AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 Ja, her kommer to ting jeg har prøvd for å utvide nettverket, og kanskje møte en potensiell partner også: (Mann 42 år her). 1. Meldte meg på spanskkurs i regi av Folkeuniversitet i Oslo. Det skulle være 6 ganger ; en kveld i uken , 2x45 minutter hver gang. Jeg var nysgjerrig på spansk, men også åpen for å slå av en prat over en kopp te i pausen ikke sant? ...hva skjedde..?: jo - første kurskveld så sier kursholder "Jeg har et travelt tidsskjema, og ønsker derfor at vi dropper pausen og heller kjører 90 minutter uten pause. Er alle med på det?" = Ingen turde si imot, heller ikke jeg. Og siden alle bare dro hjem i full fart hver kveld når kurset var ferdig så droppa jeg kurset etter to kvelder. Veldig tynne muligheter for å utvide nettverket slik jeg følte det. 2. Meldte meg på kurs i tango. (Som singel, no problem). Jeg elsket dansen, og ble også med på fredagskveldene når det var åpen dans. Etter å ha vært med på åpen dans to-tre ganger så merket jeg at...det var veldig vanskelig å slå av en prat med damene mellom dansene. (Ja, vi er der for å danse!, men sosialt lim er viktig mener nå jeg). Så jeg nevnte det til en annen mann som også kom dit som singel. Han hadde vært med i klubben lenger enn meg. Hans ord "Du skjønner det, alle damene på disse kveldene er opptatt de. Enten så kommer de hit med partneren sin for å danse. Eller så kommer de hit alene, mens deres mannlige partner sitter hjemme. Så å finne kjærligheten her akkurat nå tror jeg er et bomskudd". Så jeg bevegde meg videre til andre interesser.... Ja, det var to "bommerter" jeg ville dele. Men det er masse man kan finne på, og jeg har truffet bra folk på andre arenaer. Og kanskje det nå, et par år senere er flere single damer i tangoklubben enn når jeg var medlem. 🥰 I kveld er det ut på en annen type kurs. Så, jeg står på fremdeles 🤩 M42 Anonymkode: 34b50...aee 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Hva med å prøve turistforeningen? Anonymkode: c7d2f...71a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, her kommer to ting jeg har prøvd for å utvide nettverket, og kanskje møte en potensiell partner også: (Mann 42 år her). 1. Meldte meg på spanskkurs i regi av Folkeuniversitet i Oslo. Det skulle være 6 ganger ; en kveld i uken , 2x45 minutter hver gang. Jeg var nysgjerrig på spansk, men også åpen for å slå av en prat over en kopp te i pausen ikke sant? ...hva skjedde..?: jo - første kurskveld så sier kursholder "Jeg har et travelt tidsskjema, og ønsker derfor at vi dropper pausen og heller kjører 90 minutter uten pause. Er alle med på det?" = Ingen turde si imot, heller ikke jeg. Og siden alle bare dro hjem i full fart hver kveld når kurset var ferdig så droppa jeg kurset etter to kvelder. Veldig tynne muligheter for å utvide nettverket slik jeg følte det. 2. Meldte meg på kurs i tango. (Som singel, no problem). Jeg elsket dansen, og ble også med på fredagskveldene når det var åpen dans. Etter å ha vært med på åpen dans to-tre ganger så merket jeg at...det var veldig vanskelig å slå av en prat med damene mellom dansene. (Ja, vi er der for å danse!, men sosialt lim er viktig mener nå jeg). Så jeg nevnte det til en annen mann som også kom dit som singel. Han hadde vært med i klubben lenger enn meg. Hans ord "Du skjønner det, alle damene på disse kveldene er opptatt de. Enten så kommer de hit med partneren sin for å danse. Eller så kommer de hit alene, mens deres mannlige partner sitter hjemme. Så å finne kjærligheten her akkurat nå tror jeg er et bomskudd". Så jeg bevegde meg videre til andre interesser.... Ja, det var to "bommerter" jeg ville dele. Men det er masse man kan finne på, og jeg har truffet bra folk på andre arenaer. Og kanskje det nå, et par år senere er flere single damer i tangoklubben enn når jeg var medlem. 🥰 I kveld er det ut på en annen type kurs. Så, jeg står på fremdeles 🤩 M42 Anonymkode: 34b50...aee Hihi, du er søt da 🥹 Altså, tango og spansk liksom. 🙊 da kan du kanskje begrepet ¡Damelo! ? Det kan du si til en spansk dame… 🙈😬🫣 Anonymkode: 70110...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #4 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å prøve turistforeningen? Anonymkode: c7d2f...71a For meg er det i alle fall helt andre typer damer jeg ser etter enn damer som benytter seg av turistforeningen. Anonymkode: a46c4...fcc
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hihi, du er søt da 🥹 Altså, tango og spansk liksom. 🙊 da kan du kanskje begrepet ¡Damelo! ? Det kan du si til en spansk dame… 🙈😬🫣 Anonymkode: 70110...ce1 Det begrepet var nytt, det skal inn i vokabularet 👍👍👍 Ts. Anonymkode: 34b50...aee
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 Selv om det kanskje er noen flere single kvinner på disse kursene, så må man jo fortsatt treffe noen som faktisk er det, så det er litt nåla i høystakken uansett. Man bør nok ikke bruke disse arenaene kun for å sjekke, men bør nok også være genuint interessert i det kurset tilbyr, enten det er dans eller språkkurs. Anonymkode: b7a1b...cd6 4 2
c_buk Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv om det kanskje er noen flere single kvinner på disse kursene, så må man jo fortsatt treffe noen som faktisk er det, så det er litt nåla i høystakken uansett. Man bør nok ikke bruke disse arenaene kun for å sjekke, men bør nok også være genuint interessert i det kurset tilbyr, enten det er dans eller språkkurs. Anonymkode: b7a1b...cd6 Der er et veldig godt poeng. Om man deltar på sånne ting av interesse, så er det faktisk litt brysomt med halvveis interesserte folk som dukker opp for det sosiale. 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, her kommer to ting jeg har prøvd for å utvide nettverket, og kanskje møte en potensiell partner også: (Mann 42 år her). 1. Meldte meg på spanskkurs i regi av Folkeuniversitet i Oslo. Det skulle være 6 ganger ; en kveld i uken , 2x45 minutter hver gang. Jeg var nysgjerrig på spansk, men også åpen for å slå av en prat over en kopp te i pausen ikke sant? ...hva skjedde..?: jo - første kurskveld så sier kursholder "Jeg har et travelt tidsskjema, og ønsker derfor at vi dropper pausen og heller kjører 90 minutter uten pause. Er alle med på det?" = Ingen turde si imot, heller ikke jeg. Og siden alle bare dro hjem i full fart hver kveld når kurset var ferdig så droppa jeg kurset etter to kvelder. Veldig tynne muligheter for å utvide nettverket slik jeg følte det. 2. Meldte meg på kurs i tango. (Som singel, no problem). Jeg elsket dansen, og ble også med på fredagskveldene når det var åpen dans. Etter å ha vært med på åpen dans to-tre ganger så merket jeg at...det var veldig vanskelig å slå av en prat med damene mellom dansene. (Ja, vi er der for å danse!, men sosialt lim er viktig mener nå jeg). Så jeg nevnte det til en annen mann som også kom dit som singel. Han hadde vært med i klubben lenger enn meg. Hans ord "Du skjønner det, alle damene på disse kveldene er opptatt de. Enten så kommer de hit med partneren sin for å danse. Eller så kommer de hit alene, mens deres mannlige partner sitter hjemme. Så å finne kjærligheten her akkurat nå tror jeg er et bomskudd". Så jeg bevegde meg videre til andre interesser.... Ja, det var to "bommerter" jeg ville dele. Men det er masse man kan finne på, og jeg har truffet bra folk på andre arenaer. Og kanskje det nå, et par år senere er flere single damer i tangoklubben enn når jeg var medlem. 🥰 I kveld er det ut på en annen type kurs. Så, jeg står på fremdeles 🤩 M42 Anonymkode: 34b50...aee jeg være ærlig om at jeg blir skeptisk når fremmede åpenlyst vil ned i buksa på meg ( om de er litt enkle så lyser dette av dem helt fra starten av samtalen) Det er mye bedre å snakke med noen om dere har noe til felles. Ikke bare fordi du vil en ting, altså. Vi damer merker det, og de som drar på kurs og vil lære tango, eller lære spansk, blir ganske irriterte av at noen er der bare fordi de vil en ting. Folk deltar og betaler penger for sånt for å kose seg, ikke for å bli sjekka opp og så få dårlig samvittighet for å avvise noen. Så min konklusjon er, ta et kurs innen noe du vil lære deg. Snakk med alle folka, også mennene, for plutselig blir dette en kompis, og så kjenner han en singel dame han mener du vil passe med. Ikke gå bare etter damene, det er desperat. Ta det sosiale først, bli kjent, og vis at du er en bra fyr som ikke bare vil en ting, og så får du flere venner og da dukker det opp flere kvinner i din sosiale sirkel. Vær litt tålmodig ikke sjekk om alt som beveger seg, se om det dukker opp noen som virkelig liker deg og. Anonymkode: 02e88...9e3 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #9 Skrevet 23. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva med å prøve turistforeningen? Anonymkode: c7d2f...71a Ta det for en som er veldig aktiv i turistforeningen, men i 30-årene: det funker ikke bra med dating i DNT. De fleste er 50+, noen er 40+, mellom 25-40 så er det relativt få og lite sirkulasjon, stort sett de samme som går igjen. Dette i en av de større norske byene. DNT Ung virker bra, men vi i 30-årene som ser etter livspartner er for gamle til Ung. Mange vet dette, og jeg har møtt damer i slutten av tyveåra/tidlig 30-åra som ikke melder seg på DNT-turer fordi det er så mange gamlinger der. Anonymkode: 5844b...b84 2 1
Bombasi Skrevet 23. oktober 2023 #10 Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Du trenger ikke å henge med huet for disse bommertene. For med den ståpåviljen, løsningsevnen og motivasjonen du har så er det bare snakk om tid før du lykkes. Neste gang så bør du gå for noe du kan og liker, og som du kan stå i over tid uten å tenke på det som en bommert hvis du ikke lykkes momentant. Du må gi det tid. Endret 23. oktober 2023 av Bombasi 1 2
BobTheNoob Skrevet 23. oktober 2023 #11 Skrevet 23. oktober 2023 Tanken er god, men det blir litt for åpenbart at du deltar på disse tingene for å sjekke damer, og det er rimelig turnoff. Generelt trekker damer seg unna menn som bare har én hensikt. Unntaket er sent på kvelden på byen hvis du er veldig kjekk. Det er bedre å drive med noe du selv har lidenskap for. Mange damer liker menn som har lidenskap for ting (så lenge det er ålreite ting). De fleste damer liker menn som er ekte. Tror alt for mange menn prøver for hardt. 5 1
Tvist Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg ville gitt dansen en sjanse til. Har truffet flere interessante menn på dansekurs. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #13 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 18.26): Ta det for en som er veldig aktiv i turistforeningen, men i 30-årene: det funker ikke bra med dating i DNT. De fleste er 50+, noen er 40+, mellom 25-40 så er det relativt få og lite sirkulasjon, stort sett de samme som går igjen. Dette i en av de større norske byene. DNT Ung virker bra, men vi i 30-årene som ser etter livspartner er for gamle til Ung. Mange vet dette, og jeg har møtt damer i slutten av tyveåra/tidlig 30-åra som ikke melder seg på DNT-turer fordi det er så mange gamlinger der. Anonymkode: 5844b...b84 Haha, det visste jeg ikke. Men TS er ikke helt ung,da. Anonymkode: c7d2f...71a 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #14 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg liker å bli kjent med folk med samme interesse. Hadde du vært oppriktig interessert i spansken/dansen, så hadde jeg gjerne tatt en kopp kaffe med deg. Hvis du derimot er en av de som bare er halvveis interessert i kurset, så hadde jeg nok blitt litt irritert hvis du ble min partner. Anonymkode: e879e...ace 1
Serafin Skrevet 25. oktober 2023 #15 Skrevet 25. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 16.35): Ja, her kommer to ting jeg har prøvd for å utvide nettverket, og kanskje møte en potensiell partner også: (Mann 42 år her). 1. Meldte meg på spanskkurs i regi av Folkeuniversitet i Oslo. Det skulle være 6 ganger ; en kveld i uken , 2x45 minutter hver gang. Jeg var nysgjerrig på spansk, men også åpen for å slå av en prat over en kopp te i pausen ikke sant? ...hva skjedde..?: jo - første kurskveld så sier kursholder "Jeg har et travelt tidsskjema, og ønsker derfor at vi dropper pausen og heller kjører 90 minutter uten pause. Er alle med på det?" = Ingen turde si imot, heller ikke jeg. Og siden alle bare dro hjem i full fart hver kveld når kurset var ferdig så droppa jeg kurset etter to kvelder. Veldig tynne muligheter for å utvide nettverket slik jeg følte det. 2. Meldte meg på kurs i tango. (Som singel, no problem). Jeg elsket dansen, og ble også med på fredagskveldene når det var åpen dans. Etter å ha vært med på åpen dans to-tre ganger så merket jeg at...det var veldig vanskelig å slå av en prat med damene mellom dansene. (Ja, vi er der for å danse!, men sosialt lim er viktig mener nå jeg). Så jeg nevnte det til en annen mann som også kom dit som singel. Han hadde vært med i klubben lenger enn meg. Hans ord "Du skjønner det, alle damene på disse kveldene er opptatt de. Enten så kommer de hit med partneren sin for å danse. Eller så kommer de hit alene, mens deres mannlige partner sitter hjemme. Så å finne kjærligheten her akkurat nå tror jeg er et bomskudd". Så jeg bevegde meg videre til andre interesser.... Ja, det var to "bommerter" jeg ville dele. Men det er masse man kan finne på, og jeg har truffet bra folk på andre arenaer. Og kanskje det nå, et par år senere er flere single damer i tangoklubben enn når jeg var medlem. 🥰 I kveld er det ut på en annen type kurs. Så, jeg står på fremdeles 🤩 M42 Anonymkode: 34b50...aee Hvis du spør meg så blir det helt feil at du skal melde deg på enten kurs i språk eller dans hvis motivet ditt er å treffe damer. Du bør jo gå på et kurs i språk eller dans fordi du nettopp har lyst til å lære akkurat det. Nesten sånn at det virker som du seiler under falsk flagg. Synes at det med damer får være en bonus om du treffer på ei som du matcher med på kurs. Endret 25. oktober 2023 av Serafin 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #16 Skrevet 25. oktober 2023 Serafin skrev (1 time siden): Hvis du spør meg så blir det helt feil at du skal melde deg på enten kurs i språk eller dans hvis motivet ditt er å treffe damer. Du bør jo gå på et kurs i språk eller dans fordi du nettopp har lyst til å lære akkurat det. Nesten sånn at det virker som du seiler under falsk flagg. Synes at det med damer får være en bonus om du treffer på ei som du matcher med på kurs. Hadde jeg gått på et kurs for å lære spansk har jeg ikke brydd meg om noen var der for å være sosial så lenge det ikke gikk utover at jeg lærte og de tar nei for et nei, om de skulle fange interesse for meg som ikke er gjensidig. Norge er et usosialt land, at folk ikke går ensome er viktigere enn dans, selv om jeg håper folk lærer å danse på et dansekurs. Anonymkode: b0a6a...322 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #17 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde jeg gått på et kurs for å lære spansk har jeg ikke brydd meg om noen var der for å være sosial så lenge det ikke gikk utover at jeg lærte og de tar nei for et nei, om de skulle fange interesse for meg som ikke er gjensidig. Norge er et usosialt land, at folk ikke går ensome er viktigere enn dans, selv om jeg håper folk lærer å danse på et dansekurs. Anonymkode: b0a6a...322 Enig med du. Innesitting, og manglende sosial kontakt, er en folkesykdom. Jeg aner ikke hvilke motiver folk har for å delta på ting, og det meste er innafor, så lenge de oppfører seg. Anonymkode: 809b3...a87 1
Engel Skrevet 25. oktober 2023 #18 Skrevet 25. oktober 2023 Som mange andre her så tenker jeg at fokuset bør være på at du kommer deg ut og at du gjør noe du syns er interessant/gøy. Jeg har deltatt på flere kurs og aktiviteter selv også, og har selvfølgelig i bakhodet at jeg gjerne skulle møtt en passende mann i de sammenhengene, noe som ikke har slått til for meg heller. Men jeg har uansett lært ting jeg ønsket å lære, og hatt noen hyggelige/givende kvelder/dager. Og i allefall noe av det har ført til nye venner pga den aktiviteten jeg startet med, selv om det ikke kom direkte fra kurset. Så det er jo absolutt positivt. Å være aktiv og åpen er det beste vi kan gjøre tenker jeg. Det vil gi noe positivt uansett🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå