Gå til innhold

Hard mage, jeg blir gal!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har legene sjekka om du har cøliaki? Kan gi forstoppelse hos noen. Det finnes en selvtest på apoteket også. Hvis denne er positiv, fortsett å spise gluten og gå til legen og få ordentlig utredning.

Anonymkode: 69c6f...97e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg sliter alltid med hard mage, men klarer ikke løse det. Legen har ikke funnet noe galt. 

Jeg spiser fiberrikt med grovt hjemmebakt brød/knekkebrød, havregrøt, mye frukt og grønnsaker. Drikker mye vann og begrenser kaffe/sort te til 1-2 kopper om dagen. 

I hverdagen har jeg en stillesittende jobb, men kompenserer med trening og gåturer. 

Har også forsøkt perioder med Duphalac+ekstra drikke, men det har ingen effekt på meg. 

Jeg forstår bare ikke hva jeg gjør galt. Har noen tips? (Jeg kan ikke faste av helsemessige årsaker, så det utgår) 

Anonymkode: 77ba3...0d5

Her skriver du jo hva du gjør galt. Kutt gradvis ned på fiber til du spiser null fiber. I en studie på forstoppelse fikk 100% av deltakerne ingen symptomer på forstoppelse da de kuttet ut fiber. Og jo mer fiber, jo mer problemer hadde de.

Anonymkode: effa3...06d

• Nyttig 2
Skrevet

Denne suppa er det lett å lage en stor kjele av. Jeg liker å koke den lenge. Gjerne 2 timer, men det ser du selv. 

https://www.coquere.no/kalsuppe/

Kokt kål har alltid fungert effektivt her.

Anonymkode: f1d04...0ae

Skrevet

For min del er fiber uheldig. Movicol og magnesium hjelper bra. Miniklyx.

Anonymkode: b06e8...dfb

• Liker 1
Skrevet

For min del funket det best å kutte kraftig ned på karbohydrater (altså mel, melk, sukker). Nå er jeg helt fin etter å ha slitt lenge med hard mage. Før jeg gjorde dette hadde jeg ok effekt av magnesium eller vi-siblin.

Anonymkode: 0613d...e76

• Nyttig 2
Skrevet

Et par shot med vodka/sprit får fart på min mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...