Gå til innhold

Skremte barna, var ikke med vilje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg skremte barna i kveld, det var ikke meningen. 

Det startet da lillebror ikke ville ut av dusjen. Han er to år. Eldste dusjet i går kveld. Vi har ikke utømmelig varmtvannstank. Eldste sier hun vil dusje. Hun begynner å sutre høylytt og rope så høyt hun kan om at hun vil dusje, det er allerede sent og jeg sa hun kan dusje i morgen. Når hun endelig slutta å rope og bære seg, begynte lillebror å hyle fordi han ikke ville ut av dusjen. Dette varte og rakk til han fikk smokken og ble holdt inntil. 

Så var det boklesing. Da begynte storesøster å hyle fordi hun ikke ville lese mamma mø. Jeg trengte en liten pustepause, så jeg gikk ut i stua for å puste litt. Da jeg kom tilbake hoppet de i sengene og da kom lillebror borti foten til eldste så hun begynte igjen. Og da så høyt hun kunne. Så jeg roet henne. Så begynte hun igjen fordi hun ikke ville høre på at jeg leste. Så hun tok opp en bok om lokale fugler. Da ville lillebror lese den i stede, men da ville ikke storesøster dele, og da begynte han å gråte. Høyt. Jeg fikk ikke roet ham. 

Plutselig sier jeg "hysj hysj, hørte dere det? Nåå tror jeg kanskje naboen hørte oss" sier jeg lurt. Kødder ikke, ingen overdrivelse, jeg sa det som om det var spennende. Ungene ble kjemperedde og klamret seg inntil meg. Eldste sa det var skummelt, og yngste sa han var redd. Så sier jeg at naboen er jo kjempesnill, men nå tror jeg han også er svett i øra etter all gråtingen, for nå har dere holdt på i tre kvarter. 

Den falt ikke i god jord og nå var det ingen som torde å ligge nærmest veggen. 

Jeg sa unnskyld, var ikke meningen å skremme, det er selvsagt lov å gråte når man er lei seg eller har vondt eller er redd, men det var liksom provosert gråting og trøkking... 

Det har bare blitt litt mye de siste kveldene og føler ingenting fungerer. Virker som hvor enn koselig jeg prøver å gjøre det, jo verre blir det, særlig eldste leter etter ting som lillebror på to gjør galt så hun kan sladre.. 

Sorry, litt upedagogisk skrevet det her, burde kanskje brukt meg selv som eksempel og ikke naboen... Vi ser han aldri men vi bor i blokk og jeg er redd vi terroriserer hele blokka om dagen... Så hva burde jeg gjort annerledes her?? 

Anonymkode: 80042...077

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da. Hva mener du at du skulle gjort annerledes da? Du tenker at noe ikke stemmer fordi de gråter, eller? 

Kan det være de var slitne? 

Skrevet

Helt innafor og normalt. Har ved uhell skremt mine mye mer enn det der. 

Skremmer de iblant litt med vilje også. De tåler såpass.  

Idag viste jeg bilde av en "halloween snømann" som hadde en bukse ut av munnen med barnesko på. Det så ut som den hadde spist et barn. 

Dette ville minste på 5 se og jeg tenkte meg ikke om 😅 nå tror hun snemenn spiser barn, selvom jeg forklarte hvordan den var laget. 

Anonymkode: c46eb...12f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
lillevill skrev (14 minutter siden):

Uff da. Hva mener du at du skulle gjort annerledes da? Du tenker at noe ikke stemmer fordi de gråter, eller? 

Kan det være de var slitne? 

De var sikkert slitne, de sovnet greit, jeg fikk bare ikke ro i gruppa og skal ærlig innrømme at jeg er litt sliten selv om dagen så jeg fant liksom ingen bedre tilnærming. Vanligvis pleier jeg å forebygge sånt, men det gjorde jeg ikke idag.. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt innafor og normalt. Har ved uhell skremt mine mye mer enn det der. 

Skremmer de iblant litt med vilje også. De tåler såpass.  

Idag viste jeg bilde av en "halloween snømann" som hadde en bukse ut av munnen med barnesko på. Det så ut som den hadde spist et barn. 

Dette ville minste på 5 se og jeg tenkte meg ikke om 😅 nå tror hun snemenn spiser barn, selvom jeg forklarte hvordan den var laget. 

Heheh det var jo litt morsomt da 😊 eldste er glad i sånn halloween greier og de bør jo tåle såpass. Men tror bare Ikke de Er vant til at jeg skremmer dem, og det var jo ikke meningen.. Trodde aldri de skulle bli redd fordi ejg nevnte naboen.. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De var sikkert slitne, de sovnet greit, jeg fikk bare ikke ro i gruppa og skal ærlig innrømme at jeg er litt sliten selv om dagen så jeg fant liksom ingen bedre tilnærming. Vanligvis pleier jeg å forebygge sånt, men det gjorde jeg ikke idag.. 

Heheh det var jo litt morsomt da 😊 eldste er glad i sånn halloween greier og de bør jo tåle såpass. Men tror bare Ikke de Er vant til at jeg skremmer dem, og det var jo ikke meningen.. Trodde aldri de skulle bli redd fordi ejg nevnte naboen.. 

Tenker det kan bli et fantastisk barndomsminne jeg. Spill videre på det. 

Kanskje naboen er en heks? Det luktet litt heksebrygg utenfor i dag. 

Lese roald dahl heksene i samme slengen 😁

Og de få gangene det blir for mye for deg, hva skader det da å nevne naboen? Bedre enn at du blir sint feks. 

• Liker 2
Skrevet

Akkurat det glapp ut av meg en gang også. At nå tror jeg naboen hører oss og får vondt i ørene. Ikke sa jeg det med en lur stemme heller, men med en litt irritert og oppgitt en. Barna ble ikke redde, men det hjalp jo ikke på noe heller. Og jeg sa også unnskyld, at naboen fikk ikke vondt i ørene, men jeg har vondt i hodet og i kveld ble alt bare feil.

Jeg syns din versjon av det var mye triveligere, selv om barna uheldigvis ble redde. Det kunne ha funket. 

Anonymkode: 853d7...882

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker det kan bli et fantastisk barndomsminne jeg. Spill videre på det. 

Kanskje naboen er en heks? Det luktet litt heksebrygg utenfor i dag. 

Lese roald dahl heksene i samme slengen 😁

Og de få gangene det blir for mye for deg, hva skader det da å nevne naboen? Bedre enn at du blir sint feks. 

Hehehhe det tør jeg ikke. Tenk om eldste sier høyt utafor føra så stakkars mannen hører det 😅 har gått på den der før, husker vi skulle bestille vafler, og de brukte hundre år på å gjøre klar vaflene. Vi satt hvertfall tjue min. Så jeg blir jo lettere irritert. Ungen spør hvorfor det tar så lang tid, og jeg sier helt seriøst at de må finne kua først, den har stukket av og nå skal de melke den. Hun trodde selvsagt på det og da gikk hun opp til kassa og spurte om de har greid å fange kua enda.  

Litt morsomt egentlig, men hun pleier liksom å ta det jeg sier for god fisk, og kan altså finne på å spørre vedkommende🙃 

Jeg kunne jo vært ærlig og sagt det på akkurat samme måte, at nå er det jeg som er svett i ørene, men av erfaring vet jeg at de ikke bryr seg om det 😅 

Men kanskje litt gøy å lese heksene fordet vi har boka og det er riktig tid for det nå 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat det glapp ut av meg en gang også. At nå tror jeg naboen hører oss og får vondt i ørene. Ikke sa jeg det med en lur stemme heller, men med en litt irritert og oppgitt en. Barna ble ikke redde, men det hjalp jo ikke på noe heller. Og jeg sa også unnskyld, at naboen fikk ikke vondt i ørene, men jeg har vondt i hodet og i kveld ble alt bare feil.

Jeg syns din versjon av det var mye triveligere, selv om barna uheldigvis ble redde. Det kunne ha funket. 

Anonymkode: 853d7...882

Altså utrolig nok fikk jeg oppmerksomheten dems ihvertfall. For uansett hva jeg gjør, sier, roper, hvilket volum så pleier de å overse det glatt. Men jeg suser i ørene fortsatt 😅 

Utrolgi at det funka. Montro om det funker neste gang og. 

Skrevet

Fort gjort! Her har vi en Bukkene Bruse-fase, så jeg brukte trollet som inspirasjon for å gjøre det til en morsom lek å klatre opp på stellebordet…vel det ble skummelt i mange dager😅 Tipper ungene tåler såpass i det lange løp, selv om vi voksne gjerne skulle hatt det usagt😊

Anonymkode: ffaef...c5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fort gjort! Her har vi en Bukkene Bruse-fase, så jeg brukte trollet som inspirasjon for å gjøre det til en morsom lek å klatre opp på stellebordet…vel det ble skummelt i mange dager😅 Tipper ungene tåler såpass i det lange løp, selv om vi voksne gjerne skulle hatt det usagt😊

Anonymkode: ffaef...c5c

Heheh huffda 😅 de lever seg ganske fort inn i ting, og stakkar særlig sånn hvis jeg sier at det skal komme noen på besøk, så blir ihvertfall yngste ganske skremt. Aner ikke hvorfor, så prøver alltid å si det litt lystig, men han blir alltid stressa, også roer seg når jeg forteller hvem... 😨

Skrevet

En gang jeg hadde hatt tvillingene på 3 år og storebror på 4 1/2 i en uke alene og var helt utslitt en kveld, sa jeg at nå er det trollnatt så vi må sove i senga til mamma og pappa så de ikke spiser oss. Vi må være helt stille. En av minste sa "troll finnes ikke mamma". Jeg svarte "det har du rett i" og utrolig nok sovna alle 3 på 5 min. Sov med de da men det var slemt sagt av meg, så har dårlig samvittighet for den enda. Gikk helt fint uansett. 

Anonymkode: 02fa9...2da

Skrevet

Synes de naboen deres er skummel? Hvorfor ble de redd? 

Skrevet

Du, det der går nok helt fint. De var nok bare litt oppjaget. Jeg mener barn fint kan lære seg at følelser kan komme ut uten å at trommehinnner må sprenges hver dag. Og at naboer kan tas hensyn til. 😊

Anonymkode: 98bc7...146

Skrevet

Var det skremming? 😅

Nei, veit du hva? Hvis ungene dine ikke tåler såpass er det på tide å gjøre tiltak. 

Virker som hele kvelden gikk til testing av grenser siden du ikke har noen. 

Anonymkode: 0420b...c3a

• Liker 1
Skrevet

Intensjonen var jo ikke å skremme dem. Husker på barneskolen at bestemoren min sa "å nei nå kjører vi utfor stupet". Den var verre, men jeg har ikke tatt skade av det heller:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...