Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg har gjennomgått et hardt brudd for et halvt år siden. Eksen gikk videre og fant etter kort tid ei ny dame.

Det spesielle her er at eksen i ettertid skal ha dratt på reise/tur til de samme stedene som han gjorde med venninnen min.. Han skal ha lagt ut bilder hvor den nye kjæresten poserer helt likt, spiser den samme maten, spaserer på de samme stiene osv, slik som min venninne. Bildene ser ut til å være tro kopier av det hun tidligere har tatt sammen med eksen..

Vi er veldig overrasket, og lurer på hva det er han ønsker å formidle med dette?

Hvorfor har eksen lagt så mye arbeid og energi, for å gjenskape «scener» fra det gamle livet han hadde med henne?

TS

Anonymkode: f2892...c6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ei venninne av meg har gjennomgått et hardt brudd for et halvt år siden. Eksen gikk videre og fant etter kort tid ei ny dame.

Det spesielle her er at eksen i ettertid skal ha dratt på reise/tur til de samme stedene som han gjorde med venninnen min.. Han skal ha lagt ut bilder hvor den nye kjæresten poserer helt likt, spiser den samme maten, spaserer på de samme stiene osv, slik som min venninne. Bildene ser ut til å være tro kopier av det hun tidligere har tatt sammen med eksen..

Vi er veldig overrasket, og lurer på hva det er han ønsker å formidle med dette?

Hvorfor har eksen lagt så mye arbeid og energi, for å gjenskape «scener» fra det gamle livet han hadde med henne?

TS

Anonymkode: f2892...c6e

Kanskje han prøver å trekke eksen. Eller kanskje han ikke har fantasi til å finne på noe nytt. At damene ser litt like ut kanskje vel være fordi de ligner? 

Anonymkode: ddc04...938

Skrevet

Hvorfor tror dere han prøver å "formidle" noe som helst? Menn er enkle sjeler, og repetisjon er veldig mye enklere enn å finne opp hjulet hver gang man skal på date.

Anonymkode: 1a466...2e4

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn er enkle sjeler, og repetisjon er veldig mye enklere enn å finne opp hjulet hver gang man skal på date.

Jada. Men det er nok sårende i seg selv - for begge, vil jeg tro, at han bare kjører repeat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada. Men det er nok sårende i seg selv - for begge, vil jeg tro, at han bare kjører repeat. 

Den nye vet kanskje ikke at det er repeat? Og hvis hun vet det - og ikke liker det - må hun jo bare ta styringen selv.

• Liker 2
Skrevet

Han har vært på fine reiser og opplevd fine ting, og nå ønsker han å skape fine minner med en ny. 

Tips: slett han fra alt av sosiale medier, også den nye. Det gjør bare vondt å følge de, så vær så snill, bare slett. Been there, done that!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den nye vet kanskje ikke at det er repeat?

Hvem vet. 

Skrevet

Åkei, hvis dette ikke bare er et vanedyr som drar et sted han kjenner godt, gjør det han like å gjøre der, spiser det han likte å spise der, men faktisk helt opplagt kopierer bilder og poseringer sånn at det umulig kan være tilfeldig?

Da er min første tanke at han vil signalisere at, se du er erstattet. Jeg har funnet en ny deg. 

Altså med andre ord en smule bitter. Vil "vinne" bruddet.

Anonymkode: ebf46...c7f

Skrevet

Bare glem å følge ham, så er det problemet løst. Han tenker sikkert at du/venninnen din følger med på alt han foretar seg, og så skal han gni det litt inn ("Se på oss, her er jeg på stedet vi brukte å dra til, men med ny dame"). Barnslig så det holder, bare det må være god nok grunn til å la ham seile sin egen sjø.

Det kan ikke være så gøy for den nye dama, om det plutselig glipper ut av ham at "denne restauranten var Kjersti og jeg på sist vi ferierte her, de har så god mat"... Fort gjort å røpe seg på et eller annet vis.

Anonymkode: bbf10...524

• Liker 1
Skrevet

Kanskje venninnen din fikk repeat-behandlingen også, har hun sjekket med eksen før henne? 

Anonymkode: 17b7a...03b

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje disse poseringene er sånn standardposering på de stedene/serverdighetene på f.eks instagram? At det ikke er unikt for han og damene? F.eks det skjeve tårnet i Piza hvor man "lener seg" mot tårnet i forgrunnen?

Ellers så tenker jeg at han ønsker å gni det inn hos eksen. Se jeg og hun nye har det myyyyyye bedre enn vi to hadde det. Trenger ikke å bety at han vil ha eksen tilbake og gjøre henne sjalu. Men brudd er sårt for begge parter. Selv for den som slo opp.

Anonymkode: fbca5...940

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

... brudd er sårt for begge parter. Selv for den som slo opp.

Anonymkode: fbca5...940

Forståelig at det er sårt hvis man går fordi den andre behandler en dårlig eller ikke vil investere nok i forholdet etc. Eller tom fordi man har uforenlige livsmål. Men om man går fordi man bare ikke er forelsket mer/motivert for forholdet mer, er det rart om det skal være sårt å slå opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...