AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #21 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det belter som kan festes til mitt belte? Fordi vi er fem i familien, og alle belter er opptatt. TS Anonymkode: e4e8a...a66 Ja. Egne seler/belter til formålet. De fungere utmerket. Anonymkode: f2ac1...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2023 #22 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): …men i fly er det greit? Er bare for syns skyld det da? 🙈 TS Anonymkode: e4e8a...a66 For syns skyld, og i tilfelle turbulens Jeg ville hatt valpen i hundeseng på gulvet foran. Ville ikke latt den ligge i bur alene når den er helt ny. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #23 Del Skrevet 23. oktober 2023 Om du ikke har plass til bur, sikre hunden med sele som festes til bilbeltet i baksetet – ikke i forsetet. Som siste utvei skal løse dyr plasseres på benplassen til passasjeren foran. Sikkerhetsseler som er spesiallaget for hunder er omdiskutert, fordi det viser seg at slike seler ikke alltid er egnet til dette bruket. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #24 Del Skrevet 23. oktober 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Det er da stor forskjell på et fly og bil. Pluss en hund blir plassert under flyet i bur.. ikke på fanget. Et barn sitter i ditt fang til den blir 2...dermed eget sete. Pluss et fly kan ikke front kolliderer, velte eller bli kjørt bakfra Beklager altså, men nå viser svarene dine at du ikke har peiling. Selvfølgelig kan et fly krasje. Det kan skli av rullebanen under take off, f.eks, eller treffe noe på rulllebanen. Det kan også bli påkjørt fra alle retninger. Velte er det nok litt verre med, men det kan skje det og. Og hvorfor skal det være greit med en unge på fanget i et fly, men ikke en valp festet i tilsvarende belte i bil? Dvs, i egen sele, men selen festet til mitt bilbelte. Den vil ikke fly rundt i bilen ved en eventuell krasj da. Ts Anonymkode: e4e8a...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #25 Del Skrevet 23. oktober 2023 Ser mange anbefaler bur. Selv har vi ikke bur, men hundeavdeling. Syntes det fungerer utmerket. Har hatt bur til mine andre hunder, men syntes hundeavdeling er langt mer praktisk. Anonymkode: f2ac1...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #26 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjørte ca 37 mil med en 8 ukers valp nylig. Hadde den i fotbrønnen på passasjerside og på fanget til passasjer. Han var da festet med en egen sele man får kjøpt til formålet. Fin sele man fester i halsbånd og i sikkerhetsbeltet til personen som har den på fanget. Litt piping og surving første 15 minuttene. Deretter ca 7 timer hvor den sov eller bare lå og tittet. Men regner jo med at tidligere eier har trent på bilkjøring? Anonymkode: f2ac1...ddf Ja, ikke sant? Noe sånt leter jeg etter. Har du link? TS Anonymkode: e4e8a...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #27 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager altså, men nå viser svarene dine at du ikke har peiling. Selvfølgelig kan et fly krasje. Det kan skli av rullebanen under take off, f.eks, eller treffe noe på rulllebanen. Det kan også bli påkjørt fra alle retninger. Velte er det nok litt verre med, men det kan skje det og. Og hvorfor skal det være greit med en unge på fanget i et fly, men ikke en valp festet i tilsvarende belte i bil? Dvs, i egen sele, men selen festet til mitt bilbelte. Den vil ikke fly rundt i bilen ved en eventuell krasj da. Ts Anonymkode: e4e8a...a66 He he nå må du gi deg..jo da og et tog kan også kollidere og gå av skinnene... Men hvorfor er du så i forsvar posisjon i dette? Ok...sett hunden foran på ditt fang da ...og håp at ingen ting skjer...så enkelt...men du spør jo om hvordan dere skal ta med valp hjem 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 23. oktober 2023 #28 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Jeg tenker sannsynligheten for å krasje på akkurat denne turen er liten, så jeg velger å ha valpen i baksetet med noen som passer på den. Når valpen skal hentes er fokuset at den har det så godt som mulig. Sist jeg hentet valp sov den i baksetet 6 av 8 timers kjøretur med to nye flokkmedlemmer som sørget for at den følte seg trygg. Gangen før det lå den i fanget på min (daværende) kone og sov. Så får det heller være andre (regelryttere) som tar andre valg. PS: husk at valpen må ligge godt og helst sove, ikke prate/kose/leke med den om det kan unngås. Mest mulig beroligende. Endret 23. oktober 2023 av Tiuren 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. oktober 2023 #29 Del Skrevet 23. oktober 2023 Når vi hentet hunden vår ble den lagt i bur med en gang. Vi hadde mange tissepauser på vei hjem men for det meste sov han. Sele ville jeg ha unngått da det er flere tester som viser gjennomgående og overraskende dårlig kvalitet. Og siden dere uansett sikkert har bur og skal bruke bur fast i bil så er det vel like greit å venne den til det først som sist? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 23. oktober 2023 #30 Del Skrevet 23. oktober 2023 Kjørte 50 mil med valpen på et teppe på passasjer-gulvet hos kona. Alle tre hadde det mer enn greit nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #31 Del Skrevet 23. oktober 2023 Dere skal bruke bur til vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vea Skrevet 23. oktober 2023 #32 Del Skrevet 23. oktober 2023 Vi har brukt bur med en gang og hatt hyppige og gode stopp underveis når vi har hentet hund(er). Hunden elsker bilen den dag i dag så den har ikke tatt skade av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. oktober 2023 #33 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): …men i fly er det greit? Er bare for syns skyld det da? 🙈 TS Anonymkode: e4e8a...a66 Man kræsjer langt oftere i bil enn i et fly i trafikken. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #34 Del Skrevet 23. oktober 2023 Hva er greia med å dra fem stk for å hente hunden? Minst mulig oppstyr er det beste for den. Jula har sele for hund til å feste i bil. De fleste dyrebutikker har også dette. Reis alene å hent den og ha den i passasjersetet. Kombiner for eks med bur, valper sover mye. Anonymkode: 78012...1fe 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #35 Del Skrevet 23. oktober 2023 Legg tepper og god madrass o buret..legg i noen leker og griseører. Ta masse pauser og gi den mye kos da. Ofte vil de bare sove på veien hjem. Vi hentet en valp for 4 uker siden og det gikk kjempe bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #36 Del Skrevet 23. oktober 2023 Sofakona skrev (11 minutter siden): He he nå må du gi deg..jo da og et tog kan også kollidere og gå av skinnene... Men hvorfor er du så i forsvar posisjon i dette? Ok...sett hunden foran på ditt fang da ...og håp at ingen ting skjer...så enkelt...men du spør jo om hvordan dere skal ta med valp hjem Jeg spør om noen kjenner til om det finnes et belte som kan festes i en sele på hunden og så i mitt belte. Og det gjør det! Noen har svart meg på det. Du hadde alle mulig andre forslag, forslag jeg ikke slo meg til ro med. Takk for bidraget, men noen andre hadde svaret 😊 TS Anonymkode: e4e8a...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #37 Del Skrevet 23. oktober 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Legg tepper og god madrass o buret..legg i noen leker og griseører. Ta masse pauser og gi den mye kos da. Ofte vil de bare sove på veien hjem. Vi hentet en valp for 4 uker siden og det gikk kjempe bra Griseører inneholder mye fett og er nok ikke så bra for valpemager som ikke er vant til det. Min hund fikk alltid diare av griseører, så jeg måtte kutte ut og gi det. Anonymkode: 96c9e...30b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sb88 Skrevet 23. oktober 2023 #38 Del Skrevet 23. oktober 2023 Jeg har hatt alle mine i bur i bagasjerommet men stoppet ofte for lufting å kos har hatt ca 10 t kjøring så vi har hatt overnatting når vi har hentet hjem valp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #39 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er greia med å dra fem stk for å hente hunden? Minst mulig oppstyr er det beste for den. Jula har sele for hund til å feste i bil. De fleste dyrebutikker har også dette. Reis alene å hent den og ha den i passasjersetet. Kombiner for eks med bur, valper sover mye. Anonymkode: 78012...1fe Det har jeg svart på. TS Anonymkode: e4e8a...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #40 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spør om noen kjenner til om det finnes et belte som kan festes i en sele på hunden og så i mitt belte. Og det gjør det! Noen har svart meg på det. Du hadde alle mulig andre forslag, forslag jeg ikke slo meg til ro med. Takk for bidraget, men noen andre hadde svaret 😊 TS Anonymkode: e4e8a...a66 Om du skal ha sele..velg en som er vært kollisjon testet..og at den passer valpen...den må ikke sitte for trangt eller løst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå