AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Del Skrevet 23. oktober 2023 Jeg har ett barn på 11 år. Drømte alltid om en familie og 2-3 barn. Har selv vokst opp med kjernefamilien, men det er ikke så mange igjen av den nå.. Faren til barnet mitt ble syk, og forholdet fungerte ikke. Var singel i mange år, fant meg aldri noen kjæreste, så ble ikke flere barn. Jobber med eldre, og når de får vite at jeg har ett barn, kommer ofte spørsmålet: du vil vel ha flere, skal du ikke ha flere?? Er så lei. Jeh ville ha flere, men det gikk aldri. Og det er så sårt å se folk med 3-4 barn og store familier, mens mitt barn aldri får søsken eller noe🙁 Anonymkode: f059a...ec0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Del Skrevet 23. oktober 2023 Du kan ikke kontrollere hva andre skal spørre deg om. Det du kan kontrollere til en viss grad er hvordan du blir påvirket av spørsmålet. Anonymkode: 5cce0...771 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kan ikke kontrollere hva andre skal spørre deg om. Det du kan kontrollere til en viss grad er hvordan du blir påvirket av spørsmålet. Anonymkode: 5cce0...771 Men folk bør da ha litt folkeskikk og ikke drive og spørre om sånt?! Det er jo ikke så mange som frivillig får enebarn. Er det bare for å få vite hva slags tragisk grunn som gjorde at jeg ikke fikk flere? Om jeg ble syk eller han ble syk eller hva andre slags problemer det var?! Anonymkode: f059a...ec0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #4 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men folk bør da ha litt folkeskikk og ikke drive og spørre om sånt?! Det er jo ikke så mange som frivillig får enebarn. Er det bare for å få vite hva slags tragisk grunn som gjorde at jeg ikke fikk flere? Om jeg ble syk eller han ble syk eller hva andre slags problemer det var?! Anonymkode: f059a...ec0 Tenk litt mer positivt. Anonymkode: 83b50...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. oktober 2023 #5 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men folk bør da ha litt folkeskikk og ikke drive og spørre om sånt?! Det er jo ikke så mange som frivillig får enebarn. Er det bare for å få vite hva slags tragisk grunn som gjorde at jeg ikke fikk flere? Om jeg ble syk eller han ble syk eller hva andre slags problemer det var?! Anonymkode: f059a...ec0 Det er ganske mange som bare får ett barn helt frivillig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 23. oktober 2023 #6 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men folk bør da ha litt folkeskikk og ikke drive og spørre om sånt?! Det er jo ikke så mange som frivillig får enebarn. Er det bare for å få vite hva slags tragisk grunn som gjorde at jeg ikke fikk flere? Om jeg ble syk eller han ble syk eller hva andre slags problemer det var?! Anonymkode: f059a...ec0 Folk har ikke folkeskikk på slikt. Vi har ikke barn og får stadig mas fra tidligere generasjoner med totalt blottet folkeskikk. De har faktisk ikke noe med at vi ikke har barn. De vet ikke om det er selvvalgt eller om vi f.eks ikke kan få barn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Del Skrevet 23. oktober 2023 c_buk skrev (Akkurat nå): Folk har ikke folkeskikk på slikt. Vi har ikke barn og får stadig mas fra tidligere generasjoner med totalt blottet folkeskikk. De har faktisk ikke noe med at vi ikke har barn. De vet ikke om det er selvvalgt eller om vi f.eks ikke kan få barn. Så la de få vite det. Problem solved. Anonymkode: 83b50...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 23. oktober 2023 #8 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så la de få vite det. Problem solved. Anonymkode: 83b50...1ad Jeg gjør det, men de tar fortsatt ikke hintet 🙂 Går for så vidt fint for meg, da jeg ikke har noe imot å sette dem på plass. Det temaet er derimot mer sårt for min samboer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #9 Del Skrevet 23. oktober 2023 c_buk skrev (Akkurat nå): Jeg gjør det, men de tar fortsatt ikke hintet 🙂 Går for så vidt fint for meg, da jeg ikke har noe imot å sette dem på plass. Det temaet er derimot mer sårt for min samboer. Keep it up. Anonymkode: 83b50...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 23. oktober 2023 #10 Del Skrevet 23. oktober 2023 Anbefaler å legge ansiktet i frustrert deprimerte folder og stille si; Jeg er steril og kan ikke få flere barn. Da blir de ofte litt lange i maska. Jeg brukte den unnskyldningen da det ble veeeeeldig irriterende at folk alltid maste om at jeg måtte trøkke ut et par unger, da jeg selv var frivillig barnløs frem til jeg faktisk ble steril pga kreft. Hvis du fysisk ikke kan få barn, så er det plutselig mye mer tabu å spørre mer. Rart det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #11 Del Skrevet 23. oktober 2023 Minya skrev (1 minutt siden): Anbefaler å legge ansiktet i frustrert deprimerte folder og stille si; Jeg er steril og kan ikke få flere barn. Da blir de ofte litt lange i maska. Jeg brukte den unnskyldningen da det ble veeeeeldig irriterende at folk alltid maste om at jeg måtte trøkke ut et par unger, da jeg selv var frivillig barnløs frem til jeg faktisk ble steril pga kreft. Hvis du fysisk ikke kan få barn, så er det plutselig mye mer tabu å spørre mer. Rart det der. Ikke så rart, da de da vil vite grunnen og det er ikke så mye mer å snakke om. Anonymkode: 83b50...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 23. oktober 2023 #12 Del Skrevet 23. oktober 2023 De eldre er en annen generasjon. Ser bare på få år at man blir ikke lengre spurt på ssmme måte om når man skal få barn, men om man vil ha barn. Om spørsmålet er innafor eller ikke kan diskuteres. Men det er begynt å bli forståelse for at ikke alle ønsker barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #13 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men folk bør da ha litt folkeskikk og ikke drive og spørre om sånt?! Det er jo ikke så mange som frivillig får enebarn. Er det bare for å få vite hva slags tragisk grunn som gjorde at jeg ikke fikk flere? Om jeg ble syk eller han ble syk eller hva andre slags problemer det var?! Anonymkode: f059a...ec0 Desverre er det ikke alle som tenker at det er en privatsak.. tror jeg har fått spørsmål om når jeg skal få nr 2, sikkert 100 ganger siste 4 år, og vi sliter med å bli gravid og måtte ha 7 ivf forsøk med første. (Flere av dem som spør vet om alt vi har vært gjennom, likevel er det ett mas) Prøv å ikke la det gå inn på deg, eller si ifra hva du mener om slike spørsmål Anonymkode: 165ac...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå