AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Del Skrevet 23. oktober 2023 Det er en mellomstor hund, ca 7-8 kilo når den skal hentes. Den kommer jo til å være engstelig, er det no særlig lurt å putte den i et bur og ha baki? Det er jo heller ikke smart å ha den løs på fanget, eller buret løst på fanget? Hvordan løser man dette? Anonymkode: e4e8a...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Del Skrevet 23. oktober 2023 Isofix bur til baksetet og en som sitter bak sammen med den. Anonymkode: 42128...20e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Del Skrevet 23. oktober 2023 Bilsele og tissekladd og sitte ved den. Anonymkode: a2f9d...378 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. oktober 2023 #4 Del Skrevet 23. oktober 2023 Vi hentet valp på andre kanten av landet. Samboer kjørte og jeg satt bak med hunden. Han hadde sele som var festet i sikkerhetsbelte til hund. Så stoppet vi ofte for lufting. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Del Skrevet 23. oktober 2023 Finnes det belter som kan festes til mitt belte? Fordi vi er fem i familien, og alle belter er opptatt. TS Anonymkode: e4e8a...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #6 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes det belter som kan festes til mitt belte? Fordi vi er fem i familien, og alle belter er opptatt. TS Anonymkode: e4e8a...a66 En så tung hund bør være i bur... du vil ikke ha en på 8 kg i fanget ditt om dere kræsjer eller brå bremser. Bur bak, ofte stopp.. lufting og godteri og vann. Om hunden ikke er vant til være i but vil det bli mye grining og turen kan bli lang .men dere må bare stå i det.. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Finnes det belter som kan festes til mitt belte? Fordi vi er fem i familien, og alle belter er opptatt. TS Anonymkode: e4e8a...a66 Selvom det er gøy med ny hund må ikke hele familien være med akkurat når dere skal hente Anonymkode: 43961...4b8 10 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Del Skrevet 23. oktober 2023 Dere bør vel egentlig ikke ha med alle fem når valpen skal hentes? Det skal jo helst bli en så lite traumatisk biltur for hundevalpen som mulig, og da bør den ha sele på og sikkerhetsbelte for hunder, og la den sitte i baksetet på en tissekladd sammen med en rolig voksen person. Jeg har hentet to hundevalper, og vi gjorde det på den måten. Valpen i baksetet med egen sele og sikkerhetsbelte, og hyppige stopp hver halvtime eller så på hjemveien. Hele tiden satt jeg og hadde kontakt med valpen ved siden av den i baksetet. Anonymkode: 96c9e...30b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #9 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Selvom det er gøy med ny hund må ikke hele familien være med akkurat når dere skal hente Anonymkode: 43961...4b8 Jo, vi har ingen til å passe barna, så de må være med. Dessverre, kan man vel si da. TS Anonymkode: e4e8a...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #10 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, vi har ingen til å passe barna, så de må være med. Dessverre, kan man vel si da. TS Anonymkode: e4e8a...a66 Kan dere låne eller leie en større bil for denne turen da? Så valpen får plass i sele ved siden av en av dere, og ikke uler av ensomhet der bak i bagasjerommet? Anonymkode: 96c9e...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #11 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, vi har ingen til å passe barna, så de må være med. Dessverre, kan man vel si da. TS Anonymkode: e4e8a...a66 Da må dere ha bur bak 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #12 Del Skrevet 23. oktober 2023 Men… finnes det ikke en sele som kan festes til mitt belte? Eller eldstedatterens baki for den saks skyld? Litt sånn som til babyer på fly? TS Anonymkode: e4e8a...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #13 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men… finnes det ikke en sele som kan festes til mitt belte? Eller eldstedatterens baki for den saks skyld? Litt sånn som til babyer på fly? TS Anonymkode: e4e8a...a66 Nei, det ville vært farlig i en eventuell kollisjon. Anonymkode: 982a1...817 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #14 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men… finnes det ikke en sele som kan festes til mitt belte? Eller eldstedatterens baki for den saks skyld? Litt sånn som til babyer på fly? TS Anonymkode: e4e8a...a66 Nei...som sakt en hund på 8 kg vil være livsfarlig i bilen om dere kræsjer eller bråbremse..deg ...hund og han som kjører. Eneste mulighet er but bak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 23. oktober 2023 #15 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Prioriter hunden. Ambisjonen bør være at dette går så bra som overhode mulig. Dere skal sikkert benytte bil ofte med hunden senere i dens liv. Dumt da med en fæl førstegangs-opplevelse for den.. Bur bak alene ville jeg ikke gått for i hvert fall. PS; du får hundestol med integrert belte. Ikke kjempedyrt. Endret 23. oktober 2023 av PITTY 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #16 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det ville vært farlig i en eventuell kollisjon. Anonymkode: 982a1...817 Sofakona skrev (2 minutter siden): Nei...som sakt en hund på 8 kg vil være livsfarlig i bilen om dere kræsjer eller bråbremse..deg ...hund og han som kjører. Eneste mulighet er but bak …men i fly er det greit? Er bare for syns skyld det da? 🙈 TS Anonymkode: e4e8a...a66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #17 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): …men i fly er det greit? Er bare for syns skyld det da? 🙈 TS Anonymkode: e4e8a...a66 Det er da stor forskjell på et fly og bil. Pluss en hund blir plassert under flyet i bur.. ikke på fanget. Et barn sitter i ditt fang til den blir 2...dermed eget sete. Pluss et fly kan ikke front kolliderer, velte eller bli kjørt bakfra 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 23. oktober 2023 #18 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): …men i fly er det greit? Er bare for syns skyld det da? 🙈 TS Anonymkode: e4e8a...a66 Du ser ikke forskjell på flykrasj og bilkrasj? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #19 Del Skrevet 23. oktober 2023 Da ville jeg dradd alene og hatt hunden i sele på passasjersetet. Så kan du ha en hånd hvilende hos den mens du kjører. Valper sover mye så godt mulig den sovner. Større sjans for at det går bra enn med hele familien med og hunden i bur ulene og stresset i bagasjerommet mens barna klager og griner over lang tur.. Anonymkode: f2313...2b9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #20 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en mellomstor hund, ca 7-8 kilo når den skal hentes. Den kommer jo til å være engstelig, er det no særlig lurt å putte den i et bur og ha baki? Det er jo heller ikke smart å ha den løs på fanget, eller buret løst på fanget? Hvordan løser man dette? Anonymkode: e4e8a...a66 Kjørte ca 37 mil med en 8 ukers valp nylig. Hadde den i fotbrønnen på passasjerside og på fanget til passasjer. Han var da festet med en egen sele man får kjøpt til formålet. Fin sele man fester i halsbånd og i sikkerhetsbeltet til personen som har den på fanget. Litt piping og surving første 15 minuttene. Deretter ca 7 timer hvor den sov eller bare lå og tittet. Men regner jo med at tidligere eier har trent på bilkjøring? Anonymkode: f2ac1...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå