Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #21 Skrevet 26. januar 2006 men kjære deg,du har da fått gave fra ham
Kittykat Skrevet 26. januar 2006 #22 Skrevet 26. januar 2006 Jeg fikk ikke gave og ikke forventet jeg det heller. For jeg hadde jo fått verdens største gave: et barn. Ingenting kan overgå det. Denne skikken har jeg aldri hørt og jeg synes det virker veldig rart jeg at far skal komme med en gave til mor bare fordi hun har født. For mor har jo allerede fått en gave av far: det nyfødte barnet. Og motsatt selvfølgelig.
Gjest Fruktfat Skrevet 26. januar 2006 #23 Skrevet 26. januar 2006 hehehe, jeg har fortalt sambo at det er vanlig at damene får diamanter når de har født, han gikk ikke helt på den da... jeg hørte først om det for noen uker/mnd siden på "god kveld, norge", hvor vendela kirsebom viste fram ringen hun fikk av mannen da hun fødte. så jeg tror nok at han rett og slett ikke tenkte over det.
Gjest Maddy Skrevet 26. januar 2006 #24 Skrevet 26. januar 2006 Fikk ikke noe gave verken til no 1 eller no 2. Savna det heller ikke. Har ærlig talt ikke tenkt så mye over det. Uansett så har vi jo fått verdens beste gave.
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #25 Skrevet 26. januar 2006 Å si at far like gjerne bør få gave er jo tullete, det er vel fordi damen faktisk har gjort en real fødejobb at hun eventuellt fortjener en gave. Jeg hadde satt stor pris på en gave, jeg.............
Varja Skrevet 26. januar 2006 #26 Skrevet 26. januar 2006 Følte vel at den støtten jeg fikk av mannen min under selve fødselen var den største gaven jeg kunne få i den forbindelse. Tenker på det i ettertid at jeg ikke ville klart meg uten ham (selvføleglig ville jeg det sikkert, men det føles sånn hvertfall). Å føde var ikke "bare-bare" for mitt vedkommende hvertfall!!! Synes vel det er litt reaksjonært at mannen skal gi konen en gave etter fødselen. Tror skikken henger igjen fra den tiden når kvinnen dro på fødeklinikken alene og mannen på "mystisk vis" fikk en liten baby i hendene noen dager senere. Når det er sagt så forstår jeg at andre ser annerledes på det! Jeg synes absolutt du skal nevne det for mannen din! Han kan da ikke bli fornærmet for det? Kan du ikke bare si at du skulle ønske han ville gi deg et smykke til minne om fødselen eller noe slikt?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #27 Skrevet 26. januar 2006 Husker at det var en reklame fra en gullsmedkjede en gang for lenge som 'pushet' nybakte fedre til handling: "det ble en gutt, Ola" osv, noe om at en alliansering med diamanter var det flotteste han kunne gi som oppmerksomhet i anledning begivenheten...hadde ikke peil at det var vanlig med gaver fra faren til moren til jeg ble oppdaget de annonsene. Heldig du som har en mann som stiller opp for dere begge! Bare det er en gave i seg selv det!! Tror ikke du ver hvor heldig du tross alt er.
Helene Skrevet 26. januar 2006 #28 Skrevet 26. januar 2006 Det har faktisk vært en tradisjon at far gir fruen en gave når de har fått baby. Det kan være alt fra en bok, smykke til blomster mm. Denne tradisjonen holder på å dø ut. Menn i dag har ikke hørt om den, eller så synes de det er for mye å gi sin partner en symbolsk gave for at hun har gått gjennom et svangerskap (i 9 måneder) og født (med smerter og det hele) deres felles baby...
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #29 Skrevet 26. januar 2006 I min omkrets er det vanlig å gi moren en gave som takk for at du fødte barnet mitt. Man kan ikke akkurat si at faren må jobbe så mye for å få barnet, mens moren sliter med dette i 9 mnd... Litt kan man vel gi som takk?
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #30 Skrevet 26. januar 2006 Husker at det var en reklame fra en gullsmedkjede en gang for lenge som 'pushet' nybakte fedre til handling: "det ble en gutt, Ola" osv, noe om at en alliansering med diamanter var det flotteste han kunne gi som oppmerksomhet i anledning begivenheten...hadde ikke peil at det var vanlig med gaver fra faren til moren til jeg ble oppdaget de annonsene. Heldig du som har en mann som stiller opp for dere begge! Bare det er en gave i seg selv det!! Tror ikke du ver hvor heldig du tross alt er. ← Sånne utsagn vitner om at det fremdeles er mye kvinnediskriminering her i landet. Mener du virkelig at man skal være glad for en far som gidder å stille opp for mor og barn? Hårreisende!! Det er da en selvfølge at han skal stille opp! Barnet er like mye hans som hennes, det må tross alt to til for å bli gravide. Og hvis menn ikke klarer å vise litt omtanke og hjelpsomhet til sitt nyfødte barn og utslitte kone burde han aldri blitt pappa utgangspunktet. Jeg FORVENTER at han som gjør meg gravid stiller opp 100% og viser at han setter pris på alt jeg må igjennom for å føde VÅRT barn
Gjest Maddy Skrevet 26. januar 2006 #31 Skrevet 26. januar 2006 Visst har damen gjort det harde fysiske, men tenk det er jo ikke bare bare å se på heller da.
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #32 Skrevet 26. januar 2006 Visst har damen gjort det harde fysiske, men tenk det er jo ikke bare bare å se på heller da. ← unnskyld meg, men har du født barn??
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #33 Skrevet 26. januar 2006 unnskyld meg, men har du født barn?? ← Selv om man har født barn betyr ikke det at det går som en lek å faktisk se på dette. Mange pappaer jeg kjenner sier det var helt grusomt å se sin kjære lide så mye. Ja, det er nok verre for kvinnen, men mannen føler jo ting han også da
Fibonacci Skrevet 26. januar 2006 #34 Skrevet 26. januar 2006 Jeg fikk gave av mannen min, som takk for innsatsen. Det satte jeg veldig pris på. Tror det er veldig forskjellig hva folk gjør, men hvis du forventer en gave så gi heller et hint enn å gå og irritere deg over det. Han kan jo også få en gave fra deg som takk for innsats som nybakt far? Svigerfar gir faktisk blomster til svigermor på fødselsdagene til barna deres ennå, det synes jeg er en utrolig koselig skikk.
Blackjack Skrevet 26. januar 2006 #35 Skrevet 26. januar 2006 Selv om man har født barn betyr ikke det at det går som en lek å faktisk se på dette. Mange pappaer jeg kjenner sier det var helt grusomt å se sin kjære lide så mye. Ja, det er nok verre for kvinnen, men mannen føler jo ting han også da ← Er en grunn til at mange fedre svimer av under fødselen ja!
Gjest Maddy Skrevet 26. januar 2006 #36 Skrevet 26. januar 2006 unnskyld meg, men har du født barn?? ← Duh - ja jeg har faktisk født 2 barn. Har du født da ?????? Første fødsel varte i 36 timer og vi mistet nesten vesla. Tror ikke det er særlig for mannen å bli dytta vekk når det ble kritisk heller Du klarer i hvertfall ikke å sette deg i andres situasjoner ser det ut som
Pasha Skrevet 26. januar 2006 #37 Skrevet 26. januar 2006 Har da aldri hørt om at mor skal få gave av far når hun har født?!
Pasha Skrevet 26. januar 2006 #38 Skrevet 26. januar 2006 men siden dere sier at det er så vanlig så bør jeg vel hinte frempå at noen diamnater hadde vært fint den gangen det blir vår tur
Montezuma Skrevet 26. januar 2006 #39 Skrevet 26. januar 2006 Fytterakkern, nå ble jeg aldri så lite provosert på vegne av alle pappaer! Går du virkelig å FORVENTER en gave fordi DERE har fått et barn??? jeg får lyst til å be deg gå å kjøpe din egen jævla blomsterkvast! (unnskyld uttrykket). Jeg har aldeles ikke forventet å få noe som helst av min mann når VI har fått våre barn, og stiller meg sterkt tvilende til at dette kan kalles en skikk/tradisjon.
Montezuma Skrevet 26. januar 2006 #40 Skrevet 26. januar 2006 Forreste, ved nærmere ettertanke så skylder visst jeg mannen min en gave da. For jeg fikk barna våre i narkose, og var mer eller mindre "borte" de tre første dagene. Det va han som satt ved kuvøsen på intensiven, og han som ga "bankmelk" med sprøyte før jeg ble bevisst nok til å se og mate barnet selv. Kjære trådstarter, kanskje jeg bør slenge dette kravet i trynet på han med det samme????? *et tonn med sarkasme fra denne kanten*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå