Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere til barnas julegaver?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer veldig, mellom barna og fra år til år. Prøver å holde oss til gaver de faktisk har bruk for. I år blir det trolig et par skøyter, en ny vinterjakke og en sovepose. Barn 8, 10 og 12.

Anonymkode: 108af...e73

• Liker 2
Skrevet

Bruker ikke flere tusen. Har en syvåring som ikke ønsker seg dyre ting. 

Anonymkode: 80a39...16b

Skrevet

Den dyreste gaven jeg har gitt sønnen min var en laptop til 6000 kr. da han var barn. Det var planlagt fra juni av det året at han skulle få den av meg, så jeg satte av og sparte en tusenlapp i måneden frem til jul. Han ble kjempeglad for gaven fordi pc-en han hadde fra før var helt forferdelig dårlig og treg.

Nå for tiden går det stort sett i pengegaver, og det ligger på 1000-1500 kr. Han er i tjueårene nå. 

Skrevet

3000,- til hver, de er 16-24

Anonymkode: f34cc...2b6

Skrevet

1000 pr barn. 

Anonymkode: a2ed5...b44

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på hva de trenger. Vi pleier å gi sportsutstyr og elektronikk de trenger, så det blir dyrt om de må ha ny telefon eller nytt slalåmutstyr. Siden vi tar utgangspunkt i behov, får de ikke for samme beløp. Det er ikke noe problem. De forstår det.

• Liker 2
Skrevet

Ca 2500 kr ungene er 3 og 4, og de får mye ellers i hverdagen.  Som på lørdag dro vi på lekeland og på lekebutikk hvor de fikk ting til 500kr hver.

Men blir dyrere gave med alderen tenker jeg.

Anonymkode: c0e51...645

Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Det kommer helt an på hva de trenger. Vi pleier å gi sportsutstyr og elektronikk de trenger, så det blir dyrt om de må ha ny telefon eller nytt slalåmutstyr. Siden vi tar utgangspunkt i behov, får de ikke for samme beløp. Det er ikke noe problem. De forstår det.

Det samme har vi gjort i alle år. De er julegave vinner hvert sitt år. Veldig greit å få noe man faktisk har bruk for. Ikke like lett om alle skal ha gave for 5000 kr samme år. 

Anonymkode: a74d0...884

• Liker 1
Skrevet

Her varierer det etter ønsker og behov fra år til år. Tror opp igjennom årene at prisen har variert fra 350kr- 3500kr. Tror vi oftest har brukt rundt 1000kr.

• Liker 2
Skrevet

Minste rundt 2500-3000, litt mer enn tenkt

største 5-7000

Anonymkode: a387c...d1a

Skrevet

1500-2000. Alt hva de trenger og har behov for. Noen ganger mer, andre ganger mindre. 11-19år.

Skrevet

I år blir det Max 2000 kr av meg. Far gir også. Snart myndig unge. Men kjøper ikke til flere en 2 stk, da går det greit

Skrevet

Datteren min er 4, hun får et Legosett til 1200,- i år.

Anonymkode: f10b0...556

Skrevet

Litt av noen summer 🥵

Ungen min er 3 år. Han blir superfornøyd med klistermerker med glitter på, så vi kommer nok ikke til å bruke så mye på gaver. Det kommer vell dyrere ønsker senere regner jeg med. 

Anonymkode: b0b54...4b1

• Liker 6
Skrevet

To av ungene fikk mobil til bursdagen nå i høst. Har sagt at de derfor får litt rimelige julegaver i år. Blir nok rundt 3000,- på hver.

Anonymkode: b06f5...f48

Skrevet

Blir alltid alt for mye. I år ønsker minstemann seg Haaland drakt. Den kostet 2000,-. Og det ser så lite og spinkelt ut under treet, så da har jeg spedd på med ett par store squishmellows og ett par mellomstore pakker Lego. Og ett Switch spill og den nyeste fifa til ps4.  Eller Ea sport som det nå heter. Så da er vi oppe i 5000,- allrede. Og vet jo at det bli sikker mer innen jula faktisk kommer. 

Har ikke begynt å handle til eldstemann ennå.  Men pleier å handle for ca lik sum. Han har ikke de helt store ønskene, men vet det er noen Switch spill han har lyst på, så de skal han få. Han trenger også nye ski så da blir det nok det. Sper på med noen gavekort for å komme opp i samme prisklasse som minste. 

Anonymkode: 39826...93d

Skrevet

Mellom 500-1000 kr per barn. Summene som angis her er jo helt hinsides! 

Anonymkode: a79fd...d06

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mellom 500-1000 kr per barn. Summene som angis her er jo helt hinsides! 

Anonymkode: a79fd...d06

Skal. Jeg komme å si det var lite? Hvorfor kommentere andres summer 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: a387c...d1a

Skrevet

1000kr per barn. Men brukte mye mindre når de var 0-3 år. 
i år få de en felles gave da de ønsker seg noe nintendo osv, så da blir summen noe mer i år.

Anonymkode: 10e30...387

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...