være.
I PreMom kan man legge inn temperaturer, resultater fra eggløsningstest og andre tester som leser av hormoner. Det er en kjempebra og grundig app. :)

Anonymkode: 8dbb6...63c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (1 time siden):

De aller fleste apper kan man skrive inn hvor lang syklus man har, hvor mange blødningsdager man har og huke av for om syklusene er stabil eller ikke. Så mange tar høyde for ustabile sykluser. Jeg fikk denne beskjeden av en venninne, at det nesten var bortkastet å bruke app til å tracke (ikke stole blindt på) syklus. Jeg har ustabile sykluser, og fant ut jeg skulle teste flere samtidig bare for å sjekke. 

Flo, Lady Calender, MyCalender period tracker og premom. Alle her tar høyde for uregelmessige sykluser, og forandrer utregnet gjennomsnitt av syklus og fremtidsspådommer om syklus etter hva jeg la inn. Premom, LadyCalender og Flo fungerte veldig bra selv om syklusene mine kunne være alt fra 27-37 dager + hoppe over enkelte mnd. Appene har som regel truffet på rett uke med eggløsning og rett uke for mens, men gjerne feil dager - og det er med noe uregelmessig mens. 

Man kan jo ikke tenke at en app skal vite og si når en eggløsning er eller mensen. Det er indikasjoner. Man kan ikke stole på en app om fertilitet, hormoner og syklus. Det må fungere mer som en logg. Skal man ha kontroll på EL er temping og el tester løsningen. Ikke en app. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...