Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med min andre, omtrent 6 uker på vei - og jeg er så _dårlig_😵 Hadde tenkt å vente en stund med å offentliggjøre noe, i alle fall til vi har fått tatt prøver hos lege og kanskje hatt en UL. Ideellt sett en hyggelig jule-overraskelse. Formen har vært dårlig i 2 uker allerede, men de siste 4-5 dagene har vært ekstreme med tanke på kvalme, hodepine og oppkast. Måtte fortelle sjefen hvorfor jeg ikke klarte fulle dager på jobb, og nå lurer jeg veldig på om jeg bare skal fortelle det åpent i steden for å jobbe for å holde det hemmelig for alle andre. 

Gjør meg sånn sett ikke noe å fortelle, men på grunn av tidligere MA har jeg lyst å vite at det er liv før jeg går ut med noe. Hva har dere andre som er blitt veldig dårlige gjort? 

Anonymkode: feadf...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få kvalmestillende hos fastlegen. Jeg slett veldig med oppkast og kvalme og fikk Xonvea. Hjalp veldig her :)

Anonymkode: 9b02b...543

Skrevet

Jeg har bestemt meg til å vente til egget jeg har vært på ultralyd rundt uke 12. Jeg er nå i uke 6 og har nesten ingen symptomer. Om jeg skulle bli dårlig så er det uansett ingen andre enn dem hjemme som vil legge merke til det da jeg er uføre og er hjemme

Anonymkode: 43c77...522

Skrevet

Jeg ble superkvalm tidlig i svangerskapet og det har ikke vært mulig å holde det skjult for de nærmeste. Jeg var ikke ute av huset omtrent fra uke 6-12, og følte ikke for å lyge på meg en annen grunn for å være så syk og utilgjengelig. Jeg tok tidlig ultralyd i uke 6 slik at jeg fikk bekreftet liv før vi fortalte det til de rundt oss. På jobb var det riktignok kun sjefen som fikk vite det så tidlig, var 100% sykmeldt slik at kollegaer har fått vite det når jeg har vært tilbake på jobb igjen (delvis) i uke 13. Masse, masse lykke til med graviditeten! Håper kvalmen ikke blir langvarig 🤞🏻

Anonymkode: 19829...b86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 16.09):

Jeg er gravid med min andre, omtrent 6 uker på vei - og jeg er så _dårlig_😵 Hadde tenkt å vente en stund med å offentliggjøre noe, i alle fall til vi har fått tatt prøver hos lege og kanskje hatt en UL. Ideellt sett en hyggelig jule-overraskelse. Formen har vært dårlig i 2 uker allerede, men de siste 4-5 dagene har vært ekstreme med tanke på kvalme, hodepine og oppkast. Måtte fortelle sjefen hvorfor jeg ikke klarte fulle dager på jobb, og nå lurer jeg veldig på om jeg bare skal fortelle det åpent i steden for å jobbe for å holde det hemmelig for alle andre. 

Gjør meg sånn sett ikke noe å fortelle, men på grunn av tidligere MA har jeg lyst å vite at det er liv før jeg går ut med noe. Hva har dere andre som er blitt veldig dårlige gjort? 

Anonymkode: feadf...47a

Jeg var også veldig dårlig tidlig, men også veldig stressa/ufokusert, så for meg var det naturlig å fortelle helt fra start (men med "får håpe spiren holder seg!" Slengt til etterpå så de skjønte det ikke var noe å ta for gitt). Så jeg fortalte det til de jeg omgås daglig, som kollegaer, mens andre inkl svigermor fikk vite det seint 😛 Nå er jeg i 3. Trimester, så har jo gått bra, og jeg syntes det bare var fint å slippe å skjule ting, og ha noen å dele bekymringer og dårlig form med 😛

Anonymkode: b42dd...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...