Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har bursdag samme dag som bror til samboer skal ha 30- års lag. Jeg hadde i utgangspunktet planlagt å feire dagen med min mor. Men så kom invitasjonen, og det er selvfølgelig samme dag. 

Samboer vil jeg skal bli med til broren hans, han har vært med i flere bursdager til lin familie, og mener siden det er en 30- års dag er det rart jeg ikke er med. 

Men jeg har så dårlig samvittighet ovenfor mor. Vil jo helst feire henne. Men skjønner og samboers side. Har sagt til henne jeg kan komme etter 30 års laget, det er kaker og kaffe på formiddagen. Men hun synes det blir sent.

Hva ville dere her inne valgt? 

Anonymkode: ca084...f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt moren min. Både fordi hun er moren min, men også fordi jeg allerede hadde planlagt med henne.

Spørsmålet er egentlig like gyldig andre veien - hvorfor velger samboer broren sin og ikke moren din?

Anonymkode: 52bdb...4a4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere går til hvert deres familiemedlem. Det er ikke sånn at dere er "joined at the hip" og ute av stand til å eksistere på selvstendig grunnlag. JA, jeg skjønner at dere "vil gjerne" gå sammen, men det må gå an å gå til hver sine tilstelninger en gang i ny og ne, ikke alltid samme sted.

Du kan gå til din mor, og din samboer besøker broren sin. Enkelt og greit. Er sikker på at de som har bursdag synes det er en grei løsning, at deres egen bror/datter kommer i alle fall.

Anonymkode: e1c58...b27

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har din mor også rund dag? 
(Og... Skal samboers bror feire sin 30-års dag med kaffe og kaker, og ikke en fest?)

Jeg hadde uansett forsøkt å få til begge deler. Tatt med mor på middag på ettermiddag/kveld, eller ordnet med en skikkelig bursdagsfrokost. 
Worst case kan dere skille lag, og feire med hver deres. 

Endret av EmKay
Skrevet

Du hadde først planlagt med din mor, da gjør du det.

Synes det blir helt feil når man planlegger noe, for så å avlyse fordi noe annet dukket opp.

I tillegg er det din mor, man vet aldri hvor lenge man har foreldrene sine, så de er det viktig å ta vare på så lenge man har de. 

Dere får gå til hver deres.

• Liker 4
Skrevet

Hvis mor har runddag så bør du prioritere henne. Uten tvil.

Hvis mor ikke har runddag, og hun er av den ikke-hårsåre-typen som du er på bølgelengde med, så ville jeg sagt til mor at dere var invitert i 30-årsdag til hans bror på hennes bursdag, men at dere heller kunne komme innom henne dagen etter.

Hvis mor ikke har runddag, og er av typen som kan ta seg nær av at du ikke kommer, så ville jeg gått til mor. Og så får typen din dra til broren.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mor har ikke rund dag, og heller ikke invitert til feiring? Da hadde jeg prioritert 30-års dagen dere er invitert i. Så hadde jeg snakket med mor og funnet et annet tidspunkt å markere hennes dag på. Det er vanlig i min omkrets at vi markerer voksne bursdager når det passer best, for eksempel nærmeste helg fremfor å måtte gjøre det på selve dagen :)

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
EmKay skrev (Akkurat nå):

Har din mor også rund dag? 
(Og... Skal samboer feire sin 30-års dag med kaffe og kaker, og ikke en fest?)

Jeg hadde uansett forsøkt å få til begge deler. Tatt med mor på middag på ettermiddag/kveld, eller ordnet med en skikkelig bursdagsfrokost. 
Worst case kan dere skille lag, og feire med hver deres. 

Nei, mor har ikke rund dag. Ja, det skal han. Står i invitasjonen det er kaker og kaffe. Jeg hadde tenkt å få til begge deler, men mor syns det ble for sent. Hun jobber dagen etter. Tilbød å komme dagen før, men hun vil ikke feire før selve bursdagen. Sa og jeg kunne sove der natt til bursdagen  hennes, men hun syns det ble stress, siden selskapet til broren er kl 13, og 1 time unna der hun bor.

Skrevet

Da syns jeg moren din er vrien. Du prøver jo alt du kan å få besøkt henne. Dra i 30-årsdagen du.

Anonymkode: a8aa6...c41

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden):

Du hadde først planlagt med din mor, da gjør du det.

Synes det blir helt feil når man planlegger noe, for så å avlyse fordi noe annet dukket opp.

I tillegg er det din mor, man vet aldri hvor lenge man har foreldrene sine, så de er det viktig å ta vare på så lenge man har de. 

Dere får gå til hver deres.

Vi hadde ikke planlagt noe sånn sett. Var mer at jeg fortalte henne jeg har fri den helgen (jobber turnus), og at jeg hadde lyst å feire henne. Hun var ikke så ivrig på å ha selskap, men ville gjerne være sammen. Så hadde ikke planlagt feiring..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, mor har ikke rund dag. Ja, det skal han. Står i invitasjonen det er kaker og kaffe. Jeg hadde tenkt å få til begge deler, men mor syns det ble for sent. Hun jobber dagen etter. Tilbød å komme dagen før, men hun vil ikke feire før selve bursdagen. Sa og jeg kunne sove der natt til bursdagen  hennes, men hun syns det ble stress, siden selskapet til broren er kl 13, og 1 time unna der hun bor.

Herregud, her gjør hun seg veldig vanskelig og stakkars stakkars meg....

Anonymkode: de78a...f01

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Da syns jeg moren din er vrang og lite fleksibel. Kom på ettermiddagen etter det andre selskapet. Hvis ikke det er godt nok hadde jeg droppet det.

Anonymkode: fdf4c...3fb

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
StyrmannM skrev (5 minutter siden):

Mor har ikke rund dag, og heller ikke invitert til feiring? Da hadde jeg prioritert 30-års dagen dere er invitert i. Så hadde jeg snakket med mor og funnet et annet tidspunkt å markere hennes dag på. Det er vanlig i min omkrets at vi markerer voksne bursdager når det passer best, for eksempel nærmeste helg fremfor å måtte gjøre det på selve dagen :)

Nei, hun har ikke invitert til feiring. Jeg sa vi kan feire henne helgen etter. Følte hun var litt usikker, men vet ikke om det var for hun var skuffet jeg ikke kom på selve dagen, eller at hun ikke ville feire. 

Skrevet

Stress at du sover over? Hva er stress med å sove? Du greier vel både å re og ta av sengetøyet? Spise en god frokost, en liten kakebit før du drar i 30-års laget. Fatter ikke hva som er stress med det.

Anonymkode: ebd9c...7e8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig barnslig av din mor. Den som inviterer til selskap skal selvfølgelig ha forrang fremfor en som ikke vil ha selskap men kun besøk.

Anonymkode: e2eff...fa0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da syns jeg moren din er vrang og lite fleksibel. Kom på ettermiddagen etter det andre selskapet. Hvis ikke det er godt nok hadde jeg droppet det.

Anonymkode: fdf4c...3fb

Var det jeg hadde tenkt når vi fikk vite det var samme dag. Regner med det ikke blir kjempe sent når det starter kl 13..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Enig med de som synes mor er litt vrang og lite fleksibel her. 
Jeg ville prioritert svoger som har rund dag i så fall, og om hun synes alle andre alternative løsninger er for "stress" så kan dere ta det en annen dag. 
Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være for sent om du kom en tur for å spise god middag og litt kake klokken 17... 

For min mor hadde det være en "no-brainer" - selvsagt skulle rund dag og skikkelig feiring blitt prioritert. Tror faktisk hun hadde blitt irritert på meg om jeg hadde takket nei til det for å sitte noen timer sammen med henne. 

Skrevet

Vi har mye bursdager som krasjer i min og samboers familie. 

Runde dager prioriteres. Vi har vært i 30årsdager som har blitt holdt på kvelden. På dagen var vi hos an wt familiemedlem som ikke hadde rund dag. Min mor hadde skjønt det. Kunne besøk dagen før eller etter og tatt en telefon på selve dagen.

Anonymkode: d5cdb...a8f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da syns jeg moren din er vrien. Du prøver jo alt du kan å få besøkt henne. Dra i 30-årsdagen du.

Anonymkode: a8aa6...c41

Enig, din mor burde forstå at du også ønsker å feire 30-årsdag og være glad for det.

Anonymkode: 35c0a...b0a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis moren din skulle hatt et selskap med flere inviterte, ville jeg reist dit og mannen til broren. 

Men hvis feiringen består at av dere besøker henne, synes jeg det blir helt merkelig at det MÅ skje en spesifikk dag. Da kan dere jo besøke henne enten før eller etter 

Anonymkode: 637f6...7f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...