AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg og kjæresten har felles barn og bor sammen. Vi har pusset opp huset. Vi har valgt beis på veggene i stua og gangen. Nå i etterkant synes ikke jeg det er fint. Jeg har aldri vært så glad i beis, hvor kvistene synes. Jeg liker best maling. Ikke nok med det. Vi har et ganske stort kjøkken. Jeg foretrekker at vi skal ha et lite bord der og to stoler, han ser ikke poenget med det. Da vi kan bruke spisebordet i stuen å spise der. I tillegg vet jeg at vi ikke er enige om hvordan vi skal ha det i gangen. Han ønsker seg knagg, mens jeg ønsker meg en stumtjener. (Når foreldrene min er på besøk, så kommenterer de alltid at vi burde snart få opp en knagg). Jeg sier bare sånn: Ja, det må vi… Når det gjelder bilder på veggen skal det helst være av dyr (etter hans mening), blomster eller annet liker han bare ikke. Jeg ønsket meg også en lysekrone over spisebordet eller kjøkkenbordet vårt, men det fikk jeg ikke. Vi har slitt litt sånn før med hva vi liker og trives med. Vi skal snart i parterapi, jeg vet ikke om jeg gidder å ta opp alt dette med han nå eller om jeg skal ta det med til timen. Jeg gir meg altfor lett og går med på ting jeg kanskje ikke liker, eller at jeg går med på hva han velger. Det er begge sitt hus, vi har felles økonomi. Vi har det veldig bra ellers. Hvordan løser man sånne problemer? Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke sier meningene mine lenger, tror det er for å unngå konflikt, krangling… Trenger noen råd, dersom noen har det og/eller har vært i samme båt.. Anonymkode: 1013e...bd6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Hvis dere ikke blir enige om interiør, så bestemmer dere annenhver gang eller finner noe begge ikke hater. Få både knagg og stumtjener. Og et bilde begge liker- hva liker du? Anonymkode: b37b0...677 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke sier meningene mine lenger, tror det er for å unngå konflikt, krangling… Anonymkode: 1013e...bd6 Ikke hans skyld at du ikke sier hva du mener. Ta et kommunikasjonskursus du. Anonymkode: c3ae7...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Lag lapper med alle valg som må tas for boligen. Han trekker først og får yttergang. Da bestemmer han knagg. Du trekker neste og får feks kjøkken og da blir det bord der. Anonymkode: c5591...0ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og kjæresten har felles barn og bor sammen. Vi har pusset opp huset. Vi har valgt beis på veggene i stua og gangen. Nå i etterkant synes ikke jeg det er fint. Jeg har aldri vært så glad i beis, hvor kvistene synes. Jeg liker best maling. Ikke nok med det. Vi har et ganske stort kjøkken. Jeg foretrekker at vi skal ha et lite bord der og to stoler, han ser ikke poenget med det. Da vi kan bruke spisebordet i stuen å spise der. I tillegg vet jeg at vi ikke er enige om hvordan vi skal ha det i gangen. Han ønsker seg knagg, mens jeg ønsker meg en stumtjener. (Når foreldrene min er på besøk, så kommenterer de alltid at vi burde snart få opp en knagg). Jeg sier bare sånn: Ja, det må vi… Når det gjelder bilder på veggen skal det helst være av dyr (etter hans mening), blomster eller annet liker han bare ikke. Jeg ønsket meg også en lysekrone over spisebordet eller kjøkkenbordet vårt, men det fikk jeg ikke. Vi har slitt litt sånn før med hva vi liker og trives med. Vi skal snart i parterapi, jeg vet ikke om jeg gidder å ta opp alt dette med han nå eller om jeg skal ta det med til timen. Jeg gir meg altfor lett og går med på ting jeg kanskje ikke liker, eller at jeg går med på hva han velger. Det er begge sitt hus, vi har felles økonomi. Vi har det veldig bra ellers. Hvordan løser man sånne problemer? Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke sier meningene mine lenger, tror det er for å unngå konflikt, krangling… Trenger noen råd, dersom noen har det og/eller har vært i samme båt.. Anonymkode: 1013e...bd6 Jeg syntes det er veldig essensielt å ta opp det i parterapi. Det viser at du føyer deg og at det blir som han vil. Åpenbart at dette ikke bare gjelder interiør. Han innser det sikkert ikke engang. Neste gang du vil noe burde du nevne alle gangene du har gitt deg og spørre om når det er din tur til å få velge noe. Man må velge sine kamper, men kjempe de man bestemmer seg for ellers blir man overkjørt. Forhold er et hiearki det også. Anonymkode: 2d26c...94a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 Absolutt noe å ta med til parterapi. Det blir jo fort uenigheter og kompromisser på interiøret, men å ikke tørre å si meningen sin er jo ille. Og har dere ingenting å henge noe på i gangen fordi dere ikke klarer å løse knagg/stumtjener-dilemmaet? Dette burde egentlig ikke være veldig vanskelig, hva med en slags gi og ta-ordning, han får knaggene om du får lysekronen e.l.? Anonymkode: e72b6...b00 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 Hvorfor vil han ikke ha bord på kjøkkenet? Er det ikke plass? Har dere ikke råd? Han kan jo spise på spisebordet i stuen hvis han ikke vil spise på kjøkkenet? Og det går fint med både stumtjener og knagger. Anonymkode: fdfe2...841 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #9 Skrevet 25. oktober 2023 Knagg og bilde som du liker eller Stumtjener og bilde som han liker Når det gjelder bord på kjøkkenet, så hadde jeg bare kjøpt det og latt det stå til. Er praktisk med bord på kjøkkenet, men han ser det sikkert ikke bare selv. Anonymkode: 9a5c6...684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå