Gå til innhold

Hva handler du på kronemarked?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å kutte i forbruket og lurer derfor på hva du handler når det er kronemarked?
Og om du har noen gode middagstips som tar utgangspunkt i kronemarked?

Anonymkode: 3121b...534

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da de hadde 10kr marked på spar kjøpte jeg olivero smør 10kr pakka, mange, snickers som vanligvis koster 25kr kosta 10 da, vet det ikke er middag men ja hehe. Kjøpte noen gode tannbørster, sauser, yogurt, men ikke noe middag. 

Anonymkode: 0523c...48a

• Liker 2
Skrevet

Det jeg skal kjøpe, eller det som erstatter noe annet jeg ville kjøpt.

Skrevet

Kronemarked opplever jeg er mest lureri. Ofte så er det jo mindre forpakninger og da blir jo kg prisen den samme eller noen ganger høyere enn vanlig forpakning. Eller så kjøper man ting man ikke hadde tenkt å kjøpe. Eller så er det typ 1 krone i forskjell. Opplever altså ikke at det er noe særlig å spare på kronemarked. Men hvis jeg handler så sjekker jeg alltid kg prisen og sammenligner med andre varer/merker. Kan ofte vare et merke som er på kronemarked som er dyrere enn et annet merke som ikke er på salg. Syns kronemarked var bedre før. 

Anonymkode: db2f2...6b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kronemarked opplever jeg er mest lureri. Ofte så er det jo mindre forpakninger og da blir jo kg prisen den samme eller noen ganger høyere enn vanlig forpakning. Eller så kjøper man ting man ikke hadde tenkt å kjøpe. Eller så er det typ 1 krone i forskjell. Opplever altså ikke at det er noe særlig å spare på kronemarked. Men hvis jeg handler så sjekker jeg alltid kg prisen og sammenligner med andre varer/merker. Kan ofte vare et merke som er på kronemarked som er dyrere enn et annet merke som ikke er på salg. Syns kronemarked var bedre før. 

Ja det var mye bedre før, da hadde de originalpakninger av alt til 10kr, men er fortsatt noen gode tilbud, som 6 pakning egg eller makrell i tomat til 10kr

Anonymkode: 0523c...48a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kiloprisen er som oftest lavere ved kronesalg, selv om pakningene er mindre.

Skrevet

Røkte pølser (20;-) sauseposer/suppeposer, ferdigstekte kaker fra varmeskap, fersk pasta, wok-sauser, ferdiggrøt
Det blir mest pålegg egentlig… falukorv, makrell i tomat, oster, 

Skrevet

Kun ting jeg faktisk bruker ofte, og helst mat som holder lenge i skuffer og skap. Type pasta, bønner, taco-ting, matvarer til frysen. Svært sjeldent jeg handler mer grønt, da må jeg ha en plan på å bruke det kjapt. 

Maten du spiser er det du får ned forbruket på. Alt du kaster eller som går ut på dato er hva som gjør maten dyrere. Så pass på å kun kjøpe mat du faktisk spiser, og du spiser det opp før det blir dårlig. Ikke la deg friste av ting du ikke bruker bare fordi det er billig (det gjelder alt av salg for øvrig)

• Liker 1
Skrevet

I hovedsak ting jeg ville kjøpt til vanlig, men jeg sjekker enhetsprisen for å se hvor mye avslaget faktisk er, og om det egentlig er noe billigere enn vanlig pris på nærmeste rema.

Sist kjøpte jeg såperefill og pesto.

Anonymkode: 495d7...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...