Gå til innhold

Er det vanlig at leger stort sett dater andre leger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette bare er ren tilfeldighet, men jeg kjenner 4 leger, i aldersspennet 30 - 50, og alle er i forhold med andre leger. 

Anonymkode: 275c2...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp, min erfaring også👍

• Liker 1
Skrevet

De møtes vel på studiet, som så mange andre studenter, og begynner å date likesinnede. Greit å være i forhold med en som vet hva det er snakk om, både mht faget, men også lange arbeidsdager, stor arbeidsbyrde og til tider kanskje ugunstige arbeidstider.

Like barn leker best.

Anonymkode: c5880...95e

• Liker 9
Gjest Geminisoul_83
Skrevet

også har de seg med sykepleiere også 😛

Skrevet

Ja. Som at overlegen er overlegen.

Anonymkode: 6c7ef...f2e

• Liker 1
Skrevet

De legene jeg kjenner er gift med/samboer med andre leger ja. Traff ikke hverandre på studiet en gang. 

Anonymkode: 25833...c5c

Skrevet

Ingen av legene jeg kjenner har legepartner, og et par av dem har uttalt at det hadde vært dumt for familien om begge skulle jobbe så mye. Så det varierer vel like mye som i resten av befolkningen. 

Anonymkode: 28a62...1a0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Leger er jo ofte veldig travel, så det er gjerne mest praktisk og gjennomførbart å bare finne noen på studiet/gjennom jobb. Men kan ikke si jeg tror det gjelder overvekten av leger. Ingen av legene jeg kjenner til har partner med like høy utdannelse engang. 

Anonymkode: bf724...6dd

Skrevet

Ingen av de jeg vet om eller de jeg jobbet/jobber med har det. 

Anonymkode: 1b078...cd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vet ikke om dette bare er ren tilfeldighet, men jeg kjenner 4 leger, i aldersspennet 30 - 50, og alle er i forhold med andre leger. 

Anonymkode: 275c2...c9c

Det er ganske vanlig at folk treffer partner i eget miljø, der man selv ferdes. Enten studie, jobb, omgangskrets eller hobby

Anonymkode: 9ab9a...eb2

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor på et lite sted og vet hvem fastlegene jeg har hatt har vært gift med. Han ene var gift med en ambulansearbeider og hun jeg har nå er gift med en fotballtrener.

Anonymkode: 9de5b...2d4

Skrevet

Ja, det er vanlig. Det som er vanlig, er at de som tar høyre utdannelse, finner en make mens de studerer. De har jo god tid, 5 år på universitet/høgskole, enda lengre for leger. Så er ganske vanlig at man blir sammen med noen. 

Anonymkode: 108c7...39f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ganske vanlig at folk treffer partner i eget miljø, der man selv ferdes. Enten studie, jobb, omgangskrets eller hobby

Anonymkode: 9ab9a...eb2

Dette! Jobber på sykehus og de mange av legene er gift/sammen med andre leger, men det er også en god del som er sammen med folk som jobber i helt andre bransjer. 

Anonymkode: 943de...f65

Skrevet

I nabolaget mitt er det 4 fastleger, de er gift med hverandre (2 og 2 altså😅). Det er også 3 mannlige leger som jobber på sykehus her, de er gift med damer som har andre yrker. 

Anonymkode: 8579b...b48

• Liker 1
Skrevet

Ja, veldig vanlig i min krets også (har mange legevenner da jeg byttet studie halvveis).

Jeg kjenner faktisk bare 2 leger (av typ 30) som har partnere av annet yrke, men de begge sier de foretrekker det da det er gunstig både med tanke på arbeidstid, samtaleemner, interesser og at man ikke måler seg opp mot hverandre. Jeg har også inntrykk av at familien A/S går lettere rundt når den ene har fleksitid og ikke må jobbe kveld/helg/natt/helligdager og man slipper møte hverandre i døra fordi den ene jobber dag og den andre kveld.

Anonymkode: 37be2...cb2

• Liker 1
Skrevet

Det er som for andre lett å møtes på studiet eller på arbeidsplassen. Har mange legevenner og bekjente, de aller fleste har partner som ikke er lege. 

Anonymkode: 6cdfb...7b5

Skrevet

Jeg er gift med lege (fastlege), og er ikke lege selv. Men sivil økonom. Kjenner et par andre leger og de er gift med henholdsvis lærer på ungdomsskole og lektor på VGS

Anonymkode: c9aca...ea1

• Liker 1
Skrevet

Min mann er lege jeg jobber ikke i helsevesenet  å vi har flere vennepar der ene parten er lege. 

Anonymkode: fed23...f65

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er gift med lege (fastlege), og er ikke lege selv. Men sivil økonom. Kjenner et par andre leger og de er gift med henholdsvis lærer på ungdomsskole og lektor på VGS

Anonymkode: c9aca...ea1

Må tilstå at jeg lurer på om du virkelig er siviløkonom, eller sivil økonom, som du kaller det...

Til TS sitt spørsmål, så vet jeg om noen leger som er gift med andre leger, men vel så mange har partnere i helt andre yrker.

Anonymkode: 043a8...cea

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må tilstå at jeg lurer på om du virkelig er siviløkonom, eller sivil økonom, som du kaller det...

Til TS sitt spørsmål, så vet jeg om noen leger som er gift med andre leger, men vel så mange har partnere i helt andre yrker.

Anonymkode: 043a8...cea

Hvorfor skal noen lyve om å være siviløkonom? 

Anonymkode: 19875...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...