AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg er ei 29 år gammel jente som bor i en liten forstad av en by. Jeg finner meg nå i en situasjon hvor ensomhet begynner å ta for mye overhånd. Jeg er i et forhold, og vi skal ikke ha barn. Absolutt alle av de som bor i nabolaget har unger, og i tillegg har jeg kun to (uavhengige) som jeg kan kalle venninner, og de har også fått barn for ikke så lenge siden. Vårt vennskap har endret seg veldig siden barna kom til verden, da de naturlig nok ikke har like mye tid til å henge med meg lenger. De gangene vi faktisk møtes, handler alt om småbarnstiden, de er så travle, hvordan de ikke fungerer i hverdagen omtrent, pga søvnunderskudd osv. Jeg er veldig glad i barna deres, men ønsker ikke å involvere meg så mye i de, fordi det blir ikke noe annet enn barn barn barn hele tiden, og det er ikke noe for meg. Dette er ikke ment som shaming av småbarnsforeldre altså. Respekterer selvfølgelig at det er som det er for mine venninner. Problemet er at jeg nå sitter mye alene, og jeg savner å ha en venninne som har tid til å henge med meg, uten barn, og finner plass i sin verden til å også spørre hvordan jeg har det (at det faktisk går begge veier!). Etter arbeidstid har jo ikke venninnene med barn noe tid til overs for å henge med venner. Jeg har ikke lyst til å ta opp dette med dem, fordi jeg selv kanskje føler det er litt "urimelig" og ønsker jo at alle barn som vokser opp skal ha sine foreldre tilgjengelig og få nok oppmerksomhet og kjærlighet fra dem. Derfor blir på en måte løsningen for meg å "finne nye venninner", som ikke har barn da... Spørsmålet er hvordan gjør jeg det? Dørstokken er også ganske høy for å gå ut til fritidsaktiviteter og slikt nå når ensomhet (og også da litt depresjon og inaktivitet) gjør at det blir veldig tiltak. En annen ting er at jeg føler barnløse på min alder er svært sjeldent, og at jeg skal lete ganske lenge for å klare å finne noen. Finnes det noen gode råd der ute? Anonymkode: b5022...6df
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg fikk nye barnløse venner på venneapper som hey vina! Venn osv Anonymkode: 964c1...36d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #4 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk nye barnløse venner på venneapper som hey vina! Venn osv Anonymkode: 964c1...36d Venneapper? Aldri hørt om. For barnløse, eller for folk generelt? Kanskje det hadde vært noe. Hvilke er "best" ? Anonymkode: b5022...6df
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 Kom deg over den dørstokken til å starte med. For om du ikke klarer å komme deg ut av døra ryker evt nye vennskap fort. Få gidder å pleie nye vennskap med folk som aldri orker å bli med på noe. Oppsøk arenaer der man treffer folk. Så blir du kjent med nye folk og så pleier man barnløse vennskap videre. Barnløse finnes det mange av heldigvis. Anonymkode: d953d...7ce
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Venneapper? Aldri hørt om. For barnløse, eller for folk generelt? Kanskje det hadde vært noe. Hvilke er "best" ? Anonymkode: b5022...6df Det er for folk flest, men så kan du bli med i communities da får du opp folk som er litt mer relevante for deg. Jeg personlig liker hey vina best. Jeg er ikke så flink på å forklare, men hey vina er som tinder bare for å finne venninner. Venn er for begge kjønn. Anonymkode: 964c1...36d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 Vi er MANGE barneløse og venninneløse. Mitt beste tips er å åpne døren for mennesker du vanligvis ikke hadde gått for i vennskap. 1. Meld deg inn i facebook grupper som "Hey Girl BYNAVN også videre......... 2. KOM DEG UT PÅ FRITIDSAKTIVITETER!!!!! Treningssenter, gågrupper, strikkeklubber, reis på standup eller teater eller hva nå i området du bor i, du kan jo komme i prat med folk der. 3. JOBBEN DIN DA? har du ikke en jobb? Kollegaer? Bli med på lønningspils (du kan drikke pepsi eller cola om ikke alkohol er interessant) 4. Vær er JA menneske, bli med på ting, sett i gang ting,. INGEN, absolutt INGEN, vil komme til deg og dra deg ut av døra og ensomheten. DU er selv ansvarlig for din egen lykke. KOM DEG OPP OG UT !! Anonymkode: f28d1...08e 2
Gjest Refreng Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Tror nok aktiviteter er beste løsningen, dessverre. Du må bare hoppe i det og forsøke melde deg på noe. Husk at du alltid kan snu og forlate situasjonen når som helst dersom det blir veldig kleint eller ubehagelig for deg. Så møt opp på aktivitet, vær der i 30min. Dersom det fortsatt føles fælt, så reiser du hjem Endret 23. oktober 2023 av Refreng
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #9 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg er eldre enn deg, men vi er barnløse. Du kan trøste deg med at den fasen hvor det er mye småbarnsprat går over, og vennene dine kommer tilbake. Vi barnløse vil også ha perioder i livet hvor vi blir enspora, for eksempel ved jobbytte, nytt kjæledyr og så videre. Som gode venner holder man ut med hverandre gjennom ulike perioder i livet. Den beste venninnen jeg har i dag har to barn som begynner å bli store. Vi fikk ikke til å møtes så mye når de var små, men jeg passet likevel på at vi klarte å holde kontakten. Når det gjelder å utvide nettverket er fritidsaktiviteter, kurs og organisasjoner et godt startsted. Jeg har fått mange venner i voksen alder gjennom å engasjere meg. For min del har det ikke vært spesielt viktig at de skal være barnløse da. Anonymkode: 35fcf...17c 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #10 Skrevet 23. oktober 2023 ufiltrert skrev (14 minutter siden): Begynn med gaming og kos deg ☺️ Har du hørt og lest om hvordan mannlige gamere behandler kvinnelige gamere og jenter?!? Det er virkelig helt hårreisende. Unge og eldre menn og gutter som omtaler kvinnelige gamere på en måte som ville fått hårene til å reise seg på normalt navla folk. Anonymkode: 9d461...433 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #11 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg er også K29 med samboer og uten barn. Nesten alle mine venner har barn, men jeg har funnet meg en ny vennegjeng som er i alderen 21-26 😊 Anonymkode: 8ed72...c75
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #12 Skrevet 23. oktober 2023 ufiltrert skrev (16 minutter siden): Begynn med gaming og kos deg ☺️ Du kan jo google "kvinnelige gamere" og kose deg med lesning som dette: https://www.dagbladet.no/nyheter/spilte-som-kvinne-skal-voldta-deg/75638668 Anonymkode: 9d461...433
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #13 Skrevet 23. oktober 2023 Takk for gode råd. Det er jo ikke sånn at det "må" være barnløse, det er bare de erfaringene jeg gjør meg nå at de med barn har ikke tid. Regner med det sitter flere som meg rundt om kring, men vi må jo finne hverandre på en måte Anonymkode: b5022...6df
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #14 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Venneapper? Aldri hørt om. For barnløse, eller for folk generelt? Kanskje det hadde vært noe. Hvilke er "best" ? Anonymkode: b5022...6df Men kan anbefale det på det varmeste. Vi er blitt en ganske ny venninne gjeng på 5 stk der ingen av oss har barn. Vi lager middager ilag noen ganger i månden , går turer, har vinkvelder, stikker ut på fest av og til, går på utstillinger, i år har vi planlagt julebord osv. Anonymkode: 964c1...36d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #15 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men kan anbefale det på det varmeste. Vi er blitt en ganske ny venninne gjeng på 5 stk der ingen av oss har barn. Vi lager middager ilag noen ganger i månden , går turer, har vinkvelder, stikker ut på fest av og til, går på utstillinger, i år har vi planlagt julebord osv. Anonymkode: 964c1...36d Det høres ultrakoselig ut ❤️ Anonymkode: b5022...6df
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #16 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er også K29 med samboer og uten barn. Nesten alle mine venner har barn, men jeg har funnet meg en ny vennegjeng som er i alderen 21-26 😊 Anonymkode: 8ed72...c75 Jaaa, men så kommer de også i 30-årene og sannsynligheten er stor for at de da også får barn Anonymkode: b5022...6df
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #17 Skrevet 23. oktober 2023 Få barn. Det er meningen med livet ❤️ Anonymkode: e6b2d...5f3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #18 Skrevet 23. oktober 2023 Kanskje du kan prøve turvenn.no Et annet alternativ er å involvere deg mer i dine venninner som har barn. Aksepter at de nå er +1. Det er perioder med lite søvn og det har de ikke kontroll på. Det endrer seg med tiden. Er selv alenemor så min lille er med overalt og det har aldri vært noe problem å opprettholde vennskap fordi om. Anonymkode: 8aab7...676
Gjest ufiltrert Skrevet 23. oktober 2023 #19 Skrevet 23. oktober 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du hørt og lest om hvordan mannlige gamere behandler kvinnelige gamere og jenter?!? Det er virkelig helt hårreisende. Unge og eldre menn og gutter som omtaler kvinnelige gamere på en måte som ville fått hårene til å reise seg på normalt navla folk. Anonymkode: 9d461...433 øøøh.. jeg er ikke en av "de"... men man må jo ikke gå inn på voice chat med drittunger men finne seg en voksen gruppe å spille med? Og sånne holdninger som du har, eller antyder til, leder til at da vil jo ingen kvinner/jenter være med. Skulle såklart ønske det fans noen måte å banne/avstenge disse drittungene på men de store selskapene bryr seg ikke å gir fullstendig faen samt er jo styrt av menn. Men med det sagt så behøver ikke andres negative opplevelser bety at alle får det i alle spill og sphærer online, det finns faktisk andre spill enn driit of legends og cuntstrike. Endret 23. oktober 2023 av ufiltrert
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #20 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo google "kvinnelige gamere" og kose deg med lesning som dette: https://www.dagbladet.no/nyheter/spilte-som-kvinne-skal-voldta-deg/75638668 Anonymkode: 9d461...433 Kanskje du skal ta det med ro, og ikke legge alle mannlige gamere under samme kam? Jeg er kvinne, og har gamet CS i nærmere 10 år - og jeg har aldri blitt behandlet dårlig av menn. Enda det er tydelig at jeg er kvinne, med både kvinnelig avatar og brukernavn. Menn er ganske positive og greie. Anonymkode: 0e6e9...6a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå