Gå til innhold

Hard mage, jeg blir gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter alltid med hard mage, men klarer ikke løse det. Legen har ikke funnet noe galt. 

Jeg spiser fiberrikt med grovt hjemmebakt brød/knekkebrød, havregrøt, mye frukt og grønnsaker. Drikker mye vann og begrenser kaffe/sort te til 1-2 kopper om dagen. 

I hverdagen har jeg en stillesittende jobb, men kompenserer med trening og gåturer. 

Har også forsøkt perioder med Duphalac+ekstra drikke, men det har ingen effekt på meg. 

Jeg forstår bare ikke hva jeg gjør galt. Har noen tips? (Jeg kan ikke faste av helsemessige årsaker, så det utgår) 

Anonymkode: 77ba3...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Movicol. Fås uten resept, men store forpakninger blir billigere med resept. Hjelper på meg.

Anonymkode: b5d7d...ca3

Skrevet

Svisker. 

Anonymkode: 957af...9c4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Druer eller druejuice 

Skrevet

alkohol får fart på magen min

Anonymkode: 24503...e97

Skrevet

Du nevner jo svært fiberrike matvarer. Dette anbefales ofte også til de som sliter med diaré, fordi det gir fastere avføring.  

Har du testet movicol?

Hvor mye vann drikker du? (Ikke hvor mye du TROR du drikker, men faktisk inntak på dagene du ikke drikker mest)

Hvor mye beveger du deg hver dag?

Anonymkode: 6764c...973

Skrevet

Anbefaler frukt og fiber tabletter (vanlig tabletter, ikke tyggeterninger). Løser problemet for mange. Må tas fast da... 

Anonymkode: ab43c...657

Skrevet

Prøv msgnesium. 350 - 700 mg prr dag. Jeg tok 700 noe dager og da fikk jeg løs mage.

Jeg har vært forstoppet i mange år. Fortsett med det du gjør, pluss magnesium. Og 7 dråper Laxobetal ved behov for å få tømt deg litt.

Og kanskje roe litt ned på all fiberen?

Anonymkode: 384a5...a67

Skrevet

Det som hjalp meg var:

1 glass vann før hvert måltid. Müsli med biola til frokost. 

Anonymkode: d2959...d4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

7 dråper Laxobetal ved behov for å få tømt deg litt.

Den følelsen når man nesten letter fra skåla 🥰

Anonymkode: cc49a...fd2

Skrevet

Activia youghurt, Biola, svisker

Skrevet

Enig i hun som sa magnesium, men du kan også google natron. Eller ta 2-3 ss matolje. Tror man skal ta 1-3 ts natron i ett glass vann. 

Skrevet

Les om sibo 

Methane Dominant Sibo

IMO, previously referred to as methane-SIBO, is the overgrowth of methane-producing archaea in the digestive tract. Archaea are single-celled organisms similar to, but anatomically distinct from, bacteria. Methanobrevibacter smithii is the archaea linked to IMO when it overgrows in either the small or large intestines. Methane gas has been shown to slow intestinal transit and cause constipation directly. Because of this, IMO is most commonly known to cause constipation-predominant IBS.

Anonymkode: 89dc1...d1f

Skrevet

Loppefrø er det beste, og minst skadelige, mot forstoppelse. Fåes kjøpt på helsekostbutikker.  Man kan blande i vann eller frokostblanding. 

Skrevet

Jeg liker å starte dagen med en kopp varmt vann med sitron og svisker 👍 

Anonymkode: 1b672...be3

Skrevet

Tørket aprikos får fart på magen👍🏻

Anonymkode: a8dad...478

Skrevet

Svisker

Anonymkode: 6d44e...858

Skrevet

Veldig bra video om du synes det passer dine symptomer.

Anonymkode: 89dc1...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...