AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #81 Del Skrevet 24. oktober 2023 Rundt kr.3000,- per unge. Anonymkode: 3cee8...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #82 Del Skrevet 24. oktober 2023 800 oppladbar støvsuger opp til 35 Oppladbar støvsuger | Electrolux Kapp-/Gjærsag DEWALT 250MM 1850W med Uttrekk DWS778-QS (bygghjemme.no) voksne unger - men de får dette siden det er på ønskelisten Anonymkode: 674e3...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #83 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hjelpes, er dette normalen altså? Vi er en familie med gjennomsnittsinntekt vil jeg tro (ca 1,5 mill tilsammen) og syns det høres helt hinsides ut det som skrives her? Vi tenker rundt 1000kr per barn. De er 3 og 6. Det blir muligens dyrere etterhvert som de ønsker seg telefon og sånn men nå er det leker de ønsker seg. Handler man på black friday feks så får man en god gave for rundt 1000kr. Så får de jo det de trenger ellers i året (sykkel, klær og utstyr til idrett osv). Føler nesten jeg må forsvare å gi så «lite» etter å ha lest denne tråden.. Anonymkode: 02b9b...5c7 Vi har samme økonomi som dere, og vi har gitt julegave for ca 1000 kr til hvert av våre 3 barn hele veien. Nå er eldste 12, og han kommer til å få for ca 2000 kr i år da ønskene begynner å bli litt dyrere (headset, utstyr til idretten hans, merkeklær osv). Anonymkode: d6878...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #84 Del Skrevet 24. oktober 2023 Bombasi skrev (30 minutter siden): Jøss. Jeg har ikke barn selv, men stikker bare huet innom for å si at dere er jammen rause! Det var ikke slike beløp jeg hadde sett for meg i en tråd på KG. Men okei, bra at dere benytter julen til å være ekstra raus når dere har råd til det. Det setter nok barna pris på. Forhåpentligvis... for et passivt aggressivt innlegg! Men joda mine barn er takknemlige uansett Anonymkode: a387c...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #85 Del Skrevet 24. oktober 2023 Det varierer alt ettersom hva barna ønsker seg. I år får ene seng, den kjøper vi brukt så da får hun noe annet enn sengen i tillegg. Kommer kanskje på 3000 - 3500 tilsammen (sengen koster 2500). Andre barnet trenger ny sykkel, så blir nok det + noen småsaker. Sikkert 2500 tilsammen. Hadde de ikke trengt store ting som seng og sykkel, hadde vi brukt mindre penger på gaver. Liten familie, så veldig få gaver fra andre enn oss foreldre. Anonymkode: 3b859...5e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 24. oktober 2023 #86 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): for et passivt aggressivt innlegg! Men joda mine barn er takknemlige uansett Anonymkode: a387c...d1a Eh, nei? Isåfall mistolket du meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #87 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har alltid tatt mellom 500 til 1000 til vår 10 åring Anonymkode: 6241d...d2a Fornuftig. Veldig mange gir ALTFOR mye.. Har over 30stykker å kjøpe til i tilegg til barna og manne! Og i disse dyrere tider.. Ser mange får nyeste iphone eller mac book til jul på ungdomskolen.. skremmende! Stakkars alle de som ikke har råd til mat eller gaver å måtte høre og se dette etter jul.. Anonymkode: ba2dd...3a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #88 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fornuftig. Veldig mange gir ALTFOR mye.. Har over 30stykker å kjøpe til i tilegg til barna og manne! Og i disse dyrere tider.. Ser mange får nyeste iphone eller mac book til jul på ungdomskolen.. skremmende! Stakkars alle de som ikke har råd til mat eller gaver å måtte høre og se dette etter jul.. Anonymkode: ba2dd...3a6 Virkelig? Altså vi gir gsver til innsamlinger før jul hvor barna er med, men nei det er ikke aktuelt å droppe mat og gaver fordi andre har mindre penger. Rar tankegang , for da kan man aldri finne på noe da Anonymkode: a387c...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #89 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Virkelig? Altså vi gir gsver til innsamlinger før jul hvor barna er med, men nei det er ikke aktuelt å droppe mat og gaver fordi andre har mindre penger. Rar tankegang , for da kan man aldri finne på noe da Anonymkode: a387c...d1a Utrolig hvor lite enkelte forstår noen ganger når du skriver. Må inn med teskje?? Sa jeg noe om at du skulle droppe det?? Les en gang til.. Anonymkode: ba2dd...3a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #90 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utrolig hvor lite enkelte forstår noen ganger når du skriver. Må inn med teskje?? Sa jeg noe om at du skulle droppe det?? Les en gang til.. Anonymkode: ba2dd...3a6 Du høres hyggelig ut🙄 Anonymkode: a387c...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #91 Del Skrevet 24. oktober 2023 Julegaver til mange tusen kr? Ikke rart mange unge studenter klager og syter over lite penger. De er jo vant til et sinnsykt forbruk hjemme fra. Og hvilken glede har en treåring over julegave til 3000 kr? Anonymkode: a8cd9...cc5 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #92 Del Skrevet 24. oktober 2023 Det kommer helt ann på hva de ønsker seg, eller trenger. Men jeg tror vi ligger på sånn 2-3000kr.. Anonymkode: 6c55e...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #93 Del Skrevet 24. oktober 2023 Rentene kommer til å øke i et rasende tempo i hvert fall, om denne tråden er representativt for resten av samfunnet…. Anonymkode: e57b0...b54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #94 Del Skrevet 24. oktober 2023 Bruker rundt 1500 - 2000 pr barn tenker jeg i år. Jeg har ikke mange å kjøpe til ellers utenom barna, og de er ikke bortskjemt ellers i året, så det blir rause julegaver. Med mindre barn er det ikke nødvendig med store summer naturligvis Anonymkode: 0be3c...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #95 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Julegaver til mange tusen kr? Ikke rart mange unge studenter klager og syter over lite penger. De er jo vant til et sinnsykt forbruk hjemme fra. Og hvilken glede har en treåring over julegave til 3000 kr? Anonymkode: a8cd9...cc5 Du klarer ikke se det? Joss Anonymkode: a387c...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #96 Del Skrevet 24. oktober 2023 Har ikke noe budsjett, men tror jeg bruker alt for mye. Kanskje opp mot 6-7000,- Jeg er alenemor, har ett barn (12 år), og begynner alltid med innkjøp i sept/okt. Hun får ikke så mye dyre ting, men hun har jo ofte en liste over ting hun ønsker seg (som sminke og duppedingser) også har jeg en egen liste over mer nødvendige ting (klær, utstyr.) Vi har heller ikke noe særlig familie, så om jeg ikke kjøper gaver, blir det en stusselig julaften. Julaften handler om barnet, og vi bruker tid på å åpne gaver, så da må det være noe å åpne. En vane som er vond å vende.. Anonymkode: 7b9ba...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #97 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Blir alltid alt for mye. I år ønsker minstemann seg Haaland drakt. Den kostet 2000,-. Og det ser så lite og spinkelt ut under treet, så da har jeg spedd på med ett par store squishmellows og ett par mellomstore pakker Lego. Og ett Switch spill og den nyeste fifa til ps4. Eller Ea sport som det nå heter. Så da er vi oppe i 5000,- allrede. Og vet jo at det bli sikker mer innen jula faktisk kommer. Har ikke begynt å handle til eldstemann ennå. Men pleier å handle for ca lik sum. Han har ikke de helt store ønskene, men vet det er noen Switch spill han har lyst på, så de skal han få. Han trenger også nye ski så da blir det nok det. Sper på med noen gavekort for å komme opp i samme prisklasse som minste. Anonymkode: 39826...93d Er ikke Haaland-drakt nok? Gjør det noe at det ser lite og spinkelt ut? Anonymkode: 80a39...16b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #98 Del Skrevet 24. oktober 2023 Vi har ikke et fast beløp. Vi ser an hva ungene ønsker seg. Vi gir ikke for mer enn 1000 kr. Det kan bli alt fra 400 - 1000 kr. Om ene ungen ønsker seg noe veldig dyrt, og den andre ikke, får gjerne den som ønsker seg noe lite heller ekstra penger inn på kontoen, så de får for likt beløp. Mine er små ennå, så de bryr seg fint lite om prislappen på gaven. Anonymkode: 57ac3...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #99 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Mellom 500-1000 kr per barn. Summene som angis her er jo helt hinsides! Anonymkode: a79fd...d06 Oi, det var lite! Hva får man for det med mindre man har veldig små barn som synes papiret er det morsomste uansett? Anonymkode: 83b67...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #100 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): HerreJesususKristus for noen vanvittige summer noen her gir til egne barn!! Vi har så vi klarer oss, har en samlet inntekt på 5,7 mill i året. Våre to får ønske seg gave tilsvarende en verdi på 1000 kr. (12 og 14 år) Dette er de vant til! Klær arves, mobiler kjøpes brukt, ikke nyeste modell. Begge har telefon nå. Altså; Hvilke verdier ønsker dere egentlig å gi barna deres? Vi er, i likhet med mange høytlønnede foreldre, opptatt av å lære barna å ta vare på miljøet. Det som er ironisk oppi dette, er at det ofte er de med lav inntekt jeg opplever gir barna mest… Anonymkode: aaf27...adf Du er da den første her som har sagt noe om egen inntekt, du vet ingen ting om de andre sin økonomi. Tror du at du vet bedre og har bedre moral enn andre som tjener mindre enn deg, siden du sitter med fasiten på hva som er riktig og galt? … og så har du samtidig skamvett til å skrive om å lære barna riktige verdier i livet?? Nei fysj, så pinlig av deg! Anonymkode: 83b67...997 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå