Eliza Doalot Skrevet 26. januar 2006 #61 Skrevet 26. januar 2006 Brudeparet gir da vel ikke gave til hverandre på bryllupsdagen? Morgengave er vel en ganske utbredt tradisjon. Blir jo gitt dagen etter da. At gjestene gir for å gratulere er en annen ting. Slik blir det jo med en fødsel også... Å forvente en gave av far blir feil for meg, siden han allerede har gitt meg den beste gaven (et barn) At andre gir en liten ting for å gratulere oss som familie, blir noe annet... ← De fleste gaver i dag, blir vel gitt fordi det er en tradisjon. Så også med fødselsgave for de det gjelder.
Fibonacci Skrevet 26. januar 2006 #62 Skrevet 26. januar 2006 Selvfølgelig mente jeg det ikke sånn Chiquita, men ville bare understreke at det man har vært gjennom ved å sette et barn til verden, fortjener en liten oppmerksomhet! En blomsterbukett eller lignende som sier "jeg elsker deg og synes du var tapper/flink/tøff". Å "kreve" en gave blir litt feil, siden denne tradisjonen er noe mange ikke har fått med seg. Men det er veldig hyggelig som nybakt mor å få en gave til seg selv også, ikke bare til babyen.
Eliza Doalot Skrevet 26. januar 2006 #63 Skrevet 26. januar 2006 (endret) Dobbelt... Endret 26. januar 2006 av Eliza Doalot
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #64 Skrevet 26. januar 2006 Gaver som kommer av at jeg har krevd dem og ikke fordi noen ønsket å gi meg dem kan jeg helt fint klare meg uten. Har aldri hørt værre sutrekor! Jeg selv var ikke sammen med barnefaren når min datter ble født. Første gangen han traff henne trillet han henne med seg i korridoren (sannsynligvis for å vise henne frem til sin nye kjæreste). Ikke et ord til meg om hvordan jeg hadde det. Men fra moren hans fikk jeg et søtt sølvsmykke og blomster. Smykket har jeg enda, og det skal min datter få når hun blir litt større. Setter veldig pris på det. Å ha en barnefar som er glad i deg og ditt barn må vel være verdt mye mer enn noen annet? For meg hadde det vært uvurderlig da.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #65 Skrevet 26. januar 2006 Brudeparet gir da vel ikke gave til hverandre på bryllupsdagen? ← ...hørt om morgengave?
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #66 Skrevet 26. januar 2006 Brudeparet gir da vel ikke gave til hverandre på bryllupsdagen? At gjestene gir for å gratulere er en annen ting. Slik blir det jo med en fødsel også... Å forvente en gave av far blir feil for meg, siden han allerede har gitt meg den beste gaven (et barn) At andre gir en liten ting for å gratulere oss som familie, blir noe annet... ← Det er ganske vanlig i gi hverandre morgengave da...
Eliza Doalot Skrevet 26. januar 2006 #67 Skrevet 26. januar 2006 Gaver som kommer av at jeg har krevd dem og ikke fordi noen ønsket å gi meg dem kan jeg helt fint klare meg uten. Har aldri hørt værre sutrekor! ← Så du hadde absolutt ikke blitt det minste skuffet hvis du plutselig ikke fikk noe til jul eller bursdag e.l?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #68 Skrevet 26. januar 2006 Så du hadde absolutt ikke blitt det minste skuffet hvis du plutselig ikke fikk noe til jul eller bursdag e.l? ← Selvsagt hadde jeg blitt skuffet. Såret også sikkert. Men om man skal måtte kreve gaver før man får dem synes ikke jeg det retter opp noen skade.
Montezuma Skrevet 26. januar 2006 #69 Skrevet 26. januar 2006 Gaver som kommer av at jeg har krevd dem og ikke fordi noen ønsket å gi meg dem kan jeg helt fint klare meg uten. Har aldri hørt værre sutrekor! ← Dette er mitt poeng oxo! Det er derfor jeg blir så provosert fordi trådstarter (og mange andre av dere) KREVER å få gave! Det er gaver jeg ikke ville ønsket. Det er jo vel hensikten med gaver at de kommer fra hjertet???? Ikke fordi man blir pålagt å gi dem? Noen nevnte bursdaggaver oxo, og for min egen del så forventer jeg ikke det heller. Synes dete r hyggelig når jeg får , men synes dete r mye viktigere at mine nærmeste deltar i evt feiring.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #70 Skrevet 26. januar 2006 Trådstarter har vel strengt tatt ikke krevd noe som helst. Hun ble skuffa, men ikke sagt det.
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #71 Skrevet 26. januar 2006 Nå er det vel ingen som har sagt noe om å kreve en gave her?? Slik jeg forstår det er det vanlig i trådstarter sin omkrets å gi slike fødselsgaver. Jeg gav forresten et smykke til min venninne da hun fødte sitt andre barn, fordi jeg vet at mødrene ofte blir glemt selv om det er de som faktisk har brakt vidundrene til verden. Barna får så mye gaver likevel, og min venninne ble kjempeglad for at noen hadde tenkt på henne.
Gjest 2324 Skrevet 26. januar 2006 #72 Skrevet 26. januar 2006 Men det er veldig hyggelig som nybakt mor å få en gave til seg selv også, ikke bare til babyen. ← Når noen i familien eller venninner får barn pleier jeg å kjøpe en gave til den nybakte moren, i stedet for til barnet. Barnet får alltids nok gaver uansett. Alle jeg har gjort dette til har i hvertfall blitt veldig positivt overrasket.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #73 Skrevet 26. januar 2006 Nå er det vel ingen som har sagt noe om å kreve en gave her?? ← Nei, mannen får bare gjennomgå i x antall krangler siden fordi han var så "dum" å ikke tenke på å kjøpe smykke til sin kone når han var opptatt med å balansere sine følelser rundt det å bli fra med krav fra familie, jobb og evt. større søsken. Er det rart mange forhold ryker rundt en barnefødsel sier jeg! Og nei, jeg er ikke mann.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #74 Skrevet 26. januar 2006 Nei, mannen får bare gjennomgå i x antall krangler siden fordi han var så "dum" å ikke tenke på å kjøpe smykke til sin kone ← Hvem har sagt dette?
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #75 Skrevet 26. januar 2006 Hvem har sagt dette? ← Det lurte jeg også på....
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #76 Skrevet 26. januar 2006 Har tenkt masse på hva jeg kan gjøre for å håndtere denne skuffelsen, men kan jo ikke si noe til ham heller. (vanligvis hvis jeg er skuffet/ sint/ lei meg over noe han har gjort så snakker vi om det og så ordner det seg alltid) Men i dette tilfellet føler jeg overhodet ikke at jeg kan si noe, samtidig så frykter jeg at det kan glippe ut av meg hvis jeg er skikkelig forbannet en gang i fremtiden, og jeg vil ikke at det skal bli et negativt minne ift denne tiden. Fikk dere gave? ← Hvem har sagt dette? ←
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #77 Skrevet 26. januar 2006 (endret) Har tenkt masse på hva jeg kan gjøre for å håndtere denne skuffelsen, men kan jo ikke si noe til ham heller. (vanligvis hvis jeg er skuffet/ sint/ lei meg over noe han har gjort så snakker vi om det og så ordner det seg alltid) Men i dette tilfellet føler jeg overhodet ikke at jeg kan si noe, samtidig så frykter jeg at det kan glippe ut av meg hvis jeg er skikkelig forbannet en gang i fremtiden, og jeg vil ikke at det skal bli et negativt minne ift denne tiden. Fikk dere gave? Men det du siterer sier ikke at de krangler, men at hun er redd for å ta det opp EN GANG i fremtiden HVIS de krangler... Snakk om å ikke kunne lese.... edit: feil i sitering Endret 26. januar 2006 av Vampyra
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #78 Skrevet 26. januar 2006 samtidig så frykter jeg at det kan glippe ut av meg hvis jeg er skikkelig forbannet en gang i fremtiden, Husk; dette skrives av en som er veldig skuffet og hormonell akkurat NÅ. Her legges det frem som en sannhet at enhver kvinne uten gave som ble skuffa skal bruke dette ved enhver anledning resten av livet i en krangel. Get a grip...
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #79 Skrevet 26. januar 2006 Men det du siterer sier ikke at de krangler, men at hun er redd for å ta det opp EN GANG i fremtiden HVIS de krangler... Snakk om å ikke kunne lese.... ← Så du mener at det er usannsynlig, generelt sett, at slikt blir tatt opp i diskusjoner senere? Da påstår jeg at du tar feil. Det er nemlig typisk oss kvinner å minne menn på slike ting. Det er min påstand.
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #80 Skrevet 26. januar 2006 Så du mener at det er usannsynlig, generelt sett, at slikt blir tatt opp i diskusjoner senere? Da påstår jeg at du tar feil. Det er nemlig typisk oss kvinner å minne menn på slike ting. Det er min påstand. ← Vel kanskje typisk mange kvinner, men ikke typisk meg... Uansett, så sier hun ingenting om at de krangler om det nå!! hjelpes...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå