Hoppetaujenta Skrevet 23. oktober 2023 #21 Del Skrevet 23. oktober 2023 Knekkebrød metter ikke slik ei tykk grovbrødskive gjør og da må en ha flere, det er jo bare innlysende. Du står på ditt og spiser det du trenger, ts...og dessverre vil han nok ikke gi seg om hen ikke har gjort det til nå. Da må du velge hva du vil leve med. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #22 Del Skrevet 23. oktober 2023 Er du sikker på at han ikke blir sprø av lyden av 6 knekkebrød som tygges? 😄 Anonymkode: 6e9b5...f2e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. oktober 2023 #23 Del Skrevet 23. oktober 2023 Kanskje han synes det er kjedelig å vente på at du skal bli ferdig med å spise 6 knekkebrød (må jo ta en halvtime?)? Eller at det er plagsomt å høre på knasinga? Stadig kommentering av at noen spiser for mye/for lite er en uting. Spør hvorfor han stadig gnåler om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #24 Del Skrevet 23. oktober 2023 Anonymus Notarius skrev (14 minutter siden): Kanskje han synes det er kjedelig å vente på at du skal bli ferdig med å spise 6 knekkebrød (må jo ta en halvtime?)? Eller at det er plagsomt å høre på knasinga? Stadig kommentering av at noen spiser for mye/for lite er en uting. Spør hvorfor han stadig gnåler om dette. haha, vet du hva, det går faktisk overraskende fort😅 joda, knasinga er jo irriterende, den ser jeg. Det høres jo sinnsykt mye ut å spise 6 knekkebrød😅 uff, må bare le av meg selv..vurderer å gå over til grovt brød ja.. Anonymkode: 3eab6...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #25 Del Skrevet 23. oktober 2023 4 hours ago, Ellah said: Skal jeg heller gå fra han mener du? Tja, du har bedt ham slutte med noe så simpelt og helt unødvendig som å kommentere hva du spiser, og det kan han åpenbart ikke hitte ut av. Jeg hadde forventet han sluttet ene og alene fordi jeg bad ham om det. Anonymkode: b155d...171 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #26 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke rart 2 av 3 nordmenn er overvektige, 6 knekkebrød ER mye. Anonymkode: 18d0a...f15 Men hun veier 62 kilo og er ikke overvektig. Tror ikke akuratt 6 knekkebrød til frokost er det som får noen til og slite med fedme Anonymkode: 23e85...840 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 23. oktober 2023 #27 Del Skrevet 23. oktober 2023 Ja, det er mye. Du har en sunn vekt og spiser tydeligvis riktig mengde med tanke på din forbrenning. Så da er det jo uproblematisk. Jeg synes derimot det hørtes fryktelig kjedelig ut å knaske i seg 6 knekkebrød til frokost da. Men så lenge du er fornøyd, mett og har en sunn vekt så hadde jeg bare kjørt på med det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #28 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men tingen er at jeg må spise så mange for å faktisk bli mett, har gulost på. Er helt normalt aktiv ila en dag, jobber i barnehage og prøver å få til en kveldstur fast 2-3 ganger i uka. Veier 62 kg og er 168 høy så er langt fra overvektig, så skjønner egentlig ikke hvorfor han reagerer så mye på hva og hvor mye jeg spiser. Er med på å betale like mye for maten vi spiser som han er, så er bare så unødvendig.🙇♀️ Han har blitt så veldig på å kommentere hva jeg spiser og slenger i kurven på butikken. Flere som har det sånn? Anonymkode: 3eab6...807 Ja har det likt angående innkjøp. Tror det er på grunn av de høye prisene og at han bekymrer seg for økonomien. Når det er sagt. Har en sønn på 10år som gjerne spiser 5 pakninger med yoghurt om han får lov, for å bli mett. Han kan også spise uendelig mange knekkebrød eller skåler med frokostblanding. Derfor har vi en regel her i huset om at man spiser seg mett på mat man blir mett av, å resten er for kos. Det vil si at han får spise brødskiver og deretter en yoghurt til slutt. Forstår kjæresten din godt jeg. Du må vel handle inn uhorvelig mange pakninger med knekkebrød i løpet av uka for å mette. Spis brød og bak de selv! Anonymkode: e8fe1...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #29 Del Skrevet 23. oktober 2023 Nå er ikke jeg noe frokostmenneske, men 6 knekkebrød høres mye ut. Anonymkode: d0d70...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #30 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men tingen er at jeg må spise så mange for å faktisk bli mett, har gulost på. Er helt normalt aktiv ila en dag, jobber i barnehage og prøver å få til en kveldstur fast 2-3 ganger i uka. Veier 62 kg og er 168 høy så er langt fra overvektig, så skjønner egentlig ikke hvorfor han reagerer så mye på hva og hvor mye jeg spiser. Er med på å betale like mye for maten vi spiser som han er, så er bare så unødvendig.🙇♀️ Han har blitt så veldig på å kommentere hva jeg spiser og slenger i kurven på butikken. Flere som har det sånn? Anonymkode: 3eab6...807 Hvorfor har du valgt å la han - eller noen andre - kommentere hva du spiser? Neste gang noen kommenterer hva eller hvor mye eller hvor lite eller når eller hvor ofte eller hvor sjelden eller hvor tidlig, sent, raskt, sakte etc du spiser? Si «slike kommentarer er ikke akseptable. Unnskyld deg og så kommer du aldri mer med dem.» Si det i din skumleste stemme, den som lover hevn servert kald. Kommenterer de det - mot all sannsynlighet og fornuft - en gang til? Da sier du «slikt dårlig selskap spiser jeg ikke i». Og så reiser du deg og går. Typen? Han dumper du andre gang han kommenterer. Ikke gi folk mer enn en sjanse. Trenger de to kaster du bare bort tiden på dem. Anonymkode: 639ce...a81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #31 Del Skrevet 23. oktober 2023 Det er ikke mye næring i knekkebrød, så er ikke rart du ikke blir mett. Er som å spise luft. Du trenger mer protein, spesielt om du er aktiv. Musklene dine skriker etter protein og sulten din forsøker få deg til å spise mer slik at den skal klare dekke kroppens proteinbehov. Spis noe proteinrikt og du vil ikke lenger føle behov for 6 knekkebrød Anonymkode: c89bc...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 23. oktober 2023 #32 Del Skrevet 23. oktober 2023 Herregud altså. Jeg hadde sendt han ett stygt blikk. Ikke sagt noe og spist 12 istedet for 6. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 23. oktober 2023 #33 Del Skrevet 23. oktober 2023 Dårlig folkeskikk å kommentere andres mat😉 kos deg med knekkebrød! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #34 Del Skrevet 23. oktober 2023 Seks knekkebrød med gulost? Jeg ville kanskje redusert antallet knekkebrød og tatt rød paprika oppå gulosten og spist 1 liten boks makrell/sardiner i tillegg for å øke næringsinnholdet i frokosten. Kanskje typen synes frokosten din ser litt ensidig ut? Anonymkode: 29f28...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #35 Del Skrevet 23. oktober 2023 Men kommenterer han det fleipete eller er han oppriktig irritert på mengden? Da jeg trente til maraton måtte jeg spise som en hest for å ha energi til et volum på 60-70 km løping per uke. Fikk noen morsomme kommentarer fra samboer om porsjonene mine, men jeg fleipet jo selv om det også. Såpass hårsåre kan vi ikke være, tenker jeg. Eller er han rett og slett en kontrollerende dust som ikke gir deg autonomi til egne matvalg? Kan du gi mer info? Anonymkode: 84301...bdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #36 Del Skrevet 23. oktober 2023 Det er jo mye! 😅 + myye fett i ost. Anonymkode: 5ff92...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. oktober 2023 #37 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor har du valgt å la han - eller noen andre - kommentere hva du spiser? Neste gang noen kommenterer hva eller hvor mye eller hvor lite eller når eller hvor ofte eller hvor sjelden eller hvor tidlig, sent, raskt, sakte etc du spiser? Si «slike kommentarer er ikke akseptable. Unnskyld deg og så kommer du aldri mer med dem.» Si det i din skumleste stemme, den som lover hevn servert kald. Kommenterer de det - mot all sannsynlighet og fornuft - en gang til? Da sier du «slikt dårlig selskap spiser jeg ikke i». Og så reiser du deg og går. Typen? Han dumper du andre gang han kommenterer. Ikke gi folk mer enn en sjanse. Trenger de to kaster du bare bort tiden på dem. Anonymkode: 639ce...a81 Hvis man skal holde på sånn hver gang man får en kommentar man ikke liker, vil det blir vanskelig å omgås folk. Jeg er enig i at det er en uting å kommentere mengden folk spiser, men det er måte på hvor hårsår man skal være. Blir man dødelig fornærma over én kommentar om at man spiser mye, bør man kanskje gå litt i seg selv og finne ut hvorfor man blir så såra eller sint for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #38 Del Skrevet 24. oktober 2023 Jeg opplevde stadig vekk fra 7.klasse og utover på ungdomsskolen at andre kommenterte at jeg spiste mye til lunsj. Har slitt med spisevegring siden... Er nå snart 40, veier mindre enn da jeg var 12 og finner nesten ikke klær som passer! Slike kommentarer sårer og etterlater dypere sår enn man tror… Så uansett hva og hvor mye man spiser, skal det ikke kommenteres! Anonymkode: df2f7...470 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #39 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 12.52): Ikke rart 2 av 3 nordmenn er overvektige, 6 knekkebrød ER mye. Anonymkode: 18d0a...f15 Hvordan påvirker det overvektige nordmenn at TS, som er normalvektig, spiser 6 knekkebrød til frokost? Anonymkode: 3aa4d...2fc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathyzz Skrevet 25. oktober 2023 #40 Del Skrevet 25. oktober 2023 Jeg leste at 2knekkebrød tilsvarer en brødskive. Så jeg spiser 4-5knekkebrøf på morgenen uten å tenke mere over det. Syntes det var mye selv før. Men det er jo ikke det. Typen din er dust som kommenterer! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå