AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 Har nettop kjøpt et hos og må derfor selge her jeg bor. Men jeg angrer så intenst !!! Jeg elsker leiligheten min og kunne hatt mulighet til å kjøpe loftet for å få det litt større her. Hadde vært lykkelig hvis jeg kunne skru tiden tilbake! Herregud så dumt. Er det helt ute å prøve å selge huset igjen med en gang vi overtar hvis jeg fortsatt føler det sånn her om en mnd? (Skal ikke overta før etter jul. Anonymkode: a6ce4...baa 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 *hus skulle det stå Anonymkode: a6ce4...baa
isw Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Alt er mulig men det er et regnestykke. Du risikerer fallende boligpriser på høsten + ca 3% transaksjonskostnad for både kjøp (dok.avgift) og salg (megler). Påregn derfor ca 10% av kjøpesummen i tap.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #4 Skrevet 23. oktober 2023 altså; du selger din leilighet for å flytte sammen med en partner? ("leiligheten min".... "vi skal overta"). Hvis så er, hva sier partner? Anonymkode: 950bc...f16
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 isw skrev (35 minutter siden): Alt er mulig men det er et regnestykke. Du risikerer fallende boligpriser på høsten + ca 3% transaksjonskostnad for både kjøp (dok.avgift) og salg (megler). Påregn derfor ca 10% av kjøpesummen i tap. Og hvis man skulle være så heldig å gå i pluss, så må man skatte av det. Anonymkode: 61995...2b7
isw Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og hvis man skulle være så heldig å gå i pluss, så må man skatte av det. Anonymkode: 61995...2b7 Ja, men du får faktisk fradrag for meglerkostnadene. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Og hvis man skulle være så heldig å gå i pluss, så må man skatte av det. Anonymkode: 61995...2b7 Men går man i tap kan man trekke det fra. Og det er mye mer sannsynlig. Anonymkode: dc4f3...d6d 2 2
Amistad Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 hvis du snakker med megler var det gjerne andre som ville ha huset du kjøpte? så kan han ta kontakt med dem andre, å høre om de enda er int? 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 Tror du skal ha litt is i magen. Jeg angret også med en gang jeg hadde kjøpt huset. Alle bekymringer og uvissheter ble plutselig så veldig tydelig. Så gikk det litt tid, og ting ble mye bedre. Hvis du allerede har solgt leiligheten din så ville jeg ha gitt det huset en sjanse. Husk at du har betalt 2.5 % dokumentavgift på det huset. Jeg ville eventuelt ha prøvd å selge huset selv uten å få masse meglerkostnader. Hvis salget ikke går så blir du i huset. Anonymkode: a66ee...33c 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #10 Skrevet 24. oktober 2023 Amistad skrev (16 timer siden): hvis du snakker med megler var det gjerne andre som ville ha huset du kjøpte? så kan han ta kontakt med dem andre, å høre om de enda er int? Det er ingen selvfølge at flere var interessert i dagens marked. Mange som sliter å selge og må ha både 3 og 4 visninger før de får en som kunne tenke seg å kjøpe. Anonymkode: efdbf...71a 1 1
1234_5678 Skrevet 24. oktober 2023 #11 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror du skal ha litt is i magen. Jeg angret også med en gang jeg hadde kjøpt huset. Alle bekymringer og uvissheter ble plutselig så veldig tydelig. Så gikk det litt tid, og ting ble mye bedre. Hvis du allerede har solgt leiligheten din så ville jeg ha gitt det huset en sjanse. Husk at du har betalt 2.5 % dokumentavgift på det huset. Jeg ville eventuelt ha prøvd å selge huset selv uten å få masse meglerkostnader. Hvis salget ikke går så blir du i huset. Anonymkode: a66ee...33c Har ikke solgt leiligheten min enda. Dette skjedde for en uke siden! Leiligheten min er veldig attraktiv og vil antagelig ikke bli vanskelig å selge.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg vet om noen som gjorde det. De solgte huset og kjøpte ett nytt. Men før de fikk flyttet, ombestemte de seg og fant ut at de ville bli boende i drn byen de allerede bodde i. Så "det nye huset" ble lagt ut for salg samme dag de overtok. Det ble litt kostnader, men de fant i det minste ut hvor de ville bo. Anonymkode: a0c45...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #13 Skrevet 24. oktober 2023 Med dokument avgift, megler, takstmann, osv. så blir det et VELDIG dyrt bomkjøp å gå tilbake igjen. Bare på min lille leilighet så brukte jeg vel langt over 100k, sikktert nærmere 200k med alt inkludert på å bytte til en til omtrent samme pris et annet sted. Anonymkode: c6d1f...0c4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #14 Skrevet 24. oktober 2023 1234_5678 skrev (21 minutter siden): Har ikke solgt leiligheten min enda. Dette skjedde for en uke siden! Leiligheten min er veldig attraktiv og vil antagelig ikke bli vanskelig å selge. Kan du ikke beholde den og heller leie ut? Anonymkode: dc4f3...d6d
1234_5678 Skrevet 24. oktober 2023 #15 Skrevet 24. oktober 2023 Ok kanskje jeg må selge her og flytte, men jeg vil ikke bli boende i det huset. Er det best å legge det ut med en gang man overtar eller si ifra til selger og prøve å få gjort det før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå