Gå til innhold

Til deg som ga slipp på mannen du trodde du skulle tilbringe resten av livet ditt med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å slå opp med kjæresten, men jeg er redd for å angre.

Det er samtidig noe jeg har tenkt på lenge, og jeg har lovet meg selv at jeg skulle gå om ting ikke ble bedre.

Han har så mange gode sider, men også noen negative sider som trekker meg ned.

Det som påvirker meg mest er hans usikkerhet, en følelse av at jeg ikke når opp til hans forventninger til hvordan et forhold og en partner skal være. 

Til deg som ga slipp på mannen du trodde du skulle tilbringe resten av livet ditt med, angrer du på at du lot han gå? For jeg har bilder i hodet av oss som gamle sammen. Og det er skikkelig vondt å tenke på at det ikke skal være oss to. 

Anonymkode: 6a0a1...d63

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til deg som ga slipp på mannen du trodde du skulle tilbringe resten av livet ditt med, angrer du på at du lot han gå? 

Nei. Fant en bedre mann. 

Anonymkode: 01209...814

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er samtidig noe jeg har tenkt på lenge, og jeg har lovet meg selv at jeg skulle gå om ting ikke ble bedre.

Det som påvirker meg mest er hans usikkerhet, en følelse av at jeg ikke når opp til hans forventninger til hvordan et forhold og en partner skal være. 

Til deg som ga slipp på mannen du trodde du skulle tilbringe resten av livet ditt med, angrer du på at du lot han gå? For jeg har bilder i hodet av oss som gamle sammen. Og det er skikkelig vondt å tenke på at det ikke skal være oss to. 

Jeg gikk pga han var usikker - jeg ble helt tullerusk av å være ilag med en som sa «jeg er usikker på forholdet vårt» . Jeg merket hva det gjorde meg humøret mitt og jeg måtte la han gå. 

Jeg angrer den dag idag, men det er fordi jeg enda er forelsket.  Jeg prøver for harde livet å fokusere på de mange negative sidene ved han, for jeg vil desperat komme over han. 

Anonymkode: b45d7...790

• Hjerte 2
Skrevet

Hvordan mener du at du ikke når opp til hans forventninger? 

Om du ser for deg dere gamle sammen, men føler du ikke når opp er vel dette i det minste noe dere kan snakke om?

Anonymkode: 57401...366

Skrevet

Om du føler at du ikke lever opp til hans forventninger, så betyr det at han vil at du skal endre deg. Altså at du ikke er bra nok for han. Og vil du være sammen med en som ikke syns du er bra nok? Nei vet du hva! Du ER bra nok, det kan jeg garantere deg, og du kommer til å være mer enn bra nok for EN ANNEN MANN. Altså, gjør det slutt slik som du har tenkt. Han her kommer bare sakte men sikkert til å bryte deg fullstendig ned over tid.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er inderlig glad for at jeg var sterk nok til å gå, selv om jeg elsket ham. Han og forholdet gjorde meg ikke godt. 

Angrer absolutt ikke. Fant kjærlighet igjen også, og har vært godt gift i mange år nå. 

Anonymkode: f694a...e11

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 15.47):

Hvordan mener du at du ikke når opp til hans forventninger? 

Om du ser for deg dere gamle sammen, men føler du ikke når opp er vel dette i det minste noe dere kan snakke om?

Anonymkode: 57401...366

Mars og Venus.

Har man lest mange nok historier her inne eller hørt mange nok historier fra andre, så er det typisk her det stopper opp.

Kvinner forsøker og forsøker og forsøker å prate, men forsøker og forsøker og forsøker å ikke lytte. Sånn føles det i alle fall ofte fra kvinners side.

Har du noe tips for å få menn til å lytte?

AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 15.47):

Jeg gikk pga han var usikker - jeg ble helt tullerusk av å være ilag med en som sa «jeg er usikker på forholdet vårt» . Jeg merket hva det gjorde meg humøret mitt og jeg måtte la han gå. 

Jeg angrer den dag idag, men det er fordi jeg enda er forelsket.  Jeg prøver for harde livet å fokusere på de mange negative sidene ved han, for jeg vil desperat komme over han. 

Anonymkode: b45d7...790

Ja, det er jo helt utrolig trist at det blir sånn.

Samtidig så har du hundrevis, om ikke tusenvis, av menn som avfeier kvinner og sier at slik er det ikke og de tar feil…

…som sitter sorgfull igjen og ikke skjønner bæret av hvorfor hun gikk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg både angrer og ikke angrer. 

En fantastisk mann på mange måter, men mine emosjonelle behov ble ikke dekket. Jeg døde sakte innvendig og følte meg fryktelig ensom. 

Anonymkode: bde92...acd

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Ja, jeg angrer. Hver eneste dag. Jeg savner han helt vilt og skulle ønske det var han jeg delte det livet jeg lever nå, med. Jeg elsker han. 

Dette på tross av snart 15 år siden bruddet og at jeg så han, og at jeg er gift med en annen og har to barn. Tanken på hva jeg trodde skulle bli plager meg hver eneste dag. På tross av dette elsker jeg min ektemann like høyt og gjør mitt ytterste for at vi skal ha det godt sammen. Jeg vet jeg er en god kone, selv om jeg aldri kan være 100% ærlig om dette til min mann. 

Anonymkode: b8815...81b

Skrevet

Nei, jeg angrer ikke. Det var inderlig vondt for oss begge å gi slipp, men det var riktig.

Jeg har tatt med meg lista over alt jeg vet jeg vil ha (som var alle de gode tingene - som var mange!), og lista over det jeg vet ikke fungerer for meg.

Har det veldig godt som singel, og er enda mer forberedt nå dersom «den rette» skulle dukke opp.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 12.31):

Nei. Angret ikke, fant en mann som passet meg bedre.

Anonymkode: 45353...10d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg angrer. Hver eneste dag. Jeg savner han helt vilt og skulle ønske det var han jeg delte det livet jeg lever nå, med. Jeg elsker han. 

Dette på tross av snart 15 år siden bruddet og at jeg så han, og at jeg er gift med en annen og har to barn. Tanken på hva jeg trodde skulle bli plager meg hver eneste dag. På tross av dette elsker jeg min ektemann like høyt og gjør mitt ytterste for at vi skal ha det godt sammen. Jeg vet jeg er en god kone, selv om jeg aldri kan være 100% ærlig om dette til min mann. 

Anonymkode: b8815...81b

Altså da vil jeg desverre tro at ingen av disse er riktige menn for deg! 

Det er en såppass tydelig forskjell på "den rette" og de andre at det vil blåse alle andre av banen. 

Du, sliter med å gi slipp.. Noe mange gjør, du er bare i et avhengihetsforhold, både med han du er gift meg og han andre. 

Anonymkode: c2982...a5f

Skrevet

Jeg klarer og gi slipp på alle. 

Har aldri klart dette før, men nå har jeg blitt ganske så god på det. Du burde ikke være sammen med en som ikke synes du er bra nok, det er ikke et godt forhold å være i. Og den som passer deg, vil tenke at du overgår alle barameter. 

Gjør det slutt, for det er ikke riktig person når du sitter å føler at du ikke når opp til hans forventinger. Også er trikset å vite dette med sikkerhet. Samme om du møter den faktiske drømme mannen. Da må  han vise med hele seg at han ønsker deg og hele deg!. 

Gjør han ikke det, er det ikke riktig mann... 

Anonymkode: c2982...a5f

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde akkurat de samme tankene som deg. Det satt virkelig langt inne å gjøre det slutt. Jeg ventet i flere år på at det skulle bli bedre. Men det ble ikke bedre. Bruddet var beinhardt. For jeg, som deg, så for meg oss to som gamle. Med barn og hus og hele pakken. MEN: Dette var bare en drøm. En fantasitanke. Som ikke hadde rot i virkeligheten. Han var en kjempesnill mann. Det var ikke det. Men usikkerheten.....

Et år etter bruddet møtte jeg en helt fantastisk mann. Han behandler meg utrolig godt. Jeg har ingen kjipe tanker lengre om noe. Hverken meg selv eller fremtiden eller noe. Alt er så godt! Og nå som jeg ikke lengre tenker så mange kjipe ting (som jeg gjorde i 5 år sammen med min eks) så brukes disse tankene på helt andre ting. Jeg har overskudd, energi, er inspirert, lykkelig, sterk. Det er slik det skal være i et forhold!

Så nei. Jeg angrer ikke.
Jeg var veldig redd for å angre. Det eneste jeg angrer på nå er at jeg ikke gjorde det slutt tidligere. :)

Anonymkode: 42215...fd0

• Nyttig 5
Skrevet

Takk for gode råd. ♥️ TS

Skrevet

Nei. Jeg angrer ikke. Jeg har fortsatt stunder hvor jeg savner alt det fine vi hadde sammen – jeg trodde virkelig det skulle være oss for alltid.

Men: jeg fant ut at han hadde vært utro mot meg bak ryggen min i lang tid, og det er noe jeg aldri kan tilgi eller glemme. Bare møkkafolk gjør sånn – så han var jo egentlig ikke den drømmemannen jeg trodde han var.

Er nok en fare for at jeg alltid vil føle at han var mitt livs kjærlighet – men jeg angrer ikke et sekund på at jeg forlot ham.

Anonymkode: 4a8e2...5c8

• Liker 1
Skrevet

Jeg gav alt til en mann i 20 år. Gift med barn. 

Jeg måtte gå. For å leve med meg selv. Det tok år å verdsette min verdi. Han var ikke snill. 

Angrer ikke et sekund - på 10 .året i etterkant. 

Anonymkode: 00273...816

• Liker 2
Skrevet

Det var vel strengt tatt han som lot meg gå, men forholdet (vi var ikke definert som kjærester) hadde utspilt sin rolle. Jeg er glad det er over, men angrer ikke på tiden jeg brukte på det likevel.

Hadde jeg gjort det i en fase av livet der jeg skulle finne mannen jeg skulle ha barn og bygge et hjem med hadde det nok vært annerledes, da har man ikke nødvendigvis tid å kaste bort.

I stedet ble det en kjærlighetshistorie (om enn litt ensidig) der jeg fikk kjenne på en berg- og dalbane av følelser. Jeg forelsker meg sjelden, så å få kjenne på de følelsene igjen var verdt det.

Hadde jeg brukt mer enn de 2-3 årene av livet mitt det varte hadde jeg kanskje tenkt det var bortkastet, men vi hadde det fint 90% av tiden, de siste 10% var min frustrasjon over at han aldri ble helt min. Nå vet jeg også at det ville han aldri blitt uansett (han er notorisk utro mot hun han faktisk ble sammen med etter meg).

Anonymkode: a7908...db8

Skrevet
a l'orange skrev (På 26.10.2023 den 16.56):

Har du noe tips for å få menn til å lytte?

Prat mindre og tenk før du åpner munnen. 

Anonymkode: 00165...a3d

Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 12.31):

Nei angrer ikke og ser meg ikke tilbake, selv om han var en fantastisk mann, så endret mine følelser for han seg . Det gikk over til vennskap selv om jeg ikke ville det.

Jeg har gått videre og fått en ny kjæreste nå :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...