AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg kjøpte rekkehus for litt over et år siden, og hater det intenst. Det er ingenting jeg liker ved boligen og det kommer ikke til å forandre seg. Så til problemet: Hva kan jeg gjøre med det? Hvis jeg selger huset, må jeg leie. Det blir minst 5000 kroner dyrere enn det jeg betaler nå. Hvis jeg selger nå, når markedet er så dårlig, mister jeg nesten hele egenkapitalen min og vil ikke ha nok til å kjøpe ny bolig. Ikke engang en bitteliten leilighet på landet. Jeg har barn og er aleneforsørger og klarer ikke spare opp mer egenkapital. Finnes det noen løsning, eller må jeg bare prøve å holde ut? Hva hadde du gjort? Anonymkode: ff7fa...825 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Må nesten spørre: Hvorfor kjøpte du denne boligen? Hva er det du hater ved den? Beliggenhet? Naboer? Planløsning? Noen ting kan jo fikses... Anonymkode: f44f6...87e 35 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjøpte rekkehus for litt over et år siden, og hater det intenst. Det er ingenting jeg liker ved boligen og det kommer ikke til å forandre seg. Så til problemet: Hva kan jeg gjøre med det? Hvis jeg selger huset, må jeg leie. Det blir minst 5000 kroner dyrere enn det jeg betaler nå. Hvis jeg selger nå, når markedet er så dårlig, mister jeg nesten hele egenkapitalen min og vil ikke ha nok til å kjøpe ny bolig. Ikke engang en bitteliten leilighet på landet. Jeg har barn og er aleneforsørger og klarer ikke spare opp mer egenkapital. Finnes det noen løsning, eller må jeg bare prøve å holde ut? Hva hadde du gjort? Anonymkode: ff7fa...825 Leie ut for ett eller to år og satse på at markedet snur? Hvordan har du lyst til å bo? Anonymkode: 27655...833 3
Rødstrupa Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 Hva er det du misliker så sterkt v/boligen? Maling, styling belysning gjør underverker…Du må se mulighetene, 12
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Her tror jeg det beste er om du bare bestemmer deg for å like rekkehuset ditt, på tross av alt. Siden alternativet ditt er så veldig dårlig. Kan du få hjelp av en venninne til å se huset med nye øyne? Er det småting som er billig å endre som gjør boligen bedre for deg? Er det noe positivt med boligen for barnet ditt, hage eller nærhet til venner? Kan du spandere noe fint til deg selv og barnet innimellom hvis dere blir boende? Anonymkode: 6ce9e...558 30 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Leie ut for ett eller to år og satse på at markedet snur? Hvordan har du lyst til å bo? Anonymkode: 27655...833 Ja, det er kanskje det beste alternativet. Da må jeg i så fall ut på leiemarkedet, men det kan likevel være verdt det. Imidlertid kan jeg da glemme helt å kunne spare noe. Anonymkode: ff7fa...825
BobbySocks Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 Men hva hater du? Kan det fikses? 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er kanskje det beste alternativet. Da må jeg i så fall ut på leiemarkedet, men det kan likevel være verdt det. Imidlertid kan jeg da glemme helt å kunne spare noe. Anonymkode: ff7fa...825 Ikke lurt. Du kan bli stående uten utleieinntekt mellom leieboere, de kan være vrange, påføre utgifter ++++. Anonymkode: eb7fa...c18 22
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er kanskje det beste alternativet. Da må jeg i så fall ut på leiemarkedet, men det kan likevel være verdt det. Imidlertid kan jeg da glemme helt å kunne spare noe. Anonymkode: ff7fa...825 Husk på at du må skatte av utleie og skatte av evt oevrskudd ved salg om du ikke har bodd der siste tiden før salg.. Anonymkode: 224e9...be5 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #10 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Må nesten spørre: Hvorfor kjøpte du denne boligen? Hva er det du hater ved den? Beliggenhet? Naboer? Planløsning? Noen ting kan jo fikses... Anonymkode: f44f6...87e Jeg hater alt. Naboene. Planløsningen. Størrelsen. Beliggenheten. Uteplassen. Det er ingenting bra med å bo her, det er bare stygt. Jeg kjøpte den fordi jeg måtte ha et sted å bo, og jeg trodde at jeg kunne bli vant til det. Der tok jeg feil! AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Leie ut for ett eller to år og satse på at markedet snur? Hvordan har du lyst til å bo? Anonymkode: 27655...833 Liten enebolig litt landlig, kanskje. Rødstrupa skrev (10 minutter siden): Hva er det du misliker så sterkt v/boligen? Maling, styling belysning gjør underverker…Du må se mulighetene, Jeg hater alt. Det er ingen vinduer, naboene er bråkete og jævlige, ingen plass å parkere bilen, masse innsyn, ingen lagringsplass, golvene er skjeve, taket er bare stygge sponplater, vinduene trekker, -ALT er stygt. Inkludert farger på vegger og gulv. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her tror jeg det beste er om du bare bestemmer deg for å like rekkehuset ditt, på tross av alt. Siden alternativet ditt er så veldig dårlig. Kan du få hjelp av en venninne til å se huset med nye øyne? Er det småting som er billig å endre som gjør boligen bedre for deg? Er det noe positivt med boligen for barnet ditt, hage eller nærhet til venner? Kan du spandere noe fint til deg selv og barnet innimellom hvis dere blir boende? Anonymkode: 6ce9e...558 Barnet mitt liker heller ikke huset. Det er lite og trangt og vi går oppå hverandre hele tiden. Han vil ikke ha besøk her og er nesten alltid alene etter vi flyttet hit. Anonymkode: ff7fa...825 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #11 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke lurt. Du kan bli stående uten utleieinntekt mellom leieboere, de kan være vrange, påføre utgifter ++++. Anonymkode: eb7fa...c18 Så hva er lurt da? Det var liksom det eneste jeg hadde å håpe på 😕 Anonymkode: ff7fa...825 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 Populært innlegg #12 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hater alt. Naboene. Planløsningen. Størrelsen. Beliggenheten. Uteplassen. Det er ingenting bra med å bo her, det er bare stygt. Jeg kjøpte den fordi jeg måtte ha et sted å bo, og jeg trodde at jeg kunne bli vant til det. Der tok jeg feil! Liten enebolig litt landlig, kanskje. Jeg hater alt. Det er ingen vinduer, naboene er bråkete og jævlige, ingen plass å parkere bilen, masse innsyn, ingen lagringsplass, golvene er skjeve, taket er bare stygge sponplater, vinduene trekker, -ALT er stygt. Inkludert farger på vegger og gulv. Barnet mitt liker heller ikke huset. Det er lite og trangt og vi går oppå hverandre hele tiden. Han vil ikke ha besøk her og er nesten alltid alene etter vi flyttet hit. Anonymkode: ff7fa...825 Ingen vinduer og masse innsyn? Anonymkode: f44f6...87e 55 15
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husk på at du må skatte av utleie og skatte av evt oevrskudd ved salg om du ikke har bodd der siste tiden før salg.. Anonymkode: 224e9...be5 Blir ikke noe overskudd. Kommer til å tape minst 200.000 ved salg. Anonymkode: ff7fa...825 1
Loboto Skrevet 22. oktober 2023 #14 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hater alt. Naboene. Planløsningen. Størrelsen. Beliggenheten. Uteplassen. Det er ingenting bra med å bo her, det er bare stygt. Jeg kjøpte den fordi jeg måtte ha et sted å bo, og jeg trodde at jeg kunne bli vant til det. Der tok jeg feil! Liten enebolig litt landlig, kanskje. Jeg hater alt. Det er ingen vinduer, naboene er bråkete og jævlige, ingen plass å parkere bilen, masse innsyn, ingen lagringsplass, golvene er skjeve, taket er bare stygge sponplater, vinduene trekker, -ALT er stygt. Inkludert farger på vegger og gulv. Barnet mitt liker heller ikke huset. Det er lite og trangt og vi går oppå hverandre hele tiden. Han vil ikke ha besøk her og er nesten alltid alene etter vi flyttet hit. Anonymkode: ff7fa...825 Ingen vinduer, men for mye innsyn 😅 13
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #15 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen vinduer og masse innsyn? Anonymkode: f44f6...87e Ja. Hele huset har fire vinduer totalt. Og de er plassert en halv meter fra en offentlig vei. Anonymkode: ff7fa...825 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Skrevet 22. oktober 2023 Loboto skrev (Akkurat nå): Ingen vinduer, men for mye innsyn 😅 Ja. Anonymkode: ff7fa...825
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #17 Skrevet 22. oktober 2023 Wow. Du er heldig som eier rekkehus. Jeg bor i leilighet å blir vekket hver natt av nabo. Flere ganger hver natt. Det er ett sant helvete. Jeg vil vekk fortest mulig. Burde jeg selge nå kanskje? Anonymkode: 6cc4b...a22 8 1
Rotemor Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Her tror jeg det beste er om du bare bestemmer deg for å like rekkehuset ditt, på tross av alt. Siden alternativet ditt er så veldig dårlig. Kan du få hjelp av en venninne til å se huset med nye øyne? Er det småting som er billig å endre som gjør boligen bedre for deg? Er det noe positivt med boligen for barnet ditt, hage eller nærhet til venner? Kan du spandere noe fint til deg selv og barnet innimellom hvis dere blir boende? Anonymkode: 6ce9e...558 Veldig enig her. —- Dette er dine barns hjem og er mer stabilt enn noe annet du kan vente deg. Det gjelder å snu holdningen og finne det positive. Du kan jo pusse opp litt. Folk gir bort maling på FB og Finn, så det trenger ikke koste stort. 19 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #19 Skrevet 22. oktober 2023 Har du penger til å pusse opp litt? Du sier du hater fargene, dette er jo veldig lett å gjøre noe med Ikke bare får du fargene du vil ha da, men man blir automatisk mer glad i noe når man har lagt ned noe arbeid i det. Det kalles IKEA-effekten og er et lite mentalt triks. Fiks litt annet smått rundt i huset etter tid og budsjett. Gjør det til ditt, og gjør det også lettere å selge når markedet er oppe igjen. Taket kan også males eller tapetseres. Du kan også isolere for kulde og støy. Det er ikke alt du får gjort noe med, men gjør noe med det du kan Jeg lover deg, jeg har bodd i noen skikkelig rævhull av noen leiligheter opp igjennom, og alt kan bli koselig. Kunst er viktig, og fine gardiner. Og fiks alle øyesår, flekker og huller i veggen og løse lister. Gjør det fint rundt deg så vil du føle deg litt bedre og bli mye gladere i boligen. Anonymkode: 77bdd...405 22 2 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #20 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wow. Du er heldig som eier rekkehus. Jeg bor i leilighet å blir vekket hver natt av nabo. Flere ganger hver natt. Det er ett sant helvete. Jeg vil vekk fortest mulig. Burde jeg selge nå kanskje? Anonymkode: 6cc4b...a22 . Heldig som eier rekkehus. Ingenting bra med dette huset. Det er søppel. Anonymkode: ff7fa...825
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå