Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt svangerskapskvalme siden jeg var 7 uker på vei og har vært sykmeldt siden. Nå er jeg 12 uker på vei og har vært bra de siste tre dagene. Trodde jeg var kvitt det, men i dag kom det jammen tilbake i nesten full kraft. Hvorfor? 😩 Trodde det skulle gi seg når kroppen ble vant til hormonene eller noe sånt. Flere som har erfaring med svangerskapskvalme som kommer og går? Ikke så ofte den går, da 🤪 Hvor lenge varte det hos dere?

Anonymkode: 2bb3b...284

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du prøvd ut da?

Anonymkode: 3ddf7...ac3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva har du prøvd ut da?

Alt mulig!

Skrevet

Hvilken kvalmestillende bruker du?

Anonymkode: 84e90...a27

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alt mulig!

Som hva? Ofte kan man føle at man har prøvd alt men egentlig har man nesten ikke prøvd noe

• Liker 1
Skrevet

Var kvalm og uggen til uke 14 ca, men gikk litt i rykk og napp før det stabiliserte seg og ble bra

Anonymkode: d4c2b...451

Skrevet

Var kvalm med oppkast og brekninger til rundt uke 11. Etter det har jeg hatt det fint! litt sliten da men er i hvertfall ikke nært ille nok som å være kvalm.

Det gir seg for de fleste TS! :) 

Anonymkode: d15c6...935

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Som hva? Ofte kan man føle at man har prøvd alt men egentlig har man nesten ikke prøvd noe

Seabands og to typer kvalmestillende har jeg prøvd i samråd med lege. Funker ikke.

Skrevet

Til en uke etter fødsel.

Skrevet
mereo skrev (2 minutter siden):

Til en uke etter fødsel.

Uff, orket du å stå noe i jobb?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff, orket du å stå noe i jobb?

var sykemeldt fra uke 7 til permisjonen startet.

Skrevet

Med væske intravenøst og phengeran var kvalmen overlevbar. Var alltid der fram til fødsel. 

Anonymkode: e38f1...7ba

Skrevet
mereo skrev (1 minutt siden):

var sykemeldt fra uke 7 til permisjonen startet.

Veldig kjipt, men absolutt forståelig! Var det problematisk å få sykmelding så lenge? Jeg håper jo selvsagt at jeg slipper det, men har så skrekk for å spørre om å forlenge sykmeldingen min, og alt tilsier at jeg må få den forlenget litt til. Har allerede gjort det en gang, og føler jeg bruker opp kvoten min og tålmodigheten til legen 😅Selv om hun er veldig forståelsesfull og grei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Veldig kjipt, men absolutt forståelig! Var det problematisk å få sykmelding så lenge? Jeg håper jo selvsagt at jeg slipper det, men har så skrekk for å spørre om å forlenge sykmeldingen min, og alt tilsier at jeg må få den forlenget litt til. Har allerede gjort det en gang, og føler jeg bruker opp kvoten min og tålmodigheten til legen 😅Selv om hun er veldig forståelsesfull og grei.

Hvorfor skulle det vært problematisk?
Det brukes noe som heter SUKK-score blant annet. Som sier noe om alvorlighetsgraden. 
Den, urinprøvene og alt annet tilsa at jeg kunne ikke jobbe. Jeg var blant annet innlagt for å få i meg væske og næring.

Skrevet
mereo skrev (11 timer siden):

Hvorfor skulle det vært problematisk?
Det brukes noe som heter SUKK-score blant annet. Som sier noe om alvorlighetsgraden. 
Den, urinprøvene og alt annet tilsa at jeg kunne ikke jobbe. Jeg var blant annet innlagt for å få i meg væske og næring.

Skjønner, da var du nok dårligere enn meg 😊 Klarer å holde på maten og har ikke utfordringer med næring/væske, men er konstant uggen og går og brekker meg hele dagen. På SUKK-skjemaet fikk jeg en score på 10, men jeg klarer jo å gjøre ting om jeg må (med konstant redsel for å spy),  så det føles så dumt å spørre om forlengelse av sykmelding siden jeg ikke kaster opp 24/7. Er nok litt for "flink pike" og livredd legen skal tro jeg prøver å misbruke ordningen, siden hun jo bare må ta ordet mitt på at jeg er så dårlig.

Skrevet

Det var sånn for meg og, at det plutselig ble borte i uke 12 i noen dager også kom det tilbake igjen. Men! Det ble borte igjen, jeg begynte å jobbe igjen i uke 13 eller 14. Jeg var litt uggen i starten, men ble veldig bra like etterpå. Da var det borte helt til slutten faktisk, den siste uken eller to var det litt tilbake, men da var jeg i permisjon uansett. 

Anonymkode: 479a7...067

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 19.34):

Har hatt svangerskapskvalme siden jeg var 7 uker på vei og har vært sykmeldt siden. Nå er jeg 12 uker på vei og har vært bra de siste tre dagene. Trodde jeg var kvitt det, men i dag kom det jammen tilbake i nesten full kraft. Hvorfor? 😩 Trodde det skulle gi seg når kroppen ble vant til hormonene eller noe sånt. Flere som har erfaring med svangerskapskvalme som kommer og går? Ikke så ofte den går, da 🤪 Hvor lenge varte det hos dere?

Uff, ja. Hadde det fra uke 6 til uke 25. var helt forferdelig. Etter uke 17 så kom den og gikk hele tiden til uke 25. var sykemeldt fra uke 6 til fødsel.

slapp av, sykemeld deg til du føler deg bra! Ikke stress med noe og slapp av❤️❤️

Anonymkode: 3d34f...6e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Seabands og to typer kvalmestillende har jeg prøvd i samråd med lege. Funker ikke.

Hvilke kvalmestillende har du prøvd? 
Jeg prøvde tre forskjellige, før det ble bedre. Så det er kanskje håp:) 

Anonymkode: b3b41...4d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvilke kvalmestillende har du prøvd? 
Jeg prøvde tre forskjellige, før det ble bedre. Så det er kanskje håp:) 

Anonymkode: b3b41...4d7

Postafen og ett eller annet som jeg ikke husker navnet på 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var sånn for meg og, at det plutselig ble borte i uke 12 i noen dager også kom det tilbake igjen. Men! Det ble borte igjen, jeg begynte å jobbe igjen i uke 13 eller 14. Jeg var litt uggen i starten, men ble veldig bra like etterpå. Da var det borte helt til slutten faktisk, den siste uken eller to var det litt tilbake, men da var jeg i permisjon uansett. 

Anonymkode: 479a7...067

Krysser fingrene for et lignende forløp som deg da! 😅

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Uff, ja. Hadde det fra uke 6 til uke 25. var helt forferdelig. Etter uke 17 så kom den og gikk hele tiden til uke 25. var sykemeldt fra uke 6 til fødsel.

slapp av, sykemeld deg til du føler deg bra! Ikke stress med noe og slapp av❤️❤️

Anonymkode: 3d34f...6e7

Huff, så lenge ja! Er fælt når det står på, altså. Takk for at du sier det ❤️ Det hjelper litt på "skyldfølelsen" jeg har for å være borte fra jobb og håpløs på hjemmefronten for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...