Gå til innhold

Trolljegerne har blitt mer irriterende enn de faktiske trollene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at såkalte trolljegere som må rope TROLL! i hver eneste tråd har begynt å irritere meg mer enn de faktiske trollene. Hva er poenget? Ja, noe er åpenbare trolletråder med tull og tøys men det er vel bare å ignorere? Oppretter jeg en tråd der jeg spør om barnet mitt kan ha med seg leverpostei i matpakken sin, kan du banne på at noen påstår at jeg troller.

Er det bare meg eller?

Anonymkode: 33831...ea0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare deg.

Anonymkode: f9be3...037

• Liker 1
Skrevet

Ja dette et bare deg så langt. Sånnt irriterer meg svært lite og ofte er det helt greit å påpeke den rosa elefanten (trollet) i tråden

Anonymkode: c16d4...8c5

Skrevet

Nå trodde jeg du tenkte på Otto Jespersen.

Anonymkode: 5e5d0...a75

• Nyttig 1
Skrevet

Vi er to i hvert fall. Noen skal liksom avlyse enhver diskusjon dersom det er noe som sjokkerer. Det er bare å forutsette at det er sant, eller holde kjeft.

Anonymkode: 067e4...227

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå trodde jeg du tenkte på Otto Jespersen.

Anonymkode: 5e5d0...a75

Hehe, det tenkte jeg ikke på før du sa det! Han er en kul trolljeger da.

Skrevet

Virker som ts er et troll. Håper vi kan få slutt på dette på KG!

Anonymkode: 2c8f9...984

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja dette et bare deg så langt. Sånnt irriterer meg svært lite og ofte er det helt greit å påpeke den rosa elefanten (trollet) i tråden

Anonymkode: c16d4...8c5

Nei. Det er ikke greit. Du kunne like gjerne ropt ut i kontorlandskapet at LARS MÅ BÆSJE, hvis han tusler retning toalettet. 

Anonymkode: d1f57...a84

Skrevet

Synes det er helt greit å nevne at det er et troll.

Jeg pleier ikke å gjøre det, hvis trolletråden er litt god så spiller jeg gjerne med, eller så kan man kødde med TS, dra den lengre.

Men noen ganger tyder jeg ut fra svarene at noen blir direkte provosert, at de tror på det, og da kan det av og til være greit å informere om at det ikke bør tas så seriøst.

Det er gøyest med trolletråder som er morsomme, hvor folk får seg en god latter, mang en god historie du har hørt i ditt liv og ledd av og fortalt videre, er jo oppspinn eller i beste fall en sannhet som er pyntet på. Ikke noe galt i det. Men når blodtrykket begynner å gå opp og det ryker en sikring i hodet av å lese ting, så er det jo ikke like morsomt synes jeg. Hvorfor hisse folk opp, det er nok irriterende og kjipe greier i hverdagen fra før uten å drive og finne på ting.

Anonymkode: 1b7f6...4e3

• Liker 1
Skrevet

Det er spesielt irriterende her på kvinneguiden fordi det knapt skal noe til før en eller annen nevrotiker får for seg at noe er oppspinn.

Anonymkode: a906a...61b

Skrevet

Jeg har aldri brydd meg om eller reagert på at noen har sagt troll i en tråd. Aldri. Det er jo en bagatell og bare å overse om man tror tråden er seriøs i stedet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Virker som ts er et troll. Håper vi kan få slutt på dette på KG!

Anonymkode: 2c8f9...984

Sååååååå oppbrukt.

Anonymkode: a38f7...dab

Skrevet

Tja, jeg synes egentlig det er mest irriterende når det blir brukt som en hersketeknikk. Når vedkommende har gått tom for argumenter, hiver de gjerne ut av seg at motdebattanten må være et troll fordi de tror at det på magisk vis redder æren eller noe sånt. Men hadde det ikke vært denne hersketeknikken, ville det vært en annen. For enkelte er det veldig vanskelig å si "her tok jeg visst feil. Takk for debatten!"

Anonymkode: a5f56...487

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har lagt merke til at såkalte trolljegere som må rope TROLL! i hver eneste tråd har begynt å irritere meg mer enn de faktiske trollene. Hva er poenget? Ja, noe er åpenbare trolletråder med tull og tøys men det er vel bare å ignorere? Oppretter jeg en tråd der jeg spør om barnet mitt kan ha med seg leverpostei i matpakken sin, kan du banne på at noen påstår at jeg troller.

Er det bare meg eller?

Enig. 
«Du troller»

»Du er en mann som later som om du er en kvinne»

»Noen har sagt noe som ligner på dette før. Jeg tror at det var deg»

»Incel!»

Anonymkode: c94ee...1c1

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Er det bare meg eller?

Ikke bare deg.

Synd at de fleste "trolljegerne" går under anonymbruker. Ellers hadde de endt opp på blokkeringslista mi sammen med 90% av de sutrete ekspertene som forsøpler diskusjonene i Samfunn og politikk som også tror de har doktorgrad i alle verdens emner etter to VG-artikler og en youtubevideo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er spesielt irriterende her på kvinneguiden fordi det knapt skal noe til før en eller annen nevrotiker får for seg at noe er oppspinn.

Anonymkode: a906a...61b

Det er ikke oss nevrotiske som roper troll. Vi elsker jo drama!

Anonymkode: c0ca8...d2d

Gjest Adobyen
Skrevet

Det kommer an på trollskapen. Hetsetroll bør skytes.

Skrevet

Hvis en tråd virkelig er troll, så burde man selvfølgelig holde kjeft, og håpe at hele tråden dør ut kjappest mulig. I stedet for å gi trollene enda mer drivstoff, ved å hele tiden sutre på grunn av påstått "troll" 

Ordentlige troll ville jo selvfølgelig gitt blanke pokker i om man blir avslørt som troll, eller ikke. Så alle disse troll-jegerne er jo selvfølgelig fullstendig ubrukelige.              

Anonymkode: b8720...a7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...