Gå til innhold

Slutter som Ap-politiker og flytter fra Holmlia av hensyn til egen sikkerhet: – Hele miljøet er ute av kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snøvott skrev (2 minutter siden):

De lave forventningers rasisme. «Fremmedkulturelle» (da selvfølgelig ikke polakker og hvite svensker) blir sett på som barn.

Ser det igjen og igjen. Er det en slags merkelig erkjennelse hos mange av at vi (nordmenn) er litt bedre, forstår litt mer enn alle andre? 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Bombasi skrev (16 timer siden):

Noe sier meg at det er nødvendig å gjøre Sylvi Listhaug til statsminister der FrP alene får over 50% av stemmene ved stortingsvalget for å stoppe utviklingen vi har mot svenske tilstander.

Kanskje på tide å si at nok er nok nå, og så heller se på alternative hjelpemåter?

Frp er ikke i mot innvandring. I programmet deres referer de til en pause i innvandringen, noe som ikke kan bety annet enn at den skal beholdes.

Skyhøy innvandring er uansett en kjernesak for de norske velgerne. Nær 96% har stemt for dette gjennom alle frie valg de siste 40 årene. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, Helgekarjol said:

Norske tilstander?

Ja, de skal vi vel kanskje sette pris på. Deilig å kunne bevege seg hvor man vil i byen uten å måtte være redd.

Skrevet

Kanskje høyresiden snart må lære at man ikke kan ha så ulike boligpriser I ulike bydeler... De kan ta litt ansvar som vanlige voksne.

Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Kanskje høyresiden snart må lære at man ikke kan ha så ulike boligpriser I ulike bydeler... De kan ta litt ansvar som vanlige voksne.

Høyresiden? Er det ikke Borgen og Johansen som har styrt i Oslo de siste åtte årene 😊

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Eller så kan folk begynne å bruke prevensjon, de fleste skjønner at det ikke er særlig smart å lage flere barn enn hva de har plass til i boligen. Er jo ikke uvanlig at det bor tre generasjoner i knøttsmå leiligheter, skulle nesten tro at de lever som om de bor i andre land.

Det burde også vært ulovlig for folk som mottar stønader fra det offentlige å sende penger ut av landet, stønadene er ment for å brukes i Norge og ikke som privat u-hjelp. Merkelig nok så er det den gruppen innvandrere som er minst representert i arbeidslivet som sender mest penger ut av landet, er jo tydelig at det da dreier som stønader og ikke penger de har tjent selv.

Bare sånn til opplysning så er det i hovedsak venstresiden som har lagt opp til dette.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Justlooking skrev (36 minutter siden):

Høyresiden? Er det ikke Borgen og Johansen som har styrt i Oslo de siste åtte årene 😊

Hva hjelper det? Det er ikke nok.

Skrevet (endret)
FryNor skrev (1 time siden):

Merkelig nok så er det den gruppen innvandrere som er minst representert i arbeidslivet som sender mest penger ut av landet, er jo tydelig at det da dreier som stønader og ikke penger de har tjent selv.

Hvis noen av barna kan spe på litt økonomi med en dose kriminalitet, så er det ikke alltid sikkert at det er å forakte hos foreldrene..

Og at det skjer er vel ikke lenger noe å lure på.

Endret av PITTY
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
A-hunter skrev (På 24.10.2023 den 13.52):

Frp er ikke i mot innvandring. I programmet deres referer de til en pause i innvandringen, noe som ikke kan bety annet enn at den skal beholdes.

Skyhøy innvandring er uansett en kjernesak for de norske velgerne. Nær 96% har stemt for dette gjennom alle frie valg de siste 40 årene. 

Har det vært folkeavstemning om innvandring?

Skrevet
Lurven skrev (3 timer siden):

Har det vært folkeavstemning om innvandring?

Burde nesten blitt en snart. Men personlig er jeg vel stygt redd for at for mange nordmenn fremdeles har sine rosa PK-briller på og ikke ser problemene før om 10 år til.

Eventuelt bor og lever de altfor skjermet, for vi som står midt oppe i kaoset til daglig har vært våkne ganske lenge. Jeg jobber selv i skolen og har vært lærer på to flerkulturelle ungdomsskoler på østkanten, og det var så ufattelig mye kødd med muslimske innvandrergutter (spesielt fra MENA) at jeg bytta jobb til slutt, fordi jeg kjente det var iferd med å klikke for meg, og jeg begynte nesten vagt å sympatisere med SIAN... I Drammen forteller kusina mi om ungdomsgjenger som raner både barn og voksne med kniv og slipper unna med det, fordi politiet ikke har noen virkemidler, foreldrene er totalt ubrukelige og de kriminelle drittungene selv truer ofrene sine til taushet. Dette er muslimske innvandrergutter på 14 år og oppover som altså fritt lever gangsterdrømmen og terroriserer en hel by. I Vestfossen har det visst vært politiaksjoner knyttet til nettverket rundt  «Den kurdiske reven» også og det er VELDIG urovekkende.

Ola Svennebys forslag om stopp i innvandringen (dog med åpning for nødvendig/ønsket arbeidsinnvandring og flyktninger fra Ukraina) er det første som burde innføres her til lands. Deretter burde fokus rettes mot MYE bedre integrering av de vi allerede har tatt i mot, og det må stilles langt større krav for diverse stønader. Barnehage for innvandrerbarn bør bli obligatorisk/påbudt fra 1 års alder så ungene faktisk lærer språket, og det må stilles MYE strengere krav til norsk statsborgerskap, gjerne med «prøvetid» og nulltoleranse for kriminalitet. 

(Kalikalinka 4 prezident, takk for meg)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Trubadur skrev (På 23.10.2023 den 22.42):

Det tenkte jeg også. Jeg stemmer ikke FrP, men hvorfor er vi så redde for å kritisere andre enn nordmenn offentlig i Norge?

Stemte ikke frp sist stortingsvalg med skal ivertfall stemme det om to år. Vi må se realiteten i øynene nå

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonyme-meg skrev (På 23.10.2023 den 21.32):

Tenk om dette hadde kommet fra en Frp politiker, da hadde rasismekorta flagret. 

Ja, Listhaug bl.a. får mye hets og pepper for å ha advart og andre Frp-politikere også.

Dette er en fallitterklæring for Ap-SV venstrevridde innvandringspolitikken som har blitt ført lenge. Det Gaulin forteller om Ap er ikke nytt, det er noe vi andre har mistenkt lenge. Men at det egentlig kommer på overflaten er på høy tid. 

Det er en fryktelig ukultur i Ap. All ære til henne som har stått for sannhet og det som riktig er og selvfølgelig er det lov å kaste håndkleet når det går på egen sikkerhet løs.

Vi er dessverre i forstadiet av de svenske tilstandene og noen områder i Oslo er tapt for alltid. Ja, nå kommer brukerne som vil sverge at de har vokst opp der og det har alltid vært trygt, de har aldri sett, hørt eller opplevd noe og de kjenner heller ingen som har gjort det. At det er svartmaling, rasisme og fremmedhat. At det er helt trygt og at fordi de sier det, så er det sant. At fordi de aldri har opplevd, hørt eller sett noe, så er det ingen andre som har gjort det.

Og vet de hva? Vi tror ikke på dem. Vi ler av dem. Fordi tiden å gjemme hodet i sanda er forbi. Tiden å lukke øynene og benekte realiteten er forbi. 

Ingen Ap politiker som har vært i Team ''det skjer ikke'' har troverdighet i denne saken. Jeg ønsker Gaulin alt godt og trygg nattesøvn et annet sted.

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
Drizzt skrev (5 minutter siden):

Ja, Listhaug bl.a. får mye hets og pepper for å ha advart og andre Frp-politikere også.

Dette er en fallitterklæring for Ap-SV venstrevridde innvandringspolitikken som har blitt ført lenge. Det Gaulin forteller om Ap er ikke nytt, det er noe vi andre har mistenkt lenge. Men at det egentlig kommer på overflaten er på høy tid. 

Det er en fryktelig ukultur i Ap. All ære til henne som har stått for sannhet og det som riktig er og selvfølgelig er det lov å kaste håndkleet når det går på egen sikkerhet løs.

Vi er dessverre i forstadiet av de svenske tilstandene og noen områder i Oslo er tapt for alltid. Ja, nå kommer brukerne som vil sverge at de har vokst opp der og det har alltid vært trygt, de har aldri sett, hørt eller opplevd noe og de kjenner heller ingen som har gjort det. At det er svartmaling, rasisme og fremmedhat. At det er helt trygt og at fordi de sier det, så er det sant. At fordi de aldri har opplevd, hørt eller sett noe, så er det ingen andre som har gjort det.

Og vet de hva? Vi tror ikke på dem. Vi ler av dem. Fordi tiden å gjemme hodet i sanda er forbi. Tiden å lukke øynene og benekte realiteten er forbi. 

Ingen Ap politiker som har vært i Team ''det skjer ikke'' har troverdighet i denne saken. Jeg ønsker Gaulin alt godt og trygg nattesøvn et annet sted.

Jeg er oppvokst der. Men flyttet vek for over 20 år siden, aldri sett meg tilbake. Forøvrig helt enig i det du skriver. 

Annonse
Skrevet
Kalikalinka skrev (2 timer siden):

Burde nesten blitt en snart. Men personlig er jeg vel stygt redd for at for mange nordmenn fremdeles har sine rosa PK-briller på og ikke ser problemene før om 10 år til.

Eventuelt bor og lever de altfor skjermet, for vi som står midt oppe i kaoset til daglig har vært våkne ganske lenge. Jeg jobber selv i skolen og har vært lærer på to flerkulturelle ungdomsskoler på østkanten, og det var så ufattelig mye kødd med muslimske innvandrergutter (spesielt fra MENA) at jeg bytta jobb til slutt, fordi jeg kjente det var iferd med å klikke for meg, og jeg begynte nesten vagt å sympatisere med SIAN... I Drammen forteller kusina mi om ungdomsgjenger som raner både barn og voksne med kniv og slipper unna med det, fordi politiet ikke har noen virkemidler, foreldrene er totalt ubrukelige og de kriminelle drittungene selv truer ofrene sine til taushet. Dette er muslimske innvandrergutter på 14 år og oppover som altså fritt lever gangsterdrømmen og terroriserer en hel by. I Vestfossen har det visst vært politiaksjoner knyttet til nettverket rundt  «Den kurdiske reven» også og det er VELDIG urovekkende.

Ola Svennebys forslag om stopp i innvandringen (dog med åpning for nødvendig/ønsket arbeidsinnvandring og flyktninger fra Ukraina) er det første som burde innføres her til lands. Deretter burde fokus rettes mot MYE bedre integrering av de vi allerede har tatt i mot, og det må stilles langt større krav for diverse stønader. Barnehage for innvandrerbarn bør bli obligatorisk/påbudt fra 1 års alder så ungene faktisk lærer språket, og det må stilles MYE strengere krav til norsk statsborgerskap, gjerne med «prøvetid» og nulltoleranse for kriminalitet. 

(Kalikalinka 4 prezident, takk for meg)

Takk for innlegget. Det gir litt konkret innsyn. Jeg var selv i Drammen for et par mnd siden og hadde ikke vært der på ca to år. Jeg fikk sjokk. I sentrum på denne fredagskvelden, gjennom noen timer, var av alle mennesker jeg så sikkert 95% innvandrere. Hva har skjedd? Og på så kort tid?

Noen biler med cool innvandrerungdom sto oppstilt midt i en sentrumsgate som et slag treff, og sperret selvsagt all trafikk bak seg. Etter at det hadde begynt å hope seg opp bak tok den første i køen,(sikkert en etnisk drammenser😅..) bladet fra munnen og ga fra seg lyd på hornet. Ikke noe bombe da at vedkommende ble besvart med "fock joo asss..",ska fokke tryne ditt", og litt til.

I Oslo ser jeg en lignende utvikling i hvor tøff i trynet disse har blitt. Driter totalt i alt, med den største selvfølge gjør akkurat som de vil. Hvor er konsekvenser og irettesettelser overfor disse typene? De finnes ikke.

Jeg tenker Sveriges tilstander er en kjempe inspirasjonskilde for disse typene og at de har som mål å ikke være noe dårligere.

• Nyttig 5
Skrevet
2 hours ago, Pilleville said:

Stemte ikke frp sist stortingsvalg med skal ivertfall stemme det om to år. Vi må se realiteten i øynene nå

Jeg også 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
PITTY skrev (1 time siden):

Takk for innlegget. Det gir litt konkret innsyn. Jeg var selv i Drammen for et par mnd siden og hadde ikke vært der på ca to år. Jeg fikk sjokk. I sentrum på denne fredagskvelden, gjennom noen timer, var av alle mennesker jeg så sikkert 95% innvandrere. Hva har skjedd? Og på så kort tid?

Noen biler med cool innvandrerungdom sto oppstilt midt i en sentrumsgate som et slag treff, og sperret selvsagt all trafikk bak seg. Etter at det hadde begynt å hope seg opp bak tok den første i køen,(sikkert en etnisk drammenser😅..) bladet fra munnen og ga fra seg lyd på hornet. Ikke noe bombe da at vedkommende ble besvart med "fock joo asss..",ska fokke tryne ditt", og litt til.

I Oslo ser jeg en lignende utvikling i hvor tøff i trynet disse har blitt. Driter totalt i alt, med den største selvfølge gjør akkurat som de vil. Hvor er konsekvenser og irettesettelser overfor disse typene? De finnes ikke.

Jeg tenker Sveriges tilstander er en kjempe inspirasjonskilde for disse typene og at de har som mål å ikke være noe dårligere.

Aner ikke, men jeg deler definitivt ditt inntrykk etter besøk der og kusina mi sier vel mer eller mindre det samme. Hun og familien bor på Strømsø-siden og vurderer seriøst å flytte, enten opp til Konnerud eller helt ut av byen.

Det er rett og slett ALTFOR mange ikke-vestlige innvandrere på samme sted, mannen til kusina mi sier at han ikke føler han bor i Norge lenger og det sier jo litt…  Jeg og de to tenåringene mine «får ikke lov» å gå den korte veien fra toget lenger når vi skal besøke dem heller, siden stasjonsområdet har vært spesielt utsatt for «episoder», så nå blir vi hentet med bil. (Politiet har visst jevnlige knivaksjoner der også, fordi urovekkende mange unge gutter/menn går rundt med kniv.)

Føles rart og helt feil at et sted plutselig skal oppleves som såpass utrygt. Vil ikke ha det sånn i mitt eget land.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...