Helgekarjol Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 Sarah Gaulin er ferdig som folkevalgt politiker for Arbeiderpartiet i bydelen Søndre Nordstrand i Oslo. Hun har også flyttet ut av bydelen. Gaulin forteller om blant annet steinkasting og trusler. Telefonene har i perioder ringt flere ganger om natten. Det er også en enkeltepisode som har «satt en støkk i henne». Gaulin ønsker ikke henvendelsen omtalt i detaljer da hun frykter at det skal føre til nye trusler. – Hele miljøet på Mortensrud er ute av kontroll. Jeg orket ikke å innskrenke friheten min lenger, avslutter hun. Sosiolog og samfunnskritiker Kjetil Rolness ser negativt på utviklingen. I ett eget innlegg trekker han frem hvordan Gaulin har enorm kunnskap om utviklingen i innvandringstette bydeler. – For en skam dette er. En skam for Holmlia, Oslo, Norge - og Arbeiderpartiet, skriver Rolness. Andre politikere fra Ap som har noe fornuftig å si om saken? Raymond fex? https://www.nettavisen.no/nyheter/sarah-gaulin-slutter-som-ap-politiker-hele-miljoet-er-ute-av-kontroll/s/5-95-1408853 8 2 2
Trubadur Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Helgekarjol skrev (3 minutter siden): Sarah Gaulin er ferdig som folkevalgt politiker for Arbeiderpartiet i bydelen Søndre Nordstrand i Oslo. Hun har også flyttet ut av bydelen. Gaulin forteller om blant annet steinkasting og trusler. Telefonene har i perioder ringt flere ganger om natten. Det er også en enkeltepisode som har «satt en støkk i henne». Gaulin ønsker ikke henvendelsen omtalt i detaljer da hun frykter at det skal føre til nye trusler. – Hele miljøet på Mortensrud er ute av kontroll. Jeg orket ikke å innskrenke friheten min lenger, avslutter hun. Sosiolog og samfunnskritiker Kjetil Rolness ser negativt på utviklingen. I ett eget innlegg trekker han frem hvordan Gaulin har enorm kunnskap om utviklingen i innvandringstette bydeler. – For en skam dette er. En skam for Holmlia, Oslo, Norge - og Arbeiderpartiet, skriver Rolness. Andre politikere fra Ap som har noe fornuftig å si om saken? Raymond fex? https://www.nettavisen.no/nyheter/sarah-gaulin-slutter-som-ap-politiker-hele-miljoet-er-ute-av-kontroll/s/5-95-1408853 Enig med Rolness,dessverre. 5 2
PITTY Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Det er vel i stor grad våre nye landsmenn som ruler i den regionen der nå. Hadde en venn der borte, han tok med seg kona og flyttet for 6 mnd siden, av lignende årsaker. Belastende miljø. 11 8
Mufle Skrevet 23. oktober 2023 #4 Skrevet 23. oktober 2023 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/at-gaulin-trekker-seg-bor-fa-store-til-a-vakne/o/5-95-1409497 En til som skriver om denne saken. Jeg tror det toget har gått. 4 3
pinnelinn Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 Det er ikke helt lett å få tak på. Først sier hun at hele miljøet på Mortensrud er ute av kontroll, og at hun ikke lenger orker å innskrenke friheten sin lenger. Samtidig sier hun at Mortensrud er trygt og flott for de fleste. Enten kommer hun med motstridende meldinger. Eller så anser hun seg ikke som "folk flest". Om det er sistnvente så har denne saken ingen nyhetsverdi, fordi saken da ikke berører andre verdier enn henne personlig. Saken hører da mer hjemme hos Se&Hør som en "Gaulin åpner opp"-sak. Det er mer sannsynlig at hun sier i mot seg selv. Hun kan ikke regne med å bli tatt seriøst før hun løsriver seg fra denne motstriden. Og da si det som det er. "Mortensrud er ute av kontroll. Det er ikke trygt der verken for Gaulin eller folk flest". 2
Maskinfører Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 Er Sarah Gaulin en av disse 50 er ikke nok ? 😀 4
Gjest paprikaskrue Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 Rolness er selv en del av det patriarkatet han kritiserer på Mortensrud. Dette som nå skjer er et godt eksempel på hvorfor det er viktig at folk integreres og ikke lever i parallellsamfunn.
Helgekarjol Skrevet 23. oktober 2023 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2023 16 minutter siden, paprikaskrue said: Rolness er selv en del av det patriarkatet han kritiserer på Mortensrud. Rolness er hvit mann over 50. Det aller aller verste man kan være. 16 minutter siden, paprikaskrue said: Dette som nå skjer er et godt eksempel på hvorfor det er viktig at folk integreres og ikke lever i parallellsamfunn. Folk vil helst bo sammen med likesinnede tenker jeg. 6 4
Callisto83 Skrevet 23. oktober 2023 #9 Skrevet 23. oktober 2023 Helgekarjol skrev (1 time siden): Gaulin forteller om blant annet steinkasting og trusler. Telefonene har i perioder ringt flere ganger om natten. Det er også en enkeltepisode som har «satt en støkk i henne». Gaulin ønsker ikke henvendelsen omtalt i detaljer da hun frykter at det skal føre til nye trusler. Så betryggende for alle andre i lokalsamfunnet. Jeg trodde politikk var å rydde opp i slike ting, ikke tie dem, flykte til et annet sted og overlate ansvaret til noen andre. 3 2
Gjest SVK Skrevet 23. oktober 2023 #10 Skrevet 23. oktober 2023 (endret) 1 hour ago, paprikaskrue said: Rolness er selv en del av det patriarkatet han kritiserer på Mortensrud. Dette som nå skjer er et godt eksempel på hvorfor det er viktig at folk integreres og ikke lever i parallellsamfunn. Hvordan er Rolness del av de han kritiserer? De som kritiseres er folk som driver steinkasting og trusler. Er enig i at det er viktig med integrering, men de som driver med steinkasting og trusler gjør det for å hindre at andre blir integrert. Endret 23. oktober 2023 av SVK
PITTY Skrevet 23. oktober 2023 #11 Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Callisto83 skrev (36 minutter siden): Så betryggende for alle andre i lokalsamfunnet. Jeg trodde politikk var å rydde opp i slike ting, ikke tie dem, flykte til et annet sted og overlate ansvaret til noen andre. Hun har vært tøff, altfor tøff tydeligvis, det er derfor dette skjer. I dette miljøet mener man sikkert at hun kun skal legge seg lydig i kurven sin og holde kjeft. Med det hun derfor har vært utsatt for så tenker jeg at enhver politiker etterhvert ville ha skygget banen. Truslene dreier seg ganske sikkert om drapstrusler. Og altså tlf-terror og bli kastet stein på. Det bør ikke være en politiker som skal behøve å ta på seg hjelm og skuddsikker vest.. Endret 23. oktober 2023 av PITTY 6 1 1
FryNor Skrevet 23. oktober 2023 #12 Skrevet 23. oktober 2023 Dette er bare er enda et resultat av innvandringspolitikken og det er ingen som burde bli overrasket, det har ikke manglet på advarsler de siste 40-50 årene. Dessverre så er det slik at de som har varslet har blitt stemplet som rasister av venstresiden, fakta og statistikker skal ikke snakkes om og det er akkurat dette som har ført Sverige utfor stupet. Så lenge det ikke finnes politisk vilje til å innse hvorfor slike problem oppstår og mot nok til å sette igang beinharde tiltak så vil det aldri bli bedre. Når prosentandelen innvandrere fra visse områder med en viss religion kommer over et punkt så vil det oppstå parallellsamfunn der befolkningen fortsetter å leve som om de bodde i hjemlandet, de motarbeider seg integrering og lever etter egne lover og regler. Vi vet at det ikke fungerer men samtidig så lar man miljøer og organisasjoner som er stikk i mot alle vestlige verdier få vokse seg store, så sitter man å klør seg i hodet etterpå fordi man ikke skjønner hvorfor ting blir som de blir. https://www.utrop.no/nyheter/nytt/348141/ 7 6
Gjest paprikaskrue Skrevet 23. oktober 2023 #13 Skrevet 23. oktober 2023 (endret) 1 hour ago, SVK said: Hvordan er Rolness del av de han kritiserer? De som kritiseres er folk som driver steinkasting og trusler. Er enig i at det er viktig med integrering, men de som driver med steinkasting og trusler gjør det for å hindre at andre blir integrert. Jeg skrev at han er en del av det samme patriakatet. Har registeret at Rolness har brukt de siste årene til å skrive flittig om både transtog, transideologi(egentlig mennesker) og biologien. Han vil antakelig finne mange meningsfeller på Mortensrud som er svært interessert i å beholde maktstrukturene og normene svært strenge til sorg for alle andre enn menn - unntatt de i kvinneklær selvsagt. For sammen med kvinnene på Mortensrud så er de vel en slags pariakaste i enkelte sine øyne. Endret 23. oktober 2023 av paprikaskrue
Bombasi Skrevet 23. oktober 2023 #14 Skrevet 23. oktober 2023 Noe sier meg at det er nødvendig å gjøre Sylvi Listhaug til statsminister der FrP alene får over 50% av stemmene ved stortingsvalget for å stoppe utviklingen vi har mot svenske tilstander. Kanskje på tide å si at nok er nok nå, og så heller se på alternative hjelpemåter? 7 5
Gjest Anonyme-meg Skrevet 23. oktober 2023 #15 Skrevet 23. oktober 2023 Tenk om dette hadde kommet fra en Frp politiker, da hadde rasismekorta flagret.
Trubadur Skrevet 23. oktober 2023 #16 Skrevet 23. oktober 2023 Anonyme-meg skrev (1 time siden): Tenk om dette hadde kommet fra en Frp politiker, da hadde rasismekorta flagret. Det tenkte jeg også. Jeg stemmer ikke FrP, men hvorfor er vi så redde for å kritisere andre enn nordmenn offentlig i Norge? 7 1
Helgekarjol Skrevet 24. oktober 2023 Forfatter #17 Skrevet 24. oktober 2023 6 hours ago, Anonyme-meg said: Tenk om dette hadde kommet fra en Frp politiker, da hadde rasismekorta flagret. Eller tenk om det hadde vært etnisk hvite nordmenn som hadde trakassert henne. 7 1 2
Gjest Octo Skrevet 24. oktober 2023 #18 Skrevet 24. oktober 2023 (endret) Slettet Endret 24. oktober 2023 av Octo Slettet
Capazitet Skrevet 24. oktober 2023 #19 Skrevet 24. oktober 2023 Vi må se det i øynene. Vi har fått "norske" tilstander. 4 1 3
Snøvott Skrevet 24. oktober 2023 #20 Skrevet 24. oktober 2023 Trubadur skrev (10 timer siden): Det tenkte jeg også. Jeg stemmer ikke FrP, men hvorfor er vi så redde for å kritisere andre enn nordmenn offentlig i Norge? De lave forventningers rasisme. «Fremmedkulturelle» (da selvfølgelig ikke polakker og hvite svensker) blir sett på som barn. 1 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå