Gå til innhold

Hvor mye mobilbruk for 9/10 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 10 åring er mye på mobilen når han kommer hjem fra skolen på you tube og snakker med venner og spiller spill.Hvor mye tillater dere å være på det og når slutter dere for kvelden?Vi må finne en regel kan fort bli for masse.

Anonymkode: 35754...874

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss har vi begrensning på 1,5t pr dag og ingen mobil etter kl 20.(Begrensning via foreldrestyreapp, så vi trenger ikke passe på. Noe mer mobiltid i helg. Barnet er 9 år. 

Anonymkode: 71987...75a

Skrevet

Tiåringer burde ikke ha tilgang på noe så avhengighetsskapende og asosialt. PC på fast plass er greit, men mobiltelefon til barn ser jeg ikke noe som helst positivt med. Det bidrar ikke med noe positivt for et barn.

Anonymkode: c384e...8f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hos oss har vi begrensning på 1,5t pr dag og ingen mobil etter kl 20.(Begrensning via foreldrestyreapp, så vi trenger ikke passe på. Noe mer mobiltid i helg. Barnet er 9 år. 

Hvilken foreldrestyrer app bruker dere?Vi kommet ikke inn på family link.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvilken foreldrestyrer app bruker dere?Vi kommet ikke inn på family link.

Så rart.. Det er family link vi bruker. Kan godt være det finnes bedre alternativer men det kan, jeg lite om. 

Skrevet

Noen andre som vet om andre familie kontroller?

Skrevet

Hadde ikke noe tid eller begrensninger

Anonymkode: 2d427...dd5

Skrevet

Vår 11,5 åring har ikke begrensninger. I ukedagene bruker han mobilen til å avtale med venner om å treffes og ta kontakt med oss foreldre om det er noe han lurer på/ trenger hjelp til. Hender også besteforeldre ringer for å prate litt (bor på andre siden av landet). I helger ser han mer på den om morgenen. Han gamer på play station med venner både i ukedager/ helg. Men han er sosial og går på aktiviteter og holder seg aktiv. Mobilen går jeg gjennom hver kveld for å følge opp at han ikke driver med ting som er ugreit, som f.eks stygge sms’er. 

Anonymkode: 15ed8...026

Skrevet

9 åringen her har ikke egen telefon, men  jeg har lastet ned et par spill hun liker på min. Hun får spille litt hver dag hvis det passer sånn.  Men kun dersom jeg ikke trenger den selv og det er nok strøm på den.  Så av og til ingen tid på den, andre ganger 1 time. Ser tv utenom da. 

Anonymkode: 1f320...cb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...