Gå til innhold

kvinner liker menn som de er usikre på om liker dem tilbake!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over dette studiet og kjenner meg så utrolig godt igjen med mine egne erfaring når det kommer til kvinner og dating. Virker som mange kvinner er mest interessert når de ikke vet helt hvor de har deg. Når man er litt mer "mystisk" og ikke viser for mye dedikasjon og føleser tilbake. Dette studiet bekrefter jo litt av det:

https://www.psychologicalscience.org/news/releases/he-loves-me-he-loves-me-not-women-are-more-attracted-to-men-whose-feelings-are-unclear.html

For har merket at når jeg virker viser at jeg er dedikert og viser litt mer følelser tilbake, feks etter  en del mnd med dating, så merker jeg en adferdsforskjell hos en del kvinner. Mistanke om at blir de litt høye på seg selv og tror de kan få noe enda "bedre". Mulig dette gjelder mange menn også klart. Er vel sånn dating i dag har blitt dessverre!?

Sier ikke at alle kvinner er sånn så klart, men merket ett fellestrekk. Mulig jeg er uheldig!

Anonymkode: 72299...2be

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vanlig med menn også, de er ivrige og syns jakten er kjempespennende, så gir dama grønt lys og de enten stikker av eller blir kalde.

Alt i alt handler dette om flere ting, det kan være at man ikke er klar for forhold eller at man ikke er interessert, bare at man blander nysgjerrigheten med interesse, så når den andre vil være med deg merker du at du ikke var så interessert likevel. Det er ofte tryggere å like en som ikke liker deg tilbake, for da kan det aldri bli noe seriøst.

Jeg var sånn selv etter brudd og kjærlighetssorg at jeg jaktet de som jeg ikke ante hvor jeg hadde. Nå som jeg har bearbeidet sorgen og blitt mer moden mister jeg bare interesse og dropper alle som er vage, og merker at jeg faktisk får MER interesse når jeg vet hvor jeg har den andre og at han viser at han liker meg :) Men klenging og needyness er grusomt og tar knekken på interessen for de fleste av oss

Anonymkode: 71592...c11

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er vanlig med menn også, de er ivrige og syns jakten er kjempespennende, så gir dama grønt lys og de enten stikker av eller blir kalde.

Alt i alt handler dette om flere ting, det kan være at man ikke er klar for forhold eller at man ikke er interessert, bare at man blander nysgjerrigheten med interesse, så når den andre vil være med deg merker du at du ikke var så interessert likevel. Det er ofte tryggere å like en som ikke liker deg tilbake, for da kan det aldri bli noe seriøst.

Jeg var sånn selv etter brudd og kjærlighetssorg at jeg jaktet de som jeg ikke ante hvor jeg hadde. Nå som jeg har bearbeidet sorgen og blitt mer moden mister jeg bare interesse og dropper alle som er vage, og merker at jeg faktisk får MER interesse når jeg vet hvor jeg har den andre og at han viser at han liker meg :) Men klenging og needyness er grusomt og tar knekken på interessen for de fleste av oss

Anonymkode: 71592...c11

Kan nok gjelder begge kjønn, men jeg snakker om damer jeg har datet over lengere tid. Opptil 1 år. Studie bekrefter jo dette! Men vet at mange karer liker å jakte, men er vel da mer snakk  om mer random og ONS, så vidt jeg vet.

Skrevet

Er det ikke det samme med menn? En mann virker interessert i meg men jeg finner ikke ut om han bare er hyggelig eller om det er noe annet. Det er egentlig utrolig slitsomt da jeg omgås han nesten daglig. 

Anonymkode: 826b6...833

• Liker 4
Skrevet

Verste man kan gjøre som mann er å vise for mye interesse og følelser for tidlig i datingfasen, eller generelt. Kvinner har litt "avsky" eller mister lysten på menn som viser mye følelser, litt sånn ubevist kanskje. Handler nok om biologi. Trenger en sterk mann for beskyttelse osv osv(når det var mer relevant xx antall tusen år tilbake) 

Men hvis man har ett veldig dypt forhold til dame, så er det mindre uheldig å åpne seg litt. Mine erfaringer i hvert fall og jeg har datet og vært sammen med en del kvinnfolk opp gjennom årene

Gjest Inverto
Skrevet

Så heldig jeg er da. Jeg er autist. Jeg har ikke følelser (psycho face)

Skrevet

Jeg er ikke sånn. Jeg er kvinne, og hvis menn absolutt skal være så mystiske og holde igjen i datingsituasjoner, da setter jeg opp veggene med en gang. Og dess lenger han holder på med dette, dess tykkere blir veggene. Jeg dater en mann nå, som er litt sånn som dere beskriver. Jeg er drittlei hele mannen, han har ødelagt hele begynner-fasen vår, og skapt mye vonde følelser i meg. Derfor er jeg nå i ferd med å lukke døren for godt.

Anonymkode: 3b2e9...c44

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke sånn. Jeg er kvinne, og hvis menn absolutt skal være så mystiske og holde igjen i datingsituasjoner, da setter jeg opp veggene med en gang. Og dess lenger han holder på med dette, dess tykkere blir veggene. Jeg dater en mann nå, som er litt sånn som dere beskriver. Jeg er drittlei hele mannen, han har ødelagt hele begynner-fasen vår, og skapt mye vonde følelser i meg. Derfor er jeg nå i ferd med å lukke døren for godt.

Anonymkode: 3b2e9...c44

Hvor lenge snakker vi om her?

Han har vel "spilt" feil da, ikke funnet balansen ;)

Skrevet

Ja det er sånn for meg, tror det kommer av egen usikkerhet og litt selv hat, for jeg tenker at om han liker noen som meg er det turn off og jeg mister interessen. 

Anonymkode: a001f...241

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge snakker vi om her?

Han har vel "spilt" feil da, ikke funnet balansen ;)

Eller så var du ikke interessert nok i utgangspunktet og legge nå "skylden" over på han for å avslutte det. En kjent strategi en del kvinner bruker. Usikker på om menn gjør det også!?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er sånn for meg, tror det kommer av egen usikkerhet og litt selv hat, for jeg tenker at om han liker noen som meg er det turn off og jeg mister interessen. 

Ja, kvinner som deg er noen man bør holde seg unna. Datet en kvinne i 5mnd nå som jeg tror kanskje er litt som det. Merket litt mindre interesse fra hun nå som jeg faktisk har vist mer interesse tilbake en hva hun er vandt til og etter at jeg sa at jeg var seriøs

Sliter med å stole på kvinner dessverre, mye rart der ute(gjelder sikkert menn også som sagt). 

TS

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg blir interessert i menn som er aggressive og viser interesse. At han er dedikert og ønsker å tilbringe tid med meg. 

Om jeg føler jeg må jobbe for oppmerksomheten hans mister jeg interessen øyeblikkelig. 

Jeg er for gjensidig kommunikasjon og at begge tar initiativ.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, kvinner som deg er noen man bør holde seg unna. Datet en kvinne i 5mnd nå som jeg tror kanskje er litt som det. Merket litt mindre interesse fra hun nå som jeg faktisk har vist mer interesse tilbake en hva hun er vandt til og etter at jeg sa at jeg var seriøs

Sliter med å stole på kvinner dessverre, mye rart der ute(gjelder sikkert menn også som sagt). 

TS

Nei, hun er sikkert bare ikke så interessert i deg, eller glemmer du å gi space og forventa mye av henne med engang, ta det sakte. Ikke rart hun løper vekk når du er sånn

Skrevet

Nei, sånt gidder jeg ikke. Synes det er utrolig deilig med menn som bare er seg selv og ikke spiller spill, som tør å vise at de liker meg. Gidder ikke halvveis-typer.

Anonymkode: 65deb...e19

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, sånt gidder jeg ikke. Synes det er utrolig deilig med menn som bare er seg selv og ikke spiller spill, som tør å vise at de liker meg. Gidder ikke halvveis-typer.

Anonymkode: 65deb...e19

Enig. Er for gammel til tøys. De trenger ikke være gifteklare etter første date, men hele den greia med å vente så og så lenge med å svare på mld for å gjøre seg kostbare - er til å miste interessen av.

Anonymkode: e947f...56d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan nok gjelder begge kjønn, men jeg snakker om damer jeg har datet over lengere tid. Opptil 1 år. Studie bekrefter jo dette! Men vet at mange karer liker å jakte, men er vel da mer snakk  om mer random og ONS, så vidt jeg vet.

Spennende å høre en manns perspektiv. 

Hvorfor bruker du flere mnd opp til et år på å vise følelser og "gi mer"? 

Bare kommer følelsene gradvis? Holder du tilbake? Har du gjort deg noen tanker om dette?

For å svare på det du egentlig bringer opp, så er jeg k39 og har noen forhold bak meg. Om jeg er usikker på hvor bra vi faktisk passer sammen eller om det er noen jeg ser for meg en hverdag med livet ut, så gir jeg det en sjanse for å utforske om det faktisk er liv laga.

Det øyeblikket han blir veldig investere så har jeg et særskilt ansvar om å ikke dra det ut lenger, for han kan da bli skikkelig såret og potensielt ødelegge for han videre i datinglivet eller forhold.

Da tar jeg ansvar og avslutter det før det blir mer alvorlig. Ut av hensyn til han. Siden mine følelser da ikke er like sterke.

Anonymkode: 5d3bc...1b3

• Nyttig 1
Skrevet

Å ikke vise for mye interesse impliserer at du er en attraktiv mann fordi du ikke er helt avhengig av hennes bekreftelse på at du er bra nok. Du vet at andre jenter kan like deg også, og derfor trenger du ikke investere så mye i denne ene jenta. 

Veldig menneskelig dette. 

Skrevet

Tja, det kommer veldig ann på. Er det en ekte kjemi mellom meg og en, men han dryyyger ut tiden, isteden for å være som andre som er veldig på, så gjør det, det vel kanskje litt mere spennende. 

Jeg er litt usikker selv, om det er dette som har vært en bidragsyter i den situasjonen jeg er i nå, eller om det hadde vært likt, slik det er nå, om han bare hadde dukket opp, veldig kjapt og ikke latt meg vente lenge. 

Vi har utvilsomt kjemi. og det får jeg jo ikke med hvem som helst. Andre som er kjipe med å svare på meldinger sletter jeg kjapt altså. 

Men, han følte jeg likte meg. Så, vet ikke helt. ;) 

Anonymkode: d81b9...a77

• Nyttig 1
Skrevet

Som mann merker jeg at hvis jeg er interessert i en dame men ikke helt får tak på om hun liker meg tilbake så setter det i gang en iver etter å finne ut nettopp det. 

Men samtidig er tålmodigheten min for "spill" nesten null, så det går kort tid med sånn vaghet og av/på opplegg før jeg trekker meg. Med eller uten knust hjerte 😉

• Nyttig 1
Skrevet

Er en ballanse dette. Litt mystikk er bra men ikke "spill". 

Anonymkode: 7b0b2...86e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...