Gå til innhold

Er fårikål-sesongen over allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er bare en liten utblåsning, for i dag har jeg vært på Kiwi, Rema, Meny og Extra og ingen av de hadde fårikål-kjøtt. Ikke frossent en gang! For så vidt så jeg ikke snurten av lammestek eller andre relaterte produkter heller. 

Og det er fortsatt oktober! 

Ikke rart det ligger masse fårekjøtt på lager i dette landet og blir gammelt, når det allerede i oktober må vike for juleribbe, julepølse og alt annet du kan sette jul foran.

For dét får du kjøpt nå selvfølgelig. 

Sånn, takk for meg. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årets lam er ikke slaktet, så det kommer mer

Anonymkode: a09e9...5cd

Skrevet

Sikker bare butikken som er tom. 

Her jeg bor var alt du nevner tilgjengelig idag utfra hva jeg kunne se. 

Anonymkode: b39d8...a44

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikker bare butikken som er tom. 

Her jeg bor var alt du nevner tilgjengelig idag utfra hva jeg kunne se. 

Anonymkode: b39d8...a44

Jeg gikk ganske nøye igjennom alle disker, og fant ikke plassen det skulle ha ligget på heller. Så det virket ikke som at det var tomt. 

Skrevet

Skulle ha på lørdag, og gikk innom Kiwi. Der var det utsolgt fra leverandør, kommer ny ladning 03.11 sa de...

Heldigvis var det litt igjen på Mega.

• Liker 1
Skrevet

Den er over.

Anonymkode: 3c5da...89b

Skrevet

Dette er sesongvare. Kjøp inn når det kommer og frys ned. Problem løst.

Anonymkode: 1f2e1...7c6

Skrevet

Her har det vært borte en stund allerede. Jeg tror de har kuttet ned fårikål-sesongen (og sesongen for ferskt lammekjøtt generelt) og satset mer på pinnekjøtt.

Anonymkode: 7fe08...90c

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dette er sesongvare. Kjøp inn når det kommer og frys ned. Problem løst.

Anonymkode: 1f2e1...7c6

Sånn rent bortsett fra at mange foretrekker ferskt og ikke fryst kjøtt, det hadde fungert om man visste når sesongen var over på forhånd. Tidligere har de gått over til pinnekjøtt i november, i år har de kuttet det ferske kjøttet mye tidligere.

Anonymkode: 7fe08...90c

• Liker 1
Skrevet

Hadde fårikål senest i helgen. Masse her jeg bor i Oslo.

Kan jo også bruke lammebog. Da syns jeg det smaker bedre.

Anonymkode: 925e4...8bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg spurte en ansatt på REMA i dag, og han sa at det var utsolgt og at de ikke får det inn igjen, for nå var det julevarer som kom. 

Synd, synes jeg. Men da lærte jeg ihvertfall at neste år må jeg kjøpe flere pakker og fryse ned. 

Skrevet

På min lokale Reko-ring blir også høstens lam neste uke frossent ser jeg. Mens det skal være ferskt lam på Bondens marked nå i helgen. Så vi er i det minste helt i slutten av sesongen.

Når kjøttet slaktes og vakuumeres holder det kanskje tre uker, og slaktesesongen er ikke så lang. Men jeg vil tro at ferskt lam fra lenger nord i landet (feks Lofoten, som har mange fine lammeprodusenter) slaktes noe senere? I følge kilder på nett er sesongen fra september til november.

Anonymkode: c89d4...1db

Skrevet

De hadde både fårikålkjøtt og lammelår i skiver på min lokale Rema før helga. 

Skrevet

Jeg fant både frossent og ferskt på rema, meny, obs og prix i helga.

Anonymkode: 938ba...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...