AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Vi venter baby og har arvet to babymadrasser, de er nok opptil 7 år gamle , og nyvasket og av merke Wonderland. Ville dere brukt de eller kjøpt nye? Anonymkode: 96c55...6f4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/forebygging-av-krybbedod/fast-og-ren-madrass/ Du kan fint bruke de om de er trygge ifølge LUB. Hadde tatt seg ut om alle i Norge skulle kjøpe ny madrass for hvert barn de fikk. Det blir 60.000 nye madrasser årlig. Ikke særlig miljøvennlig. Anonymkode: 1307c...b28 6 1
Sofakona Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 Om de ikke har blitt spydd i,eller diare i..og hvordan de har blitt lagret hadde hat mye å si for meg
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Har hørt det kan føre til krybbedød. Var i nyhetene for noen år siden. Anonymkode: ac1a8...ffe
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 https://nhi.no/familie/barn/nyfodt-barn/sorg-for-at-babyens-seng-er-trygg/ Har hørt det kan føre til krybbedød. Var i nyhetene for noen år siden. Anonymkode: ac1a8...ffe
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg har brukt både nye og brukte til mine barn, første fikk alt nytt 😊 og da er jeg jo kjent med hva som har skjedd med madrassen så minste har arvet noe, slik som vuggen med madrass. Men da vet jeg jo at den ikke har vært spydd, tisset i osv, og jeg har også fått renset alt før jeg pakket det vekk. Anonymkode: 18d68...e53
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Skrevet 22. oktober 2023 Nei. Koster lite med ny madrass, ville kjøpt ny. Anonymkode: a9632...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Skrevet 22. oktober 2023 Nei, det er vel typ den tingen som er mest viktig å kjøpe ny. Madrassen skal være ren og fast. Anonymkode: 3e5b6...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #10 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg hadde kjøpt ny. Når minsten byttet til stor seng kastet jeg madrassen hun hadde brukt i 8 måneder. Jeg kunne sikkert fint ha lagt den ut på finn, men jeg unner ingen barn å sove på en brukt baby-/barnemadrass. Bæsj, tiss, spy, sikkel - ja, gud vet hva som ikke finnes på den madrassen Hadde du kjøpt en brukt madrass til deg selv? Anonymkode: 80adc...a74
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #11 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde kjøpt ny. Når minsten byttet til stor seng kastet jeg madrassen hun hadde brukt i 8 måneder. Jeg kunne sikkert fint ha lagt den ut på finn, men jeg unner ingen barn å sove på en brukt baby-/barnemadrass. Bæsj, tiss, spy, sikkel - ja, gud vet hva som ikke finnes på den madrassen Hadde du kjøpt en brukt madrass til deg selv? Anonymkode: 80adc...a74 Bruker dere ikke madrassbeskytter? Det er i alle fall et must på madrass til barn / baby der det fort kan komme både oppkast og tisseuhell. Her er barnas madrasser like fine som ny. Har alltid hatt madrassbeskytter på…🤷🏻♀️ Anonymkode: fd987...8ed
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #12 Skrevet 22. oktober 2023 Har brukt samme madrass i sprinkelsenga til alle mine 3 barn. Alltid brukt madrassbeskytter så har aldri kommet noe gulp eller tiss på selve madrassen. Trekket på madrassen er vaskbart. Madrassen har holdt fasong og fasthet. Fullt brukende. Anonymkode: 8e478...e35
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bruker dere ikke madrassbeskytter? Det er i alle fall et must på madrass til barn / baby der det fort kan komme både oppkast og tisseuhell. Her er barnas madrasser like fine som ny. Har alltid hatt madrassbeskytter på…🤷🏻♀️ Anonymkode: fd987...8ed Hvilken madrassbeskytter bruker du som passer i sprinkelseng / baby seng? Jeg fant bare tisselaken til baby og det skal man jo ikke bruke 🙄 Anonymkode: 3e5b6...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #14 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg som egentlig er ganske nøye på alt hadde brukt madrass i bed side crib.. Men den hadde to trekk man kunne ta av og vaske, som jeg vasket, og skummadrassen inni så virkelig helt ny ut, jeg sjekket den nøye og luktet på den og alt sånn. De vi fikk den av sa de såvidt hadde brukt den og den var bare lagret inne og ikke gammel. Endte opp med at baby for det meste sov i vår seng da og den madrassen er jo ikke ny og var sikkert ikke så fast som den burde vært heller (babymadrasser er jo så harde) Til sprinkelsenga hun begynte å bruke rundt året kjøpte vi ny madrass. Madrass lagret i flere år ville jeg vært mye mer skeptisk til. Anonymkode: 3fe08...179
Sofakona Skrevet 23. oktober 2023 #15 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): https://nhi.no/familie/barn/nyfodt-barn/sorg-for-at-babyens-seng-er-trygg/ Har hørt det kan føre til krybbedød. Var i nyhetene for noen år siden. Anonymkode: ac1a8...ffe Dette har jo ikke noe med ny eller brukt madrass. Dette har med ting i krybben...kosedyr etc...dårlig senger etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå