jentee24 Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Hei. Min lille frøken blir 1 om en ukes tid og har startet i barnehagen forrige uke . Hun har fremdeles ikke vært alene der mer enn 45 min. Hun stortrives når jeg er til stede og leker med alle lekene og oppsøker de andre barna . Men så fort jeg sier hade så gråter hun helt frem til de ringer meg og ber meg komme tilbake .. kjenner at dette ble tøffere enn det jeg trodde . skal de ringe oss foreldre og be oss skyndte oss tilbake hvis de feks gråter så lenge i strekk? Nå er det 6dagen og hun er fremdeles ikke trygg på at jeg forlater henne i barnehagen ? Flere som har hatt en like tøff start ? Har dere evt tips ? Endret 23. oktober 2023 av jentee24
Gjest Sprite Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Blir aldri trygg heller så lenge de ansatte ringer. Be de la være å ringe.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Sprite skrev (9 minutter siden): Blir aldri trygg heller så lenge de ansatte ringer. Be de la være å ringe. Dårlig råd Anonymkode: 179f4...678 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #4 Skrevet 23. oktober 2023 Høres ut som barnet trenger menger tilvenning , noen barn er sv den sorten. Ville vært der med barnet til det blir tryggere Anonymkode: 179f4...678 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 Hun er ikke trygg på noen ansatte der enda, har hun en fast som følger henne opp ekstra? Anonymkode: 07984...300
Sepp Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 Så leit. Ett år er tidlig. Om mulig, ville jeg hatt barnet hjemme lenger. Forskningen understøtter jo det også. Selv er jeg hjemme med mine, men da må vi jo leve etter evne (økonomisk). Dog har vi ikke gjeld o.l. som kanskje vil gjøre det vanskelig for mange å bli hjemme lenger med barna.... kjenner noen som gjerne ville vært hjemme, men måtte sende i barnehage fordi økonomien ikke tillot noe annet. Men mange økonomiske goder er jo luksus også, som for eksempel tv, Netflix, ferier, dyre gaver... 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 Har barnet en ansatt den er trygg på? Så ville jeg prøvd å fulgt den ansattes jobbtid om mulig til å begynne med. Så den «alltid» er tilstede. De ansatte må prøve litt forskjellige tilnærminger, så barne blir tryggere og finne aktiviteter som barnet synes er gøy, det er mye inntrykk med så mange å forholde seg til å begynne med, Små grupper med den ansatte barnet er trygg på er gull. Litt vanskelig å fortelle de ansatte hvordan de skal gjøre jobben sin, men ville tatt et møte ved henting og spurt om hvordan de tenker dere skal gjøre det videre med tanke på at barnet blir utilpass når du drar. Og da kan du nevne det over evt. Anonymkode: fb88f...5e1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 1 år er jo altfor tidlig. Hold henne hjemme til hun er 2,5 eller 3 år. Gi henne da korte dager. Da får hun glede av barnehagen. Anonymkode: 7084a...b6d 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #9 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1 år er jo altfor tidlig. Hold henne hjemme til hun er 2,5 eller 3 år. Gi henne da korte dager. Da får hun glede av barnehagen. Anonymkode: 7084a...b6d Og hvem skal betale for det? Det er ikke alle som har økonomi til å bare være hjemme Anonymkode: 1baac...18b 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #10 Skrevet 23. oktober 2023 Kan du ha "hjemmekontor" i barnehagen på feks pauserommet eller noe? I så fall går det kanskje an å prøve å være litt fram og tilbake. At du er inne med henne, borte en halvtime, så kommer du inn igjen, og går ut igjen og blir borte igjen osv. Kanskje hun da roer seg med at du vil komme tilbake etter en stund? Er ikke lett det der, noen bruker mye lengre tid på å bli trygg. Jeg ønsket gjerne å begynne gradvis tilvenning mens far fortsatt var i permisjon. De tre dagene man ofte får av staten til tilvenning er langt i fra nok. Du må nok belage deg på å jobbe redusert en liten periode. Hva skjer om far leverer? Anonymkode: 1baac...18b 1
got2go Skrevet 23. oktober 2023 #11 Skrevet 23. oktober 2023 Sepp skrev (1 time siden): Så leit. Ett år er tidlig. Om mulig, ville jeg hatt barnet hjemme lenger. Forskningen understøtter jo det også. Selv er jeg hjemme med mine, men da må vi jo leve etter evne (økonomisk). Dog har vi ikke gjeld o.l. som kanskje vil gjøre det vanskelig for mange å bli hjemme lenger med barna.... kjenner noen som gjerne ville vært hjemme, men måtte sende i barnehage fordi økonomien ikke tillot noe annet. Men mange økonomiske goder er jo luksus også, som for eksempel tv, Netflix, ferier, dyre gaver... Ts ber ikke om økonomiske råd her. Du må jo skjønne du å, at det er en grunn til at ts er nødt til å sette barnet i barnehage så tidlig! 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #12 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 1 år er jo altfor tidlig. Hold henne hjemme til hun er 2,5 eller 3 år. Gi henne da korte dager. Da får hun glede av barnehagen. Anonymkode: 7084a...b6d Er det vel ikke, barn er forskjellige Anonymkode: 179f4...678
Sepp Skrevet 23. oktober 2023 #13 Skrevet 23. oktober 2023 got2go skrev (Akkurat nå): Ts ber ikke om økonomiske råd her. Du må jo skjønne du å, at det er en grunn til at ts er nødt til å sette barnet i barnehage så tidlig! Ja, jeg ser det. Men jeg klarer helt enkelt ikke motstå "fristelsen" til om mulig å kunne påvirke noen til å holde barna hjemme lenger. De er blant det mest dyrebare vi har, og jeg syns det er leit at de institusjonaliseres så tidlig. 3
got2go Skrevet 23. oktober 2023 #14 Skrevet 23. oktober 2023 Sepp skrev (2 minutter siden): Ja, jeg ser det. Men jeg klarer helt enkelt ikke motstå "fristelsen" til om mulig å kunne påvirke noen til å holde barna hjemme lenger. De er blant det mest dyrebare vi har, og jeg syns det er leit at de institusjonaliseres så tidlig. Skjønner det, men det må du bare bite deg i. Folk har forskjellige grunnlag til hva de gjør i livet, og det må en bare respektere uten å komme med all verdens råd som har funka for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #15 Skrevet 23. oktober 2023 Skjønner din frustrasjon veldig godt TS! Minsten hadde tilvenning i hele to uker… men det gikk over og hun trives kjempe godt i barnehage etter det. Barnehageansatt var supre men hun fant ikke roen når vi gikk fra henne. Hadde heldigvis en fleksibel mann som kunne ta de dagene i barnehage i flere timer med henne eller når barnehage ringte og bad om henting for gullamor som ikke ville slutte å gråte. Alle ungene er ulike… gi dem den tid den trenger til enhver behov ❤️ Anonymkode: 1f8b7...b73
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #16 Skrevet 23. oktober 2023 Sepp skrev (8 minutter siden): Ja, jeg ser det. Men jeg klarer helt enkelt ikke motstå "fristelsen" til om mulig å kunne påvirke noen til å holde barna hjemme lenger. De er blant det mest dyrebare vi har, og jeg syns det er leit at de institusjonaliseres så tidlig. Avsporing, men om han ikke har barn i barnehage, kan man få kontantstøtte selv om man velger å ikke søke bhg plass?? Anonymkode: 7462f...04b
Sepp Skrevet 23. oktober 2023 #17 Skrevet 23. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Avsporing, men om han ikke har barn i barnehage, kan man få kontantstøtte selv om man velger å ikke søke bhg plass?? Anonymkode: 7462f...04b Ja. Tror de kanskje har redusert antall måneder? Jeg har i alle fall mottatt kontantstøtte for alle mine, så langt, i ca ett år tror jeg det er.... og nest sistemann blir to år nå, så ikke så lenge siden jeg søkte sist. Men det går ikke automatisk. Man må søke via NAV. Som sagt, jeg tror de har redusert antall måneder, men jeg har ikke lest meg opp på det 🙂 Man har rett på det selv om man ikke søker barnehageplass. Det er ikke ventestøtte, men fortsatt kontantstøtte. Ser for meg den forsvinner etter hvert, da ikke mange partier er interessert i å beholde den. Endret 23. oktober 2023 av Sepp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå