Gå til innhold

Sende melding til bekjent som har mistet noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en bekjent av meg som har mistet mannen. Hun har en baby på 8 måneder, vi var gravid samtidig og har møttes engang før. Jeg får så utrolig vondt av hun, og føler ekstra på hvor forferdelig dette må være siden babyen min er samme alder. Helt grusomt. En baby som må vokse opp uten far, og hun som har mistet sin beste venn 

Jeg vurderer å sende en melding og si at jeg er forferdelig lei meg for mannens dødsfall, og at om hun trenger en venn eller støtte så må hun vite at hun kan ta kontakt. Vet ikke om dette er «innafor» eller om jeg burde la være? Jeg trenger jo ikke sende melding eller si noe siden vi ikke kjenner hverandre, men prøver bare å tenke at jeg selv hadde satt pris på det om det hadde skjedd meg? 

Anonymkode: 59207...14f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde satt pris på det💗

Anonymkode: 6c680...937

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er en bekjent av meg som har mistet mannen. Hun har en baby på 8 måneder, vi var gravid samtidig og har møttes engang før. Jeg får så utrolig vondt av hun, og føler ekstra på hvor forferdelig dette må være siden babyen min er samme alder. Helt grusomt. En baby som må vokse opp uten far, og hun som har mistet sin beste venn 

Jeg vurderer å sende en melding og si at jeg er forferdelig lei meg for mannens dødsfall, og at om hun trenger en venn eller støtte så må hun vite at hun kan ta kontakt. Vet ikke om dette er «innafor» eller om jeg burde la være? Jeg trenger jo ikke sende melding eller si noe siden vi ikke kjenner hverandre, men prøver bare å tenke at jeg selv hadde satt pris på det om det hadde skjedd meg? 

Anonymkode: 59207...14f

Hadde satt pris på det. Men ikke skriv at hun kan ta kontakt hvis hun trenger en venn, for i en sånn situasjon gjør de færreste faktisk det uansett hvor mye de trenger det. Send heller en melding hvor du skriver at du tenker på de (hun og barnet). Og etter en stund når begravelse osv er over og det har roet seg litt kan du heller sende en ny melding å spørre om de vil komme på leke-date med barnet og spise lunsj. Takker hun ja så kom med forslag på datoer og tidspunkt som kan passe. Løse avtaler blir ofte til at man ikke kommer seg ut døren fordi det er vanskelig, har man en satt avtale er terskelen for å avlyse høyere. 

Anonymkode: 618fa...0fd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde også satt pris på en medfølende melding og en utstrakt hånd. Det trøster litt i en vanskelig tid, kan jeg tenke meg.

Skrevet

Jeg hadde satt stor pris på det ❤️

Skrevet

Send henne en melding TS ❤️ Jeg er helt sikker på at hun vil sette pris på det.

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde satt pris på det. Men ikke skriv at hun kan ta kontakt hvis hun trenger en venn, for i en sånn situasjon gjør de færreste faktisk det uansett hvor mye de trenger det. Send heller en melding hvor du skriver at du tenker på de (hun og barnet). Og etter en stund når begravelse osv er over og det har roet seg litt kan du heller sende en ny melding å spørre om de vil komme på leke-date med barnet og spise lunsj. Takker hun ja så kom med forslag på datoer og tidspunkt som kan passe. Løse avtaler blir ofte til at man ikke kommer seg ut døren fordi det er vanskelig, har man en satt avtale er terskelen for å avlyse høyere. 

Anonymkode: 618fa...0fd

Dette!

Send veldig gjerne en melding nå om at du tenker på henne, men ikke legg stein til byrden ved å be henne om å ta kontakt når hun er klar for det. Legg heller inn i kalenderen din at du skal ta kontakt igjen om noen uker. Akkurat nå er det forhåpentligvis mange rundt henne som støtter opp og hjelper til, det er tiden etter begravelsen som ofte blir aller verst, når "alle andre" er ferdige med sin sorg og hverdagen står for døren.

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det er så omsorgsfullt av deg å vurdere å sende en melding til henne. Det kan være en fin gest å uttrykke medfølelse og tilby støtte. Selv om dere ikke kjenner hverandre så godt, kan det være en trøst for henne å vite at du bryr deg. Gå for det, og vær ærlig og varm i meldingen din. 💕

Anonymkode: b8a06...42b

Skrevet

Jeg er overrasket over at det fins mennesker som lurer på om det er normalt å ta kontakt med noen som har mistet noen, for å vise medfølelse og bry seg. Hva slags samfunn og mennesker er vi egentlig? Jeg begriper ingenting. Er trist og vondt at det er blitt så galt i verden. Å bry seg er menneskelig, så ja send melding til personen og bry deg. 

Anonymkode: 8a3b0...4c3

• Liker 1
Skrevet

Jeg sendte blomster til ei som mistet noen nære i ung alder. Skrev en kondolanse og at jeg tenke masse på dem. Fikk den flotte meldingen i etterkant hvor mye hun satte pris på blomstene, kortet og omtanken 

Anonymkode: bafaf...be1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2023 den 16.41):

Jeg er overrasket over at det fins mennesker som lurer på om det er normalt å ta kontakt med noen som har mistet noen, for å vise medfølelse og bry seg. Hva slags samfunn og mennesker er vi egentlig? Jeg begriper ingenting. Er trist og vondt at det er blitt så galt i verden. Å bry seg er menneskelig, så ja send melding til personen og bry deg. 

Anonymkode: 8a3b0...4c3

Jeg forstår TS, og tror det er ganske normalt å lure. Det er litt typisk norsk egentlig - vi er så redde for å «trå feil» eller være påtrengende at det går ut over hvordan vi viser omsorg for hverandre. Vi er ikke dårlige mennesker av den grunn, men akkurat når det kommer til å «tørre» å vise omsorg også overfor de som ikke er i den nærmeste krets - der kan vi nok bli litt bedre. 

Jeg har nettopp mistet svigermor som bor i et annet land. Var tilstede der før og etter begravelsen og både venner, naboer kom og gikk hele tiden, uten å ringe på forhånd. De hadde med mat, blomster, kort osv. Til tider var det litt slitsomt men det gjorde veldig godt. Fikk virkelig følelsen av at hele nabolaget brydde seg. Vi har litt å lære.

Anonymkode: c7053...d10

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Eg mista ein unge som var 3mnd gammel og veit at mange er redd for å ta kontakt og trekke seg unna. Difor sender eg melding eller ringer om noen rundt meg mister noen nære. Om ein ikkje veit kva ein skal skrive er det berre å skrive at ein ikkje veit kva ein skal sei men at ein tenker på hen. 

Anonymkode: 52ff6...8a4

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...