AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #41 Skrevet 24. oktober 2023 Hadde ikke klart alt det der men mannen hadde slukt det lett 😅 Anonymkode: d3ef5...f1f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #42 Skrevet 24. oktober 2023 Helt vanlig tallerken for meg, men jeg har 400 gram med karbonadedeig, eller 3-6 egg i tillegg. Poteter har ikke mange kaloriene per 100 gram, så at folk reagerer på poteter sier vel litt om hvorfor mange blir feitere og feitere. Er forøvrig kvinne, slank. Anonymkode: 22b4f...9e6 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #43 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg spiser 2-3 poteter til f.eks kjøttkaker. Jeg syns 5 poteter er mye, men kanskje ikke så mye når du kun har salat til. Et tips er å ha baktpotet med salat på siden, evt hvitløksbaguett til også. Anonymkode: dcdf4...72f
Blueberrymuffin Skrevet 24. oktober 2023 #44 Skrevet 24. oktober 2023 Det der var bare en jævlig trist middag. Hadde ikke akkurat hivet det i meg, blir for tørt og savner proteiner. Om det derimot er mye mat, så ville jeg sagt nei, vil ikke si det er en spesielt stor porsjon. 1
Blåttvann Skrevet 24. oktober 2023 #45 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 3.15): Hadde du greid å spise alt det selv? Anonymkode: 88b64...179 Er det én spiseskje med stekt kjøttdeig øverst på tallerkenen?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #46 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 3.32): Spiser så så aldri sånn her, det er veldig sjeldent, går dessverre bare i junk, og ferdig laget mat fra butikken, vet ikke hvordan man lager mat, spiser mye ferdig laget pizza osv, men er fortsatt slank pga gener. Anonymkode: 88b64...179 Det er helt greit det du har laget, men neste gang kan du ta litt mindre poteter og så kjøper du en form med et par laksebiter på butikken, og steker dem i ovnen (i formen som de ligger i, men husk å ta av plasten). Du kan også kjøpe noen kyllingfileter som du steker til de er gjennomstekte, eller kjøtt av et eller annet slag. Det er masse å velge blant i butikken. Hvis du ikke vet hvordan du lager mat, så er det kjempefin hjelp i å lese oppskrifter på nettet (du kan også se folk lage mat på feks Youtube) eller du kan kjøpe deg en fin kokebok. Du lærer fort hvordan du lager mat om du følger oppskriftene. Anonymkode: ec48c...9ad
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #47 Skrevet 25. oktober 2023 Morsomt at folk ikke kan spise det de har lyst på uten disse bedreviterne som ikke klarer å nyte livet uten å komme med en pekefinger 😅😂 Kos deg med maten, ts og spis så mange poteter du vil 😀 Anonymkode: 46bf3...940 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #48 Skrevet 25. oktober 2023 For meg så dette mye ut. Hadde spist salaten, en potet og så hadde jeg laget ett egg til. Stekt eller kokt. Anonymkode: b9118...9d4 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #49 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Morsomt at folk ikke kan spise det de har lyst på uten disse bedreviterne som ikke klarer å nyte livet uten å komme med en pekefinger 😅😂 Kos deg med maten, ts og spis så mange poteter du vil 😀 Anonymkode: 46bf3...940 Men TS har jo selv laget tråden for å spørre om dette er for mye middag for én person? Da er det ikke mulig å svare uten å også si noe om hva slags næringsstoffer maten på tallerkenen består av, altså hvor næringstett og mettende maten er (eller ikke er). Å bare kommentere volum gir ikke mening. Og mht antall poteter: Det ber jo vedkommende faktisk om respons på (er det for mye middag eller ikke?), så om h*n ikke ville ha det måtte h*n unnlatt å spørre. Anonymkode: 30eae...82d 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #50 Skrevet 25. oktober 2023 Mengden er det ikke noe å si på, men variasjonen og næringsverdien er heller mangelfull. De fleste voksne kan fint spise alt dette, men uten proteiner kommer sulten fort tilbake igjen. En gang i blant er dette helt greit, men om dette er standard middag for deg bør du nok tenke litt nytt. Anonymkode: 3049c...e84
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #51 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 3.15): Hadde du greid å spise alt det selv? Anonymkode: 88b64...179 Nei Anonymkode: 900f5...7fd
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #52 Skrevet 25. oktober 2023 For meg hadde det vært altfor mye mat. Fem poteter? Jeg spiser en. Men så spiser jeg gjerne noe kjøtt eller fisk i stedet. Likevel, om jeg hadde byttet ut fire av potetene med en torskebit, hadde det blitt mye. Anonymkode: dfe46...51a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #53 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Helt vanlig tallerken for meg, men jeg har 400 gram med karbonadedeig, eller 3-6 egg i tillegg. Poteter har ikke mange kaloriene per 100 gram, så at folk reagerer på poteter sier vel litt om hvorfor mange blir feitere og feitere. Er forøvrig kvinne, slank. Anonymkode: 22b4f...9e6 400 gram karbonadedeig i tillegg til alt dette?! Hva? Hvordan kan du være slank? Jeg spiser under halvparten, men er likevel definert som overvektig. Ikke spiser jeg noe særlig resten av dagen heller. Hva spiser du til de andre måltidene? Anonymkode: dfe46...51a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #54 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 400 gram karbonadedeig i tillegg til alt dette?! Hva? Hvordan kan du være slank? Jeg spiser under halvparten, men er likevel definert som overvektig. Ikke spiser jeg noe særlig resten av dagen heller. Hva spiser du til de andre måltidene? Anonymkode: dfe46...51a Kunne også spist dette med kjøtt i tillegg. Sluker en stor Peppes Pizza alene, til gjengjeld spiser jeg særdeles lite annet enn mat. Aldri chips, bakst, godteri eller sjokolade. Og beveger meg mye. En stor porsjon havregrøt til frokost. Spiser innen et vindu på åtte timer og drikker mye vann. Det tror jeg hjelper, at jeg ikke spiser utenom de åtte timene. Er opptatt av proteiner da. Hilsen dame over femti og slank. Anonymkode: d7851...fd7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #55 Skrevet 25. oktober 2023 Hadde ikke fått ned den kombinasjonen. To poteter, salat, kjøtt eller fisk hadde vært ok. Om det ikke skulle være fisk eller kjøtt, ville jeg ha byttet ut alle potetene med et par kokte egg. Anonymkode: 5f8f9...cea
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #56 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men TS har jo selv laget tråden for å spørre om dette er for mye middag for én person? Da er det ikke mulig å svare uten å også si noe om hva slags næringsstoffer maten på tallerkenen består av, altså hvor næringstett og mettende maten er (eller ikke er). Å bare kommentere volum gir ikke mening. Og mht antall poteter: Det ber jo vedkommende faktisk om respons på (er det for mye middag eller ikke?), så om h*n ikke ville ha det måtte h*n unnlatt å spørre. Anonymkode: 30eae...82d Nettopp, TS spurte om dette er 'for mye' mat og om vi hadde greid å spise opp. Dvs om magesekken blir full eller ei. Volum fyller magesekken, uavhengig av hvor næringstett maten er - man kan sågar fylle den med vann. Da svarer man ut fra om det man ser på bildet fyller ens egen magesekk, uten å kommentere næringssammensetning, hva man ellers ville spist eller komme med ufine kommentarer. Anonymkode: aa5de...56c 1
Eva-Lena Skrevet 25. oktober 2023 #57 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 3.15): Hadde du greid å spise alt det selv? Anonymkode: 88b64...179 Jeg hadde klart 1.5 potet og halvparten av grønnsakene. Da hadde jeg vært stappmett.
Derpderp Skrevet 25. oktober 2023 #58 Skrevet 25. oktober 2023 For meg hadde det vært mye volum, men jeg er vant til litt mindre tette måltider og trives med det. (Jeg er av typen "alltid sulten"). Du kjenner jo selv på metthetsfølelsen din hvordan det ligger an
tonebelinda Skrevet 25. oktober 2023 #59 Skrevet 25. oktober 2023 Hadde fint kunne spise den mengden mat til middag.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #60 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp, TS spurte om dette er 'for mye' mat og om vi hadde greid å spise opp. Dvs om magesekken blir full eller ei. Volum fyller magesekken, uavhengig av hvor næringstett maten er - man kan sågar fylle den med vann. Da svarer man ut fra om det man ser på bildet fyller ens egen magesekk, uten å kommentere næringssammensetning, hva man ellers ville spist eller komme med ufine kommentarer. Anonymkode: aa5de...56c Både mht metthetsfølelse og mht kommunikasjon er jo dette, med all respekt, bare tøv. Anonymkode: 30eae...82d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå