Gå til innhold

Endelig kom mensen! Jeg har savnet den sårt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg mensen!!  Jeg er 32 år har ikke hatt mensen på 3 år . Det har føltes så galt, jeg har følt meg som mindre kvinne, defekt, gråt masse. Alle klager over at hvor slitsomt mensen er men jeg må si dere, man oppdager fort at det man hater savner man om det bare forsvinner.

så sjokket og gleden når den plutselig dukket opp i dag var stor. Jeg er ikke tidlig overgangsalder eller defekt likevel.

jeg har pcos. Heldivis fikk jeg meg to barn før vekta gikk opp og mensen forsvant.

hva vil jeg med dette innlegget? Jo glede min tabubelagte glede et eller annet sted  . Det var en så stor lettelse å føle seg normal igien 

Anonymkode: f21a8...004

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

I dag fikk jeg mensen!!  Jeg er 32 år har ikke hatt mensen på 3 år . Det har føltes så galt, jeg har følt meg som mindre kvinne, defekt, gråt masse. Alle klager over at hvor slitsomt mensen er men jeg må si dere, man oppdager fort at det man hater savner man om det bare forsvinner.

Her tror jeg du må snakke for deg selv og ikke "man". Jeg har ikke savnet den et sekund, en av få fordeler ved å bli eldre. Forstår at de som er yngre og ønsker barn vil ha den som et nødvendig onde, men å ha den bare for å ha den tror jeg ikke mange har så veldig lyst til. 

Anonymkode: 543a2...735

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her tror jeg du må snakke for deg selv og ikke "man". Jeg har ikke savnet den et sekund, en av få fordeler ved å bli eldre. Forstår at de som er yngre og ønsker barn vil ha den som et nødvendig onde, men å ha den bare for å ha den tror jeg ikke mange har så veldig lyst til. 

Super enig, hadde aldri savnet mensen

Anonymkode: b07ad...444

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Super enig, hadde aldri savnet mensen

Hva med å glede seg på TS sine vegne? Iallefall si ett eneste ord om at man er glad for TS sin glede..? 

TS, så godt å høre at dette fikk deg til å føle deg bedre❤️

Anonymkode: 746e6...d67

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er fint å føle seg normal. 

Har selv pcos, men har for det meste hatt relativt stabile sykluser, før det plutselig kunne gå 50-60 dager.. 

Nå er jeg i perimenopausen og syklusene svinger fra 20-40+ dager hele tiden. Det er så utrolig slitsomt og av og til gleder jeg meg til å slippe mensen for godt. 

Allikevel kommer menopausen med mange andre negative sider også. Tørre slimhinner, man mister fylde" i underliv og sjansen for både skjedeprolaps, uvi og diverse annet øker. Så jeg er litt ambivalent. 

Anonymkode: 1e6d4...649

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med å glede seg på TS sine vegne? Iallefall si ett eneste ord om at man er glad for TS sin glede..? 

TS, så godt å høre at dette fikk deg til å føle deg bedre❤️

Nei hun klager over folk som synes mensen er slitsomt og vi bare påpeker at det er og det er ingen som savner det, om hun savner det bra for henne men hun er alene om det.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt! Har selv aldri mistet mensen, utenom ved amming, men har stresset mye over uregelmessige sykluser pga hormonprevensjon. Nå gleder jeg meg over de forskjellige fasene i syklusen. Kvinnekroppen. 💜

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei hun klager over folk som synes mensen er slitsomt og vi bare påpeker at det er og det er ingen som savner det, om hun savner det bra for henne men hun er alene om det.

Nei hun opprettet ikke innlegget for å klage over folk som synes mensen er slitsomt. Da må du lese om igjen og kanskje ta en runde med deg selv

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må nok dessuten selv snakke for deg selv og ikke påstå at hun er alene om å savne mensen. Jeg hadde også savnet mensen hvis jeg hadde mista den uten forklaring. 

Skrevet

Jeg kommer aldri til å savne mens, jævlig lukt, mye dusjing, konstant krampe i magen, luft, blod gjennom klær og laken, vonde tampaxer, soppinfeksjoner etter mens.  Glad jeg aldri mer ska ha det!

Anonymkode: d8c34...b4a

• Liker 1
Skrevet
On 10/22/2023 at 11:20 PM, AnonymBruker said:

så sjokket og gleden når den plutselig dukket opp i dag var stor. Jeg er ikke tidlig overgangsalder eller defekt likevel.

jeg har pcos. Heldivis fikk jeg meg to barn før vekta gikk opp og mensen forsvant.

hva vil jeg med dette innlegget? Jo glede min tabubelagte glede et eller annet sted  . Det var en så stor lettelse å føle seg normal igien 

❤️

On 10/22/2023 at 11:30 PM, AnonymBruker said:

Jeg har ikke savnet den et sekund, en av få fordeler ved å bli eldre. Forstår at de som er yngre og ønsker barn vil ha den som et nødvendig onde, men å ha den bare for å ha den tror jeg ikke mange har så veldig lyst til. 

Jeg er 48. I fjor i november mistet jeg den etter massive stressituasjoner.
HVER. ENESTE. MÅNED etterpå fikk jeg kraftig smertefull pms som varte i 2-3 uker. 
Jeg gikk til akupunktør for nå 17 dager siden, da jeg vet at det kan brukes nåler for å få tilbake/regulere menstruasjonen.
I går så fikk jeg menstruasjonen tilbake, i dag var det kraftig blødning.

Jeg for min del er lykkelig som Ts. 
Jeg savnet mensen min, og mener den bør utfases naturlig. Den utfases ikke naturlig når stress ligger til grunn for at den mangler.

Anonymkode: 4d411...8d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...