AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Hei, Jeg er egentlig en veldig frisk person som knapt har vært syk en dag i mitt liv. Har 3 barn mellom 3 og 10 år, jobb og bor sammen med barnas pappa. De siste årene har jeg begynt å kjenne på at jeg orker mindre, er mindre sosial og føler at pulsen ofte (kanskje hele tiden) går litt fortere. Kjenner på en måte at hjertet slår, og føler meg stresset nesten hele tiden. Jeg har mistet sexlysten, og føler også at jeg sjeldnere ler og koser meg. Føler meg ofte monoton, og lei av hverdagen. Føler meg også ofte ubrukelig og mindreverdig på flere og flere områder (som jeg tidligere har følt meg god på) Jeg sover godt om nettene, har ingen sykdommer, går ikke på medisiner. De siste årene har jeg gått over i en ny jobb med mye ansvar. Antakelig mer ansvar enn hva som er forsvarlig for en person. Det har også vært litt "greier" med eldste barnet. Er det noen som har hatt det sånn? Kan det være stressrelatert eller en form for arbeidsbelastning? Disse følelsene er ukjente for meg, og har egentlig bare gått og ventet på at det skal gå over.. Redd det ikke skjer. Anonymkode: 1ac5d...74f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Står du på p-piller? Anonymkode: 0e516...39b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Høres ut som begynnende depresjon eller utbrenthet. Evnt vitaminmangel eller pre- overgangsalder. Pre fasen kan ha symptomer flere år før overgangsalderen trer inn. Anonymkode: 5bcbb...00f 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Står du på p-piller? Anonymkode: 0e516...39b Nei, bruker hormonspiral. Anonymkode: 1ac5d...74f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Står du på p-piller? Anonymkode: 0e516...39b Står man eller går man på de? Anonymkode: 2c92d...815
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Står man eller går man på de? Anonymkode: 2c92d...815 Jeg vil si man spiser de. Men hva vet vel jeg😉 Anonymkode: 73c43...07c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 Gå til legen og fortell hvordan du har det, så slipper du å bli diagnotisert av ufaglærte på KG🙈 Det du beskriver kan være så mye forskjellig. Det er normalt å ha det sånn i perioder, særlig om du er i en periode med ekstra krav og stress. Men det kan også være noe psykisk (symptomer på depresjon, utbrenthet, angst eller noe annet psykisk) eller noe fysisk (feks mangel på visse vitaminer kan føre til lignende symptomer, begynnende overgangsalder eller noe helt annet. Kanskje kan det også være en kombinasjon av flere ting. Anonymkode: 7daf3...ca3 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Gå til legen og fortell hvordan du har det, så slipper du å bli diagnotisert av ufaglærte på KG🙈 Det du beskriver kan være så mye forskjellig. Det er normalt å ha det sånn i perioder, særlig om du er i en periode med ekstra krav og stress. Men det kan også være noe psykisk (symptomer på depresjon, utbrenthet, angst eller noe annet psykisk) eller noe fysisk (feks mangel på visse vitaminer kan føre til lignende symptomer, begynnende overgangsalder eller noe helt annet. Kanskje kan det også være en kombinasjon av flere ting. Anonymkode: 7daf3...ca3 Jo takk for svar. Jeg er den typen som går til legen når strikken er tøyd altfor langt. Ville derfor lufte det her først, for å høre om noen hadde opplevd det samme som meg- og at de "noen" kan si at det går over med en roligere hverdag foreks. Da hadde jeg levd lenge på den. Kommer nok ikke til å gå til legen med mindre det forverrer seg. Anonymkode: 1ac5d...74f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #9 Skrevet 23. oktober 2023 Kan også være høyt stoffskifte. Start med å kontakte legen og få tatt blodprøver for sjekke at alle verdier er som de skal. Anonymkode: 2d971...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #10 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan også være høyt stoffskifte. Start med å kontakte legen og få tatt blodprøver for sjekke at alle verdier er som de skal. Anonymkode: 2d971...bb9 Enig! Høy puls og stressfølelse er typisk for høyt stoffskifte. Dessuten utløses autoimmun stoffskiftesykdom ofte av stress og at man har tøyd strikken for langt. TS, dra til legen og få det sjekket! Anonymkode: 11b49...25e
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #11 Skrevet 23. oktober 2023 Er du aktiv? Trener du? Jeg er i samme livssituasjon som deg (ett barn mindre), men med jobb med mye ansvar, og uten trening så visner jeg hen og blir slapp og dårlig. Stresset vokser, og setter seg i kroppen og blir en vond spiral. Med trening så forbrenner man mye av den negative energien og får overskudd. Anonymkode: a0eb4...535
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 Depression, angst, stress eller utbrent. Vær så snill å gå til legen. Jeg gikk på en skikkelig smell ifjor, ventet for lenge med og snakke med sakkyndige. Jeg sitter her et år etterpå, fortsatt syk. Anonymkode: 81b9f...b86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå