Rødstrupa Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 Det er mye å spare om man er litt bevisst. Tenk på hva du kan spare pr.år!😝👍
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Selvfølgelig gjør jeg det. Er det virkelig noen som ikke gjør det? Anonymkode: 0d80a...723 6 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Ja det gjør jeg alltid. De amå pakningene er ofte mye dyrere enn de større, på en annen side bor jeg alene og er singel så må ofte velge de mindre eller fryse ned noe jævlig. En blokk Norwegia rekker glatt å bli grønn før jeg får spist opp, så da kjøper jeg oppskåret norwegia til blodpris Anonymkode: bae58...afe 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #4 Skrevet 23. oktober 2023 Selvfølgelig. Drar du ned når du har vært på do? Anonymkode: 37c2a...f3b 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 Sjekker stort sett alltid kilopris Anonymkode: aaf97...69f
Daisy-love Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 Kilopris er stort sett veldig relevant. Eneste gangene jeg ikke bryr meg er om jeg kun trenger en liten mengde av noe, og samme hvor mye billigere det er å kjøpe større per kilo, så er det en større utgift enn jeg trenger for et produkt. Ikke alltid større er billigere heller. TS sier null om det altså, men bare nevner det. Lurt å følge med, og jeg skulle gjerne hatt kilopris på Normal også, så jeg slipper å regne om selv 🤣😁 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 Alltid, men kjøper ikke alltid det billigste. Store kvanta lønner seg ikke alltid om man ikke spiser det opp og noen ting liker man bedre i et spesifikt merke. Anonymkode: ef9c0...c32 1 2
Million Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 Sjekker kilopris eller literpris, ja. Men det er faktisk ikke alltid at storpakning er billigere enn småpakningene. Hvorfor? Jo, pga priskonkurranse, og små pakninger selger mer og er derfor mer prispresset enn de større kvantaene. Som her, yoghurt som eksempel, omtalt i en artikkel. Hvordan kan fire småbeger være billigere enn ett stort? Fenomenet er også omtalt her. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #9 Skrevet 23. oktober 2023 Selvfølgelig. Men jeg kjøper ikke alltid det med lavest kilopris. Det er ikke billigere om det øker matsvinn. En 1,75 liter melk har lavere literspris enn en halvliter. Jeg bruker maks en halv liter i løpet av en måned. OBS! har nå tilbud på ost, 2 kg. Det er mer enn hva jeg bruker på 4-5 måneder. Kiloprisen på en halvside med røykalaks er helt klart billigere enn ett lite stykke, men da måtte jeg spist røykalaks hver helg i ett halvt år... Anonymkode: 95854...9e8 3
Navani Skrevet 23. oktober 2023 #10 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig. Men jeg kjøper ikke alltid det med lavest kilopris. Det er ikke billigere om det øker matsvinn. En 1,75 liter melk har lavere literspris enn en halvliter. Jeg bruker maks en halv liter i løpet av en måned. OBS! har nå tilbud på ost, 2 kg. Det er mer enn hva jeg bruker på 4-5 måneder. Kiloprisen på en halvside med røykalaks er helt klart billigere enn ett lite stykke, men da måtte jeg spist røykalaks hver helg i ett halvt år... Anonymkode: 95854...9e8 Ost kan fryses samme med melk. Men er enig, kjøper ikke store mengder når jeg trenger bare litt. Den dyreste maten er den du kaster. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #11 Skrevet 23. oktober 2023 Hvorfor sier dere " selvfølgelig" ? Som om alle gjør det. Jeg vet om flere som har lite penger som konsekvent kjøper det billigste uten å regne på liter- eller kgpris. Anonymkode: 36ca7...a1f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #12 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor sier dere " selvfølgelig" ? Som om alle gjør det. Jeg vet om flere som har lite penger som konsekvent kjøper det billigste uten å regne på liter- eller kgpris. Anonymkode: 36ca7...a1f Fordi det er en selvfølge som meg. Lærte vel dette av mamma på 90-tallet som barn. Anonymkode: ef9c0...c32 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #13 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig gjør jeg det. Er det virkelig noen som ikke gjør det? Anonymkode: 0d80a...723 Du tror virkelig at ALLE gjør det? Jøss Anonymkode: a36dd...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #14 Skrevet 23. oktober 2023 Navani skrev (52 minutter siden): Ost kan fryses samme med melk. Men er enig, kjøper ikke store mengder når jeg trenger bare litt. Den dyreste maten er den du kaster. "Alt" kan fryses. 2 kg ost for meg, ville betydd sikkert 15 stykker ost i fryseren, om jeg skulle fryst de ned i den mengden jeg bruker pr uke i snitt. Det er veldig begrenset hvor mange små pakker av diverse ulike ting man skal putte i fryseren, og det vil garantert bli mye svinn da. Med så enormt mye småpakker av alt mulig så er det vanskelig å holde en fryser ryddig og oversiktlig, og ha en god rullering. Anonymkode: 95854...9e8 1
Phoenix Heart Skrevet 23. oktober 2023 #15 Skrevet 23. oktober 2023 Det er jeg dårlig på. Må bli flinkere. 1
Tipaa Skrevet 23. oktober 2023 #16 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja det gjør jeg alltid. De amå pakningene er ofte mye dyrere enn de større, på en annen side bor jeg alene og er singel så må ofte velge de mindre eller fryse ned noe jævlig. En blokk Norwegia rekker glatt å bli grønn før jeg får spist opp, så da kjøper jeg oppskåret norwegia til blodpris Anonymkode: bae58...afe Du vet du kan fryse ost? 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #17 Skrevet 23. oktober 2023 Rødstrupa skrev (3 timer siden): Det er mye å spare om man er litt bevisst. Tenk på hva du kan spare pr.år!😝👍 Naturligvis. Men noen ting spiser man ikke «per kilo». Man spiser det «per pakning». Potetgull, godteri, kjeks etc tåler både dårlig å oppbevares etter åpning og det er en enorm sannsynlighet for at du spiser til det er tomt. Å kjøpe den lille pakningen av usunne, kaloritunge etc ting er derfor lønnsomt. Ikke bare fordi du sparer rene penger på å kjøpe feks 75 g sjokolade til 20 kroner heller enn 200 g sjokolade til 30 (og spise alt på en kveld). Men også fordi du sparer fremtidige helseutgifter. Kjøp sunne ting per kilo. Og usunne i den minste pakken. Anonymkode: 395db...2b8 2
Kokeplate Skrevet 23. oktober 2023 #18 Skrevet 23. oktober 2023 Om det er noe jeg ikke kjenner prisene på, så gjør jeg jo selvsagt det.
Kokeplate Skrevet 23. oktober 2023 #19 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor sier dere " selvfølgelig" ? Som om alle gjør det. Jeg vet om flere som har lite penger som konsekvent kjøper det billigste uten å regne på liter- eller kgpris. Anonymkode: 36ca7...a1f Fordi det er en selvfølge. Det er en av årsakene til at jeg ikke har mindre kjøpekraft enn jeg faktisk har.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #20 Skrevet 23. oktober 2023 Nja, nei. Jeg ser ofte på den, men jeg tar det ikke alltid til etterertning. For det første setter jeg ofte smak over pris. Det gjør vel alle, hvis ikke hadde vi alle spist skosåle-kneip hver dag, ingen andre brød hadde blitt solgt. For det andre er jeg singel, og kilopris henger ofte sammen med volum/størrelse. Jo mer, jo billigere. Og jada, mye kan fryses. Men ikke alt. Om jeg bruker veldig små mengder melk, spiser lite skinke etc. så er det billigere for meg å kjøpe små pakker enn de såkalt øknomipakkene, for det blir fort matsvinn og dermed også pengesvinn. Jeg trenger en kyllingfilet, ikke 10. Og siden jeg er singel og setter smak og ferske produkter høyt, så kan jeg også kjøpe 100g indrefilet på slakteren til middag som sikkert koster tusen kroner kilo, det blåser ikke budsjettet mitt med en hundrelapp på biff siden jeg spiser det sjelden. Anonymkode: 74a4a...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå