Gå til innhold

Hvordan bli kvitt neglesopp hos barnet?😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen har siden hun var baby hatt neglesopp på to av tærne. Vi vet ikke hvordan det har oppstått, en lege forslo ubalanse i barnets egen bakterieflora de vi foreldre ikke har det og barnet ikke har vært i svømmehall etc 

Problemet er at neglene nå er tykke og hvite, hun får vondt når vi klipper og det sprer seg til hele neglen. 

Men ingen leger kan gi noe behandlig da det ikke er testet på barn.

Vi kan jo ikke bare stå og se på at det sprer seg mer og mer, stakkars barn, det vil jo bli sjenerende å gå i sandaler, kle av seg i gymmen osv når den tid kommer. 

Er det noen som ha svært borti problemet og vet hva som kan fjerne det?

Setter stor pris på svar❤️

Anonymkode: 2c3e2...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta henne med til en autorisert fotterapeut?

Anonymkode: 15edb...753

Skrevet

Alder? 

Pensle med tretreolje.

Anonymkode: c4b6c...5ea

Skrevet

Er det faktisk testet at det er sopp da? Tatt prøve?

Anonymkode: ecd34...738

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alder? 

Pensle med tretreolje.

2 år.

Skrevet

Og har dere testa at det er neglesopp? Det kan også være psoriasis eller noe annet som minner om sopp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det faktisk testet at det er sopp da? Tatt prøve?

Anonymkode: ecd34...738

Ja, fikk krem til å smøre på, men den er beregnet for hud, den er for tykk til å trekke ned gjennom neglen, så den har minimal effekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta henne med til en autorisert fotterapeut?

Hvaslags behandling kan de tilby da? Legemidlene er ikke godkjent på barn.

Skrevet

Samme hadde min datter da hun var 3 år. Jeg brukte denne: https://www.apotek1.no/produkter/nalox-opplosning-neglebehandling-10ml-903582p. Legen sa også til meg at det ikke kunne behandles før hun var type 15 år eller noe, men det er jo helt håpløst. Så jeg kjøpte disse dråpene, og kan virkelig ikke skjønne at det skulle være ille for et barn, når det kun brukes utvortes på en negl. 

Neglene datt av etter kort tid, og nye friske negler grodde ut. Ikke hatt problemer siden. Husk å dryppe på helt til neglen vokser litt ut igjen, for å være sikker på at soppen er helt borte. 

Anonymkode: ca390...556

• Nyttig 1
Skrevet

Dere må ha en egen saks til de neglene ellers sprer dere soppen til andre negler. 

Anonymkode: c2b23...004

Skrevet

Bruke fungoralshampoo på føttene? Dusjsåpe med melkesyrebakterier? Forsøk å bytte dusjsåpe til noe mildere og uparfyrmert.

Anonymkode: 44517...eec

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samme hadde min datter da hun var 3 år. Jeg brukte denne: https://www.apotek1.no/produkter/nalox-opplosning-neglebehandling-10ml-903582p. Legen sa også til meg at det ikke kunne behandles før hun var type 15 år eller noe, men det er jo helt håpløst. Så jeg kjøpte disse dråpene, og kan virkelig ikke skjønne at det skulle være ille for et barn, når det kun brukes utvortes på en negl. 

Neglene datt av etter kort tid, og nye friske negler grodde ut. Ikke hatt problemer siden. Husk å dryppe på helt til neglen vokser litt ut igjen, for å være sikker på at soppen er helt borte. 

Tusen takk, skal sjekke ut den, hvor lang tid tok det ca, før det ble borte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere må ha en egen saks til de neglene ellers sprer dere soppen til andre negler. 

Anonymkode: c2b23...004

Ja vi vasker den mellom hver gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bruke fungoralshampoo på føttene? Dusjsåpe med melkesyrebakterier? Forsøk å bytte dusjsåpe til noe mildere og uparfyrmert.

Anonymkode: 44517...eec

Ja, vi bruker kun mild baby såpe uten parfyme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvaslags behandling kan de tilby da? Legemidlene er ikke godkjent på barn.

De kan i hvert fall slipe ned neglen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk, skal sjekke ut den, hvor lang tid tok det ca, før det ble borte?

Det husker jeg ikke helt, men tror neglene falt av innen en til to uker. Så tar det jo ganske lang tid før de vokser ut igjen. Tror vi brukte de dråpene daglig i tre måneder faktisk. Så det er noe herk, men var så verdt det. Tenk å måtte gå med neglsopp i årevis, så vondt! 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det husker jeg ikke helt, men tror neglene falt av innen en til to uker. Så tar det jo ganske lang tid før de vokser ut igjen. Tror vi brukte de dråpene daglig i tre måneder faktisk. Så det er noe herk, men var så verdt det. Tenk å måtte gå med neglsopp i årevis, så vondt! 

Men altså, den er vel ikke testet på barn, men den var reseptfri og jeg tok en avveining for/imot på fordeler/ulemper. For oss var det riktig valg. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Så med denne logikken er feks kvikksølv helt trygt dersom jeg smører det utenpå huden din? Så lenge du ikke spiser gift går alt bra?

Ts: ikke gå for denne metoden. Medisin har godkjenning innenfor grenser av en grunn. Ja, vedkommende over har et barn med frisk negl. Hva personen har påført barnet av skader? Det vet ingen. Og det vil ingen finne ut av på årevis, kanskje aldri. Men muligens har barnet som er blitt utsatt for medisinsk testing av sine foreldre utviklet alvorlige senskader. 

Kort sagt: ikke bruk barnet ditt som medisinsk forsøkskanin. Det er ikke trygt. Og det går heller ikke «bra» fordi senskader ikke viser seg de første årene. 

Så da må du søke i medisinske kilder eller be legen gjøre det. 

Anonymkode: 96c82...be6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Så med denne logikken er feks kvikksølv helt trygt dersom jeg smører det utenpå huden din? Så lenge du ikke spiser gift går alt bra?

Ts: ikke gå for denne metoden. Medisin har godkjenning innenfor grenser av en grunn. Ja, vedkommende over har et barn med frisk negl. Hva personen har påført barnet av skader? Det vet ingen. Og det vil ingen finne ut av på årevis, kanskje aldri. Men muligens har barnet som er blitt utsatt for medisinsk testing av sine foreldre utviklet alvorlige senskader. 

Kort sagt: ikke bruk barnet ditt som medisinsk forsøkskanin. Det er ikke trygt. Og det går heller ikke «bra» fordi senskader ikke viser seg de første årene. 

Jesus. Snakk om å dra ting langt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS her, jeg har lest innholdet i den og det er ingen "skumle" eller ukjente ingredienser, det er mykgjøre de ingredienser som er i alle kremer, samt en mild melke"syre" som brukes til eksfoliering i ansiktet, jeg tipper det er denne som har effekt da den har lavere pH verdi enn det sopp trives i og trenger for å gro. 

Er en grunn til at den er uten resept også. Den er ikke skadelig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...