tingeling Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #101 Skrevet 27. januar 2006 Godt å høre at det er flere som meg tingeling
Gjest :-) anna (ikke pålogga) Skrevet 27. januar 2006 #102 Skrevet 27. januar 2006 Visst har damen gjort det harde fysiske, men tenk det er jo ikke bare bare å se på heller da. ← Kan ikke annet enn å le litt. Skulle gjerne bytta jeg altså... Jeg synes det er en fin skikk å gi sin kjære en gave som takk for innsatsen de siste ni månedene og under fødselen.
Gjest Piper Skrevet 27. januar 2006 #103 Skrevet 27. januar 2006 Kan ikke annet enn å le litt. Skulle gjerne bytta jeg altså... Jeg synes det er en fin skikk å gi sin kjære en gave som takk for innsatsen de siste ni månedene og under fødselen. ← Ja, og da bør virkelig mannen få for innsatsen også, for tenk han har klart å stå ut med en hormonell dame. Er faktisk ikke helt enkelt det, og beklageligvis er de fleste hormonelle, selv om de gjerne tror selv de ikke er det. Så mannen bør virkelig få en takk han også, for det er virkelig ikke bare damen som har gjort en innsats. Men på meg virker det som at damene forventer gave i hytt og pine. Til bursdagen til valentine ( for mannen er jo virkelig ikke romantisk, om han ikke forstår dette) Til fødselen årsdagen for dagen de ble sammen, eller første date osv Bryllupsdagen ( morgengave), og der tviler jeg på at mennene forventer noe. Bryllupsdagene etter bryllupet til jul helst mange utenom også, for det er jo først da han beviser hvor høyt han elsker henne. +++++ Når fortjener mannen en gave?
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #104 Skrevet 27. januar 2006 Jeg reagerer kraftig på at enkelte her tydeligvis mener at menn har en så utrolig enkel oppgave i forbindelse med fødselen. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å se en av mine aller nærmeste gå gjennom det en fødsel innebærer uten å kunne bidra med stort. For ikke å snakke om alt som skjer under svangerskap og barsel. Ære være menn som klarer det, sier jeg. Og det er vel ikke akkurat en konkurranse om å lide mest, er det?
Fibonacci Skrevet 27. januar 2006 #105 Skrevet 27. januar 2006 Mennene fortjener absolutt honnør for det de gjør, men jeg forventer faktisk ikke gave ved alle disse anledningene Piper nevner. Til bursdager gir vi hverandre gaver, det samme til bryllupsdagen. Valentine´s day hopper vi glatt over. Og morsdag og farsdag markerer vi her i huset ved å kjøpe en liten symbolsk gave og varte hverandre ekstra opp den dagen.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #106 Skrevet 27. januar 2006 Uansett er det for sent å ønske seg gave nå, barnet er født for en måned siden. Hadde jeg vært deg, trådstarter, så hadde jeg svelget den skuffelsen og vært glad jeg hadde en far til mitt barn som faktisk stiller opp. Jeg synes helt ærlig at det blir litt sutrete av deg å gå å kværne på dette her. Din mann glemte det nok bare i kampens hete, kanskje barnet kom litt før han planla, og nå er det for sent. Hvis du lå 48 timer på fødestuen så skjønner jeg at han har fått andre ting å tenke på og etter fødselen ble det sikkert litt for travelt til å løpe innom gullsmeden etter diamanter.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #107 Skrevet 27. januar 2006 Hei.. Jeg skjønner veldig godt at du er lei deg... Jeg er selv mamma til 3 nydelige barnog jeg hadde også forventninger. Da jeg fikk førstemann kom han med en nydelig gullring til meg, men den store rosebuketten jeg hadde drømt om uteble ettersom svigermor så fint hadde fortalt han at blomster fikk jeg nok av.. blææ he he he da jeg fikk andremann fikk jeg en sånn scarms dings og en pjuskete blomsterkvast ( ble veldig glad)... Men da jeg fikk tulla mi fikk jeg ingenting..... og det gjorde så vondt.. klarte liksom ikke og tenke på noe anet. Det toppet seg liksom når jeg kom inn døren og måtte ta fatt p rydding av hus etter hjemkomst. Da brast tårene hos meg.... Dagen etterpå kom han hjem med et nydelig gullhjerte og ett flott kort og kunne gråtkvalt fortelle meg at han hadde glemt alt sånt... selv om jeg har vært heldig og fått noe fint vær gang gan jeg sette meg inni hvordan du føler det, men jo lengere tid det går jo vanskeligere blirdet og si det til han... men for din egendel så tror jeg du bør fortelle han det... for det er vondt og ha det sånn og du får neppe fred før katten er ute av sekken. i min omgangskrets er det helt vanlig og gi gaver etter fødsel
Gjest gjest 0 Skrevet 27. januar 2006 #108 Skrevet 27. januar 2006 Ja, og da bør virkelig mannen få for innsatsen også, for tenk han har klart å stå ut med en hormonell dame. Er faktisk ikke helt enkelt det, og beklageligvis er de fleste hormonelle, selv om de gjerne tror selv de ikke er det. Når fortjener mannen en gave? ← Uff så fælt de har det... Kjærsten min får gaver støtt og stadig han! Jeg kjøper til han når jeg har lyst, når jeg finner noe jeg tror han vil like og i tillegg står jeg for nesten alt husarbeid og matlagning. Jeg får aldri gaver av han, så en liten gave etter å ha født hans barn synes jeg faktisk ikke er så mye å håpe på. (jeg er ikke sur pga husabeidet hvis det virket sånn...) I forbindelse med denne tråden spurte jeg han og en kamerat og de synes det var en selvfølge å gi gave til kjærsten når de hadde født....
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #109 Skrevet 28. januar 2006 Først maser dama om at det på tide med barn for at hun føler seg klar for det, så må mannen stå på pinne for henne mens hun er gravid med humørsvingninger og sen matlyst osv så presterer hun å kreve gave når barnet først er kommet!!???!! Det var for å sette det på spissen og JA selfølgelig fins det mange unntak. ← Vel, å gå gravid er som å være bakfull i 9 måneder. Og hva får deg til å tro at det bare er jenter som vil ha barn? Jeg fikk ingen gave da jeg fikk våre barn, men han var heller ikke klar over skikken. Det plaget meg overhode ikke! Jeg tenkte ikke over det før en stund etterpå. Men om det plager deg (trådstarter), så får du fortelle ham det. Få det ut!
Gjest Maddy Skrevet 28. januar 2006 #110 Skrevet 28. januar 2006 Godt å se at andre er litt enige. Jeg mener ikke nødvendigvis at menn skal få gave for innsatsen, men ser heller ikke poenget med at dama skal få det heller jeg. Fikk ikke en blomsterkvast en gang og tror ærlig talt at han ikke har tenkt noe på det heller. Savn er det heller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #111 Skrevet 28. januar 2006 Ja, og da bør virkelig mannen få for innsatsen også, for tenk han har klart å stå ut med en hormonell dame. Er faktisk ikke helt enkelt det, og beklageligvis er de fleste hormonelle, selv om de gjerne tror selv de ikke er det. Så mannen bør virkelig få en takk han også, for det er virkelig ikke bare damen som har gjort en innsats. Men på meg virker det som at damene forventer gave i hytt og pine. Til bursdagen til valentine ( for mannen er jo virkelig ikke romantisk, om han ikke forstår dette) Til fødselen årsdagen for dagen de ble sammen, eller første date osv Bryllupsdagen ( morgengave), og der tviler jeg på at mennene forventer noe. Bryllupsdagene etter bryllupet til jul helst mange utenom også, for det er jo først da han beviser hvor høyt han elsker henne. +++++ Når fortjener mannen en gave? ← endelig noen som hadde noe fornuftig å si!
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #112 Skrevet 28. januar 2006 Mennene fortjener absolutt honnør for det de gjør, men jeg forventer faktisk ikke gave ved alle disse anledningene Piper nevner. ← Ikke her i huset heller. Vi gir hverandre gave til bursdag og jul, må innrømme at jeg forventer å få noe da. (IIK; jeg er kravstor!!) Vi ga begge til hverandre i morgengave. Og jeg regner altså med å få noe ved en evt fødsel, da det er skikk hos oss i begge familier. Valentines, forlovelsesdag, bryllupsdag og alle andre merkedager gir vi ikke gaver. Detr forekommer at vi begge får en liten gave utenom. Så: på hvilken måte likner jeg på en kravstor kvinne. ? Kun fordi jeg regner med å få noe etter en fødsel? Jaja, det syns ihvertfall ikke mannen min.
Pimbila Skrevet 28. januar 2006 #113 Skrevet 28. januar 2006 Jeg fikk ikke gave etter fødslene. Forventet det heller ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå