Gå til innhold

Gi sykepleier klem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg får behandling for noen plager ved jevne mellomrom på sykehus. Da er jeg innlagt noen dager.
Jeg har fått utrolig god oppfølging av en sykepleier der. Hun er bare helt fantastisk. Jeg har en del diagnoser som blant annet fører til angst og stress. Hun får meg til å føle meg trygg. Hun tar seg god tid, forklarer hva som skal skje, og bryr seg kjempemasse om sine pasienter. Jeg skjønner jo at jeg "bare" er en pasient og ikke noe mer. Hun behandler sikkert alle pasienter på denne måten. Jeg er ikke forelsket i henne, men liker henne veldig godt. Har så lyst å bare gi henne en god klem, men er usikker på om det er upassende?
Jeg vil såklart spørre henne først, men har ikke turt å gjøre det enda. Hva synes dere?
Noen her som jobber som sykepleier og synes det er greit å få klem av pasienter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det liker jeg ikke, er sykepleier selv. Men jeg later som ingenting. 

Men har blitt klemt av helsepersonell da jeg selv var pasient, og det er tross alt verre den veien.

Anonymkode: 1d0e9...750

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg er det greit at pasienter ønsker å gi klem. 

Anonymkode: 5ee34...8d2

Skrevet

Ikke gjør det! 

Hun er på jobb, dette er hverdagen hennes. 

Anonymkode: 94b23...48b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helsepersonell selv og noen av mine kolleger setter pris på dette, men de er det fåtall av. Jeg liker det ikke, men har jo stått i det flere ganger og viser ikke at jeg ikke liker det. 

Anonymkode: 9984e...afa

• Liker 1
Skrevet

Bare spør du😊

Anonymkode: f7ac3...b5a

Skrevet

Har fått klem. Ble spurt. Jeg klemmer sjelden noen for det er liksom ikke min greie. Men så var det litt fint likevel. At noen ville gi av seg selv for å vise omtanke. 

Anonymkode: ab49b...bb9

Skrevet

Som pårørende , ikke som sykepleier

Anonymkode: ab49b...bb9

Skrevet

Jeg er kvinne da, om det skulle ha noe å si her. Jeg har jobbet i pleien i mange år, og gav klem til både kvinner og menn på jobb. Dette var sykehjem, så litt annerledes kanskje. Vi var naturlig nok generelt nøye med beboernes personlige grenser, og klåfingrede menn var vi mer forsiktige med også. 

Jeg har en del medfødte diagnoser og har vært mye på sykehus, og har mye med helsepersonell å gjøre. Jeg får gjerne en klem når jeg trenger det av min mannlige fastlege, mens min mannlige psykolog hadde det vært ekstremt unaturlig og klemme. Det er ulike relasjoner og bånd, og det er ingenting galt med psykologen min, det er bare hvordan relasjonen er. Jeg klemmer mest kvinner, må si det, men har et veldig tett forhold til fastlegen, og jeg er alvorlig syk, og treffer ham mye. 

Jeg tror relasjonen her har mye å si. Jeg har fått klem av mange opp igjennom, men det er gjerne når jeg er totalt knekt, eller det er jeg skal reise fra sykehuset. Altså en gitt situasjon. Jeg er bitteliten av vekst, og ser veldig liten og ufarlig ut, så kan jo være det også betyr noe for enkelte, jeg vet ikke. Hadde en (mannlig) ambulansearbeider som jeg også fikk en klem av for mange år siden. Jeg er egentlig ikke en som klemmer rundt, men når jeg tenker etter så er det en del jeg har fått klem av, inkludert på f.eks ortopedisk, og medisinsk avdeling. 

Jeg hadde nok ikke sagt nei til en klem om noen spurte meg om det i jobb, da hadde det vært noe «ekstra» med vedkommende, men om det føltes for nærgående, og jeg skulle møte pasienten igjen så hadde jeg nok vært enda mer nøye med grenser og holde avstand i ettertid. Helsepersonell er ulike, akkurat som pasientene. 

Anonymkode: 34d4c...5ae

• Liker 1
Skrevet

Vent til nærmere jul, si du har så julestemning og spør om du kan gi henne en god-jul-klem.

Anonymkode: 8cf41...e39

Skrevet

Tenker du for din egen del eller for vedkommendes?

Personlig ville jeg aldri klemme andre enn nære venner og familie.

Anonymkode: cbb34...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...