AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Del Skrevet 23. oktober 2023 Men tingen er at jeg må spise så mange for å faktisk bli mett, har gulost på. Er helt normalt aktiv ila en dag, jobber i barnehage og prøver å få til en kveldstur fast 2-3 ganger i uka. Veier 62 kg og er 168 høy så er langt fra overvektig, så skjønner egentlig ikke hvorfor han reagerer så mye på hva og hvor mye jeg spiser. Er med på å betale like mye for maten vi spiser som han er, så er bare så unødvendig.🙇♀️ Han har blitt så veldig på å kommentere hva jeg spiser og slenger i kurven på butikken. Flere som har det sånn? Anonymkode: 3eab6...807 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Del Skrevet 23. oktober 2023 Hvorfor må du sitte her og forsvare det? Er det ikke mot typen din du heller burde ha den samtalen her med??? "Synes du jeg er feit siden du MÅ PÅ DØD OG LIV kommentere hva jeg spiser?" hadde jeg sagt,. Anonymkode: 9539d...723 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Del Skrevet 23. oktober 2023 Bytte til grovbrød kanskje? Metter mye bedre. Kjæresten din har forøvrig ikke noe med hvor mye eller lite du spiser. Kanskje han synes det går mye pålegg, eller at det tar lang tid å spise 6 stk knekkebrød…hvem vet. Anonymkode: c40b7...851 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #4 Del Skrevet 23. oktober 2023 Hadde ikke akseptert det. Be han klappe igjen. Anonymkode: 37128...df8 14 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 23. oktober 2023 #5 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde ikke akseptert det. Be han klappe igjen. Anonymkode: 37128...df8 Dårlig idé. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #6 Del Skrevet 23. oktober 2023 Han har ikke noe med å kommentere det. Nå er det veldig mye kalorier i gulost, ikke alle som vet det, så jeg ville personlig ha byttet ut osten med f.eks skinke/agurk/tomat. Men ditt valg. Anonymkode: b84f1...a03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Del Skrevet 23. oktober 2023 Om han selv blir mett på 2-3 knekkebrød syns han vel bare at 6 blir litt mye. Jeg syns selv det høres veldig mye ut. Vertfall til frokost. Uansett om du er tynn. Blir jo fort en del dyrere også. Nå vet jo ikke vi hvorfor han kommenterer det. Om det er pga økonomi eller hva.. Det må du jo spørre han om. Anonymkode: cb9a0...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har ikke noe med å kommentere det. Nå er det veldig mye kalorier i gulost, ikke alle som vet det, så jeg ville personlig ha byttet ut osten med f.eks skinke/agurk/tomat. Men ditt valg. Anonymkode: b84f1...a03 For en idiotisk kommentar til en person som spesifiserer at vekta ikke er et issue. Det eneste problemet her overhode er at typen til TS kommenterer hva TS spiser. Hadde TS spurt om råd til å finne en annen frokost ville kommentarer vært helt greit men det er altså ikke saken her. Anonymkode: b65df...4f2 27 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 23. oktober 2023 #9 Del Skrevet 23. oktober 2023 Jeg har det sånn! Han får beskjed hver eneste gang han kommenterer på hva jeg spiser at han skal gi seg og at jeg selv velger hva/hvor mye jeg skal spise. Her er heller ikke vekt et issue og det vet jeg han ikke mener heller. Jeg tror det er fordi han ikke helt klarer å se at jeg ikke spiser utenom måltider sånn som han gjør, og dermed spiser noe mer til middag (ofte nesten like mye som han). Vi har hatt mange samtaler om det, og kommer nok til å ha mange flere. Det er i seg selv ikke et veldig stort problem, men jeg synes det er uting og kommentere maten til folk på den måten. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #10 Del Skrevet 23. oktober 2023 6 knekkebrød er mye!! 😅 Jeg jobber også i barnehagen og er veldig aktiv. Både på jobb og privaten. Siden du ikke blir mett så burde du heller spise brød. Det metter mer. Anonymkode: be61f...3a9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #11 Del Skrevet 23. oktober 2023 Ikke rart 2 av 3 nordmenn er overvektige, 6 knekkebrød ER mye. Anonymkode: 18d0a...f15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #12 Del Skrevet 23. oktober 2023 Knekkebrød er helt håpløst å bli mett på, jeg kan være mett i fire timer av en kaffekopp med havregryn, men spiser jeg fire knekkebrød er jeg like sulten igjen etter to timer. Med mindre jeg har en hel boks makrell i tomat på eller noe annet som faktisk metter. Seks høres (og ser) mye ut, men det er jo nødvendig 😅 Anonymkode: b7580...888 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #13 Del Skrevet 23. oktober 2023 Jeg har aldri forstått meg på frokostfolk så hadde nok stusset jeg også. Anonymkode: 9d7bc...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #14 Del Skrevet 23. oktober 2023 Spiser lett 6-8 brødskiver jeg, lesset med pålegg. Da til frokost eller lunsj, er det lunsj, har jeg gjerne 4-6 knekkebrød til frokost. Finnes ikke overvektig, tvert i mot, er slank og veltrent. Min mann kommenterer ofte brødinntaket mitt, er ikke alle små damer på 55 kg som spiser et halvt brød til lunsj 😆 Men han kommenterer med et smil og bare ler. Har alltid spist store mengder mat, helt siden jeg var 4-5 år. Anonymkode: 77161...b16 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #15 Del Skrevet 23. oktober 2023 Så lenge du har sunn vekt, er det jo ikke noe problem. Det er jo en fin og sunn frokost det der! Jeg syns det er veldig slitsomt med folk som skal kommentere måltidsstørrelser bare for å kommentere. Jeg har hele livet får høre det motsatte - at jeg spiser for lite. Da spør jeg gjerne om de syns jeg er for tynn. Svaret er aldri at de synes jeg er for tynn. Jeg har akkurat passe vekt og har aldri slått ut på noen mangler på blodprøver, så da ser jeg heller ikke problemet. Anonymkode: 0c893...8e4 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #16 Del Skrevet 23. oktober 2023 Spør han om hvorfor han føler behov for å kommentere hva du sier. Om det er mye eller ei kommer an på ditt aktivitetsnivå og hva resterende måltid består av. Utfra hva du skriver i hi, er det ikke for mye for deg nå. For meg er all frokost mye da jeg ikke spiser det selv, men jeg kommenterer da ikke hva andre spiser med mindre de spør om de (noe som aldri har skjedd) Anonymkode: e8908...7ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #17 Del Skrevet 23. oktober 2023 Nei. Samboeren sier at han nyter å se meg ha apetitt. Det samme gjør jeg med han. Vi kommenterer ikke på at den andre spiser for mye, og om vi en enkelt gang gjør, så er det med humor og kjærlighet. Jeg ville tatt en snakk med han, om jeg var deg. Spurt hva det er som egentlig ligger bak at han irriterer seg over ditt matinntak. Anonymkode: ee780...bfb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #18 Del Skrevet 23. oktober 2023 1 hour ago, Ellah said: Jeg har det sånn! Han får beskjed hver eneste gang han kommenterer på hva jeg spiser at han skal gi seg og at jeg selv velger hva/hvor mye jeg skal spise. Her er heller ikke vekt et issue og det vet jeg han ikke mener heller. Jeg tror det er fordi han ikke helt klarer å se at jeg ikke spiser utenom måltider sånn som han gjør, og dermed spiser noe mer til middag (ofte nesten like mye som han). Vi har hatt mange samtaler om det, og kommer nok til å ha mange flere. Det er i seg selv ikke et veldig stort problem, men jeg synes det er uting og kommentere maten til folk på den måten. Har du virkelig tålmodighet til å si samme ting 1000 ganger før det trenger inn? Anonymkode: b155d...171 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #19 Del Skrevet 23. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Han har blitt så veldig på å kommentere hva jeg spiser og slenger i kurven på butikken. Flere som har det sånn? Anonymkode: 3eab6...807 Første gang hadde jeg bedt ham slutte å kommenter hva jeg spiser. Andre gang hadde jeg sagt ha det. Anonymkode: b155d...171 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 23. oktober 2023 #20 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har du virkelig tålmodighet til å si samme ting 1000 ganger før det trenger inn? Anonymkode: b155d...171 Skal jeg heller gå fra han mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå