AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #41 Skrevet 23. oktober 2023 Jevnt over mellom 7 og 10 tusen til hvert barn. ( har 3) Anonymkode: c729c...4b1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #42 Skrevet 23. oktober 2023 For noen summer 😵💫 Frem til hun var 4, satte jeg inn penger på sparekontoen hennes og så fikk hun en liten ting på julaften + pakkekalender. Var uansett et hav av gaver under juletreet fra all familie. Nå bruker jeg ca 1000 kroner på gaven + 500 på sparekonto. Hun er ennå under 10 år. Anonymkode: fb0f8...f49 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #43 Skrevet 23. oktober 2023 I fjor fikk de dyre gaver (3500,- hver) fordi det passa seg sånn. I år håper jeg å være tilbake på det vanlige nivået på 500-1000 til hver, samt 1000 til sparing. Skal sies at de ofte får det som trengs av sportsutstyr av oss gjennom året (innen rimelighetens grenser, typisk neste størrelse slalåmstøvler fra finn), eller fra besteforeldre til jul. Videre har de en bråte tanter og onkler, og vi kjøper til hverandres barn. Gaver blir det nok av. Anonymkode: 9dc13...043
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #44 Skrevet 23. oktober 2023 HerreJesususKristus for noen vanvittige summer noen her gir til egne barn!! Vi har så vi klarer oss, har en samlet inntekt på 5,7 mill i året. Våre to får ønske seg gave tilsvarende en verdi på 1000 kr. (12 og 14 år) Dette er de vant til! Klær arves, mobiler kjøpes brukt, ikke nyeste modell. Begge har telefon nå. Altså; Hvilke verdier ønsker dere egentlig å gi barna deres? Vi er, i likhet med mange høytlønnede foreldre, opptatt av å lære barna å ta vare på miljøet. Det som er ironisk oppi dette, er at det ofte er de med lav inntekt jeg opplever gir barna mest… Anonymkode: aaf27...adf 8 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #45 Skrevet 23. oktober 2023 Barna mine er mellom 12 og 25 og får gaver for rundt 1500,- pr stk. Anonymkode: 4b9f4...d73
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #46 Skrevet 23. oktober 2023 Ca 500-600 på hver. Var tilbud så kan doble den summen i reel pris. De er 6 og 7 og vet ikke verdi på ting enda uansett. Anonymkode: f8f7b...95c 1
Petra200 Skrevet 23. oktober 2023 #47 Skrevet 23. oktober 2023 Ca 5000kr per barn tenker jeg 🙂 og 5000kr til mannen
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #48 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): HerreJesususKristus for noen vanvittige summer noen her gir til egne barn!! Vi har så vi klarer oss, har en samlet inntekt på 5,7 mill i året. Våre to får ønske seg gave tilsvarende en verdi på 1000 kr. (12 og 14 år) Dette er de vant til! Klær arves, mobiler kjøpes brukt, ikke nyeste modell. Begge har telefon nå. Altså; Hvilke verdier ønsker dere egentlig å gi barna deres? Vi er, i likhet med mange høytlønnede foreldre, opptatt av å lære barna å ta vare på miljøet. Det som er ironisk oppi dette, er at det ofte er de med lav inntekt jeg opplever gir barna mest… Anonymkode: aaf27...adf 🤦🏻♀️ Anonymkode: a387c...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #49 Skrevet 23. oktober 2023 13-åringen ønsker seg ny mobil, og trenger det også. Det er et press blant vennene om å ha iPhone, og minst versjon 12, så vi beregner ca 10.000 kr der. Minste er så liten at hn ikke forstår seg på penger, så verdien blir sikkert ikke helt lik, men går fort en 4-5000 kr. Til nå kjøpt sparkesykkel og ny hjelm. Anonymkode: 9ecc2...e87
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #50 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): HerreJesususKristus for noen vanvittige summer noen her gir til egne barn!! Vi har så vi klarer oss, har en samlet inntekt på 5,7 mill i året. Våre to får ønske seg gave tilsvarende en verdi på 1000 kr. (12 og 14 år) Dette er de vant til! Klær arves, mobiler kjøpes brukt, ikke nyeste modell. Begge har telefon nå. Altså; Hvilke verdier ønsker dere egentlig å gi barna deres? Vi er, i likhet med mange høytlønnede foreldre, opptatt av å lære barna å ta vare på miljøet. Det som er ironisk oppi dette, er at det ofte er de med lav inntekt jeg opplever gir barna mest… Anonymkode: aaf27...adf Det er så ulikt hva man tenker om julegaver. Trenger ikke å ha noe med verdier å gjøre. Mine kan få dyre gaver noen år. De får det de trenger. Slalåmutstyr koster jo litt, en ny pc, telefon osv er dyre gaver. Våre får også ofte klær. Dette ville de jo fått ellers i året etter behov, men vi velger altså å gi det som julegave. Regner med at ikke dine går med rompa bar de heller, eller at de ikke får pc den dagen skolen krever det. Mine arver også av andre og av hverandre. Men noen ganger er det nødvendig med noe nytt. Anonymkode: a74d0...884
MarianneE Skrevet 23. oktober 2023 #51 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle pengerne er brukt på å bespise nabobarna med lakseburgere. Anonymkode: 32fc6...d8c Husk å holde av en til far! 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #52 Skrevet 23. oktober 2023 Har 4 barn. De får ca for 5000 kr hver. Vet at det er alt for mye, og jeg har virkelig ikke råd til det. Men jul er jul. Anonymkode: 4fd6d...37d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #54 Skrevet 23. oktober 2023 10.0000♥️ Har ett barn👏 Anonymkode: abae5...11e 1
PepsiMinus Skrevet 23. oktober 2023 #55 Skrevet 23. oktober 2023 Kommer veldig an på. Minste skal få sykkel, pluss fire kalender gaver, så til sammen mellom 700 og 1000. Største vet jeg ikke hva skal få enda, men sikkert rundt tusenlappen der også.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #56 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er så ulikt hva man tenker om julegaver. Trenger ikke å ha noe med verdier å gjøre. Mine kan få dyre gaver noen år. De får det de trenger. Slalåmutstyr koster jo litt, en ny pc, telefon osv er dyre gaver. Våre får også ofte klær. Dette ville de jo fått ellers i året etter behov, men vi velger altså å gi det som julegave. Regner med at ikke dine går med rompa bar de heller, eller at de ikke får pc den dagen skolen krever det. Mine arver også av andre og av hverandre. Men noen ganger er det nødvendig med noe nytt. Anonymkode: a74d0...884 Vi kjøper det aller nødvendigste. Mange i klassen til barna får dyre merkeklær, nyeste telefon, ++. Flere er barn av foreldre jeg vet sliter økonomisk. Barn av foreldre med høyere lønn, virker mer bevisst kjøpepresset. I alle fall her vi bor. Jula og julaften skal være en tid hvor ikke det materielle skal være i fokus. Så hvorfor legge opp til en tradisjon hvor barn og unge får gaver til mange tusen denne dagen? Anonymkode: aaf27...adf 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #57 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): HerreJesususKristus for noen vanvittige summer noen her gir til egne barn!! Vi har så vi klarer oss, har en samlet inntekt på 5,7 mill i året. Våre to får ønske seg gave tilsvarende en verdi på 1000 kr. (12 og 14 år) Dette er de vant til! Klær arves, mobiler kjøpes brukt, ikke nyeste modell. Begge har telefon nå. Altså; Hvilke verdier ønsker dere egentlig å gi barna deres? Vi er, i likhet med mange høytlønnede foreldre, opptatt av å lære barna å ta vare på miljøet. Det som er ironisk oppi dette, er at det ofte er de med lav inntekt jeg opplever gir barna mest… Anonymkode: aaf27...adf Ville nok jobbet med holdningene til andre jeg da! Ser ut som du trenger det Anonymkode: a387c...d1a 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #58 Skrevet 23. oktober 2023 Sesongkort i skitrekk. Vi kjøper det uansett, men hadde ikke hatt dårlig om vi skulle kjøpt gaver i tillegg til. Blir noen tusen per barn. Anonymkode: 7e4c5...f85
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #59 Skrevet 23. oktober 2023 Hjelpes, er dette normalen altså? Vi er en familie med gjennomsnittsinntekt vil jeg tro (ca 1,5 mill tilsammen) og syns det høres helt hinsides ut det som skrives her? Vi tenker rundt 1000kr per barn. De er 3 og 6. Det blir muligens dyrere etterhvert som de ønsker seg telefon og sånn men nå er det leker de ønsker seg. Handler man på black friday feks så får man en god gave for rundt 1000kr. Så får de jo det de trenger ellers i året (sykkel, klær og utstyr til idrett osv). Føler nesten jeg må forsvare å gi så «lite» etter å ha lest denne tråden.. Anonymkode: 02b9b...5c7 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #60 Skrevet 23. oktober 2023 Det kommer litt an på hva de ønsker seg. I fjor fikk 11 åringen ny seng til 3.500 kr. I år har jeg foreløpig kjøpt en lampe til 599 kr. Hvis det ikke dukker opp noe mer på listen eller ting hun trenger så blir det med den ene. Yngste på 4 år ønsker seg sykkel og får det i år. I fjor fikk han noe paw patrol greier til ca 500 kr. Vi bruker ikke penger bare for å bruke, men de får ofte det de ønsker seg innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Anonymkode: bf3c5...592 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå