Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at det ofte er vagt og ullent, mye "dere får gjøre som det passer for dere". Og dermed har vi ikke alltid så mye nytte av kontrollene, bortsett fra selvsagt måling, veiing og vaksiner.

Hvordan har dere opplevd det?

Anonymkode: c83d7...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tar opp noe jeg syns er vanskelig spør hs alltid hva vi gjør. Stort sett er hun fornøyd med sånn vi gjør det. Men fikk råd om å svøpe baby da jeg fortalte at hun sov urolig rundt 2 mnd alder. Samme da hun ikke var helt fornøyd med at baby ikke var så flink til å ligge på magen på 5 mnd kontroll. Fikk noen tips da. :)

Men er det mye dere sliter med da? 

Jeg syns det er kjekt å bare vite at alt er fint selv om vi ikke alltid prater om noe spesielt på kontrollene. 

Anonymkode: dc009...e45

Skrevet

Får konkrete råd dersom jeg spør om det. De forsøker vel å være litt runde i svarene og si at det ikke er noen fasit, så foreldre ikke skal bli stressa over at de gjør det «feil» osv. 

Anonymkode: a908d...e53

Skrevet

Vår kommer med konkrete tips, og legger heller ikke skjul på hva hun tenker om ting. Det er absolutt ikke sånn at hun nekter oss å teste noe hun er uenig i, men hun er dønn ærlig om hva hun tenker om X og Y, og sier ifra om hun synes jeg pjusker for mye eller at det er jeg som er problemet når vi sliter med noe. Jeg tåler det og opplever det som tryggest at hun sier ting som det er, men jeg kjenner flere som ikke tåler det og som har byttet helsesykepleier på grunn av dette.

Det er nok like vanskelig for de som jobber på helsestasjonen å formulere rådene, som det er for oss foreldre å ta i mot rådene.

Anonymkode: 2aa28...75c

Skrevet

Min helsesykepleier var veldig vag ja 😄 Og ba meg nesten alltid spørre fastlegen om jeg hadde litt konkrete spørsmål om helse. 

Anonymkode: 9b405...987

Skrevet

Vår helsesykepleier gir veldig generiske råd som jeg jeg vil tro kun passer for relativt "enkle" babyer. Hun har liten kompetanse på babyer med litt høyere vanskelighetsgrad (som vår baby) så vi har fått lite hjelp. Jeg har fått bedre råd her på KG enn på helsestasjonen..

Vet heller ikke hvor vi kan henvende oss for å få hjelp (annet enn lege for medisinske råd).

Tror det er ekstremt varierende hvor kompetente helsesykepleierne er, så hvis man er uheldig får man ikke den hjelpen man trenger.

Anonymkode: 1c5b6...395

Skrevet

Det er litt både/og. 

Har hatt ulik helsesykepleier til mine barn, men begge har gitt litt konkrete råd, og litt "gjør det du føler er rett for deg"... 

Jeg hadde til tider lystt il å skrike av frustrasjon når de kom med det der "gjør det som føles rett". Altså, ingenting "føles" rett for meg! "Rett" er det som er vist ved forskning å være best, ikke noe jeg "føler". 

Anonymkode: 75b61...acc

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ofte sånn at mange spørsmål ikke har noe fasitsvar 😊 Så lenge det er forsvarlig og foreldre og barn trives er det liksom ikke så mye å si.

Anonymkode: f98d8...aa5

Skrevet

Nei,  de er så dumme og tatt helt ut av kontekst. Har byttet til fastlegen for orker ikke å høre på svada. 

Siste hun sa var at hun ville sende bekymringsmelding til barnevernet fordi vi valgte fastlegen (som i tillegg er spesialist innen barnehelse). 

Her er det en utdanning som burde bøi bedre. 

Anonymkode: ce451...d1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...