AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 Er det flere enn meg som hver høst når mørketiden begynner å komme- faller mer og mer inn i inaktivitet og tristhet/depresjon? uten noen åpenbar grunn liksom? Det er så utrolig plagsomt. Anonymkode: 8cdcc...0c9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Ja. I år prøver jeg lysterapi. Anonymkode: b0154...d12
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg får det sånn på sensommeren, blir alltid nedstemt og tung. Når høsten kommer føler jeg at jeg får puste ordentlig igjen og får ny giv. Men så får jeg ny nedtur på nyåret, da føles mørketiden evig lang og tung. Anonymkode: 40d92...a69
JaVel Skrevet 23. oktober 2023 #4 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg får det sånn på sensommeren, blir alltid nedstemt og tung. Når høsten kommer føler jeg at jeg får puste ordentlig igjen og får ny giv. Men så får jeg ny nedtur på nyåret, da føles mørketiden evig lang og tung. Anonymkode: 40d92...a69 Du får tenke på at da har solen snudd og vi går mot lysere tider . Er ihvertfall slik jeg tenker, men nå bor jeg i Bergen og de føste blomsterspirene pleier å komme opp i januar her jeg bor, så sikkert litt enklere for meg å tenke slik.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg får alltid en opptur når sesongen endres, uansett hvilken sesong vi går inn i. Regner med at jeg liker at ting endrer seg, og nå ser jeg frem til mørke kvelder med stillhet og koselig lys. Husk å få i deg d-vitamin, og du kan også sjekke ut lysterapi. Anonymkode: 5a8eb...5b8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 Vanlig, og ofte relatert til at kroppen trenger mer vitaminer og mineraler. D vitamin og magnesium. Har du fått symptomer som depresjon som følge av d vitaminmangel, så har du såpass lave verdier at du bør ta ganske gode doser. Ta magnesium i tillegg, samt ta d vitamin med mat og litt fett for å øke opptak. Anonymkode: ee024...214
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå